Mercedes v předsezónních testech rozhodně nevypadá na to, že by pro soupeře bylo jednoduché je v nadcházející sezóně porazit. Dominance pokračuje?
Tota Wolffa těší, že soupeři stále vidí Mercedes jako dominující sílu v F1. Přiznává, že letošní testování v Barceloně je pro ně zatím tím nejlepším startem do nového ročníku.
Obhájci titulu prokazují spolehlivost a zatím si připsali nejrychlejší čas na měkké sadě pneumatik (včera Rosberg zajel čas 1:23,022 min). A proto například Valtteri Bottas naznal, že se dominance a vedení Mercedesu jen tak nezmění.
"Pokud to říkají jezdci, tak mě to těší, ale závody nám to nevyhraje. Stáje je brzy, je to testování. Nechci znevažovat, co jsme tu ukázali, pokud porovnáme rok 2016 s rokem 2015 a 2014 a vzhledem ke stabilitě pravidel, optimalizovali jsme práci s pravidly a auta jsou spolehlivější, každý toho najel více," uvedl pro Autosport šéf týmu.
"Mám pocit, že tohle je nejlepší start do sezóny, který jsme během posledních letech měli. Ale stále jsme neviděli, co dokáží ostatní co se výkonnosti týče. Neviděl jsme Ferrari, Williams, Red Bull. Takže se držme při zemi a uvidíme, jak to bude v sobotu večer v Melbourne vypadat. To ukáže víc," krotí emoce.
Dodal, že s počtem najetých kilometrů je spokojen, dokonce předčil jejich plány. "Takový počet kol dává příležitost vyzkoušet všechny systému a součástky, nastavení, nasbírat data a to je do startu sezóny klíčové a pomůže vám to. Jsem optimistický, ale realistický. Nicméně to ukazuje, že naše příprava byla správná. Ale vyhraje nám to lehce závody? Ne. To je úplně o něčem jiném," uzavírá Wolff.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.