Ne všem pilotům se zamlouvá "halo" řešení ochrany kokpitů, které má výrazně zvýšit bezpečnost. Proti je například úřadující mistr světa Lewis Hamilton či Nico Hülkenberg.
Včera ráno si koncept "halo" na svém Ferrari v Barceloně vyzkoušel Kimi Räikkönen, který jej zhodnotil stručně slovy "Je OK."
Felipe Massa, jehož trefila pružina do hlavy v roce 2009 v Maďarsku a zranila jej, uvedl: "Bezpečnost je ta nejdůležitější věc a já naprosto souhlasím s halo, s uzavřenými kokpity či s čímkoliv. Jsem pro tuto změnu. Ale nevypadá to moc hezky. Uvidíme, jaké to bude. Pro bezpečnost je to dobré. Je to fajn."
Hodně si jej pochvaluje Nico Rosberg a je rád, že se má řešení v F1 objevit už od roku 2017. Po zhlédnutí Ferrari na Twitteru poznamenal: "Jde o ohromné zlepšení bezpečnosti. A případně bude také vypadat OK. Já jsem jednoznačně pro!"
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Ne všichni jsou ale tak nadšeni. Například Lewis Hamilton prohlásil: "Prosím ne! Tohle je ta nejhůře vypadající úprava v historii Formule 1. Oceňuji snahu zvýšit bezpečnost, ale tohle je Formule 1. A to, jaká je nyní, je naprosto v pořádku."
A Nico Hülkenberg v kritice zašel ještě dál - halo označuje za "příšerné" a vysvětluje proč: "Nedělejte to. Vysílá to špatný signál. F1 je momentálně velmi bezpečná. Vypadá to příšerně. Nelíbí se mi to. Je to zkrátka jedna z těch malých osobních věcí, které bych nerad viděl.
Sport nemůžete sterilizovat. Potřebuje prvek nebezpečí. Myslím, že je určitým způsobem sexy a atraktivní, a to Formule 1 také potřebuje. Bezpečnostní standardy jsou v F1 hodně vysoké a velmi dobré. Já bych byl spokojený s přijetím těchto rizik a pokračoval v tom stavu, jaký máme."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.