Ne všem pilotům se zamlouvá "halo" řešení ochrany kokpitů, které má výrazně zvýšit bezpečnost. Proti je například úřadující mistr světa Lewis Hamilton či Nico Hülkenberg.
Včera ráno si koncept "halo" na svém Ferrari v Barceloně vyzkoušel Kimi Räikkönen, který jej zhodnotil stručně slovy "Je OK."
Felipe Massa, jehož trefila pružina do hlavy v roce 2009 v Maďarsku a zranila jej, uvedl: "Bezpečnost je ta nejdůležitější věc a já naprosto souhlasím s halo, s uzavřenými kokpity či s čímkoliv. Jsem pro tuto změnu. Ale nevypadá to moc hezky. Uvidíme, jaké to bude. Pro bezpečnost je to dobré. Je to fajn."
Hodně si jej pochvaluje Nico Rosberg a je rád, že se má řešení v F1 objevit už od roku 2017. Po zhlédnutí Ferrari na Twitteru poznamenal: "Jde o ohromné zlepšení bezpečnosti. A případně bude také vypadat OK. Já jsem jednoznačně pro!"
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Ne všichni jsou ale tak nadšeni. Například Lewis Hamilton prohlásil: "Prosím ne! Tohle je ta nejhůře vypadající úprava v historii Formule 1. Oceňuji snahu zvýšit bezpečnost, ale tohle je Formule 1. A to, jaká je nyní, je naprosto v pořádku."
A Nico Hülkenberg v kritice zašel ještě dál - halo označuje za "příšerné" a vysvětluje proč: "Nedělejte to. Vysílá to špatný signál. F1 je momentálně velmi bezpečná. Vypadá to příšerně. Nelíbí se mi to. Je to zkrátka jedna z těch malých osobních věcí, které bych nerad viděl.
Sport nemůžete sterilizovat. Potřebuje prvek nebezpečí. Myslím, že je určitým způsobem sexy a atraktivní, a to Formule 1 také potřebuje. Bezpečnostní standardy jsou v F1 hodně vysoké a velmi dobré. Já bych byl spokojený s přijetím těchto rizik a pokračoval v tom stavu, jaký máme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.