Ne všem pilotům se zamlouvá "halo" řešení ochrany kokpitů, které má výrazně zvýšit bezpečnost. Proti je například úřadující mistr světa Lewis Hamilton či Nico Hülkenberg.
Včera ráno si koncept "halo" na svém Ferrari v Barceloně vyzkoušel Kimi Räikkönen, který jej zhodnotil stručně slovy "Je OK."
Felipe Massa, jehož trefila pružina do hlavy v roce 2009 v Maďarsku a zranila jej, uvedl: "Bezpečnost je ta nejdůležitější věc a já naprosto souhlasím s halo, s uzavřenými kokpity či s čímkoliv. Jsem pro tuto změnu. Ale nevypadá to moc hezky. Uvidíme, jaké to bude. Pro bezpečnost je to dobré. Je to fajn."
Hodně si jej pochvaluje Nico Rosberg a je rád, že se má řešení v F1 objevit už od roku 2017. Po zhlédnutí Ferrari na Twitteru poznamenal: "Jde o ohromné zlepšení bezpečnosti. A případně bude také vypadat OK. Já jsem jednoznačně pro!"
MY OPINION: Massive safety improvement. It will look ok too eventually. I'M ALL FOR IT! pic.twitter.com/ONVbZYfjAp
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) March 3, 2016Ne všichni jsou ale tak nadšeni. Například Lewis Hamilton prohlásil: "Prosím ne! Tohle je ta nejhůře vypadající úprava v historii Formule 1. Oceňuji snahu zvýšit bezpečnost, ale tohle je Formule 1. A to, jaká je nyní, je naprosto v pořádku."
A Nico Hülkenberg v kritice zašel ještě dál - halo označuje za "příšerné" a vysvětluje proč: "Nedělejte to. Vysílá to špatný signál. F1 je momentálně velmi bezpečná. Vypadá to příšerně. Nelíbí se mi to. Je to zkrátka jedna z těch malých osobních věcí, které bych nerad viděl.
Sport nemůžete sterilizovat. Potřebuje prvek nebezpečí. Myslím, že je určitým způsobem sexy a atraktivní, a to Formule 1 také potřebuje. Bezpečnostní standardy jsou v F1 hodně vysoké a velmi dobré. Já bych byl spokojený s přijetím těchto rizik a pokračoval v tom stavu, jaký máme."
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.