Felipe Nasr si jako první v úterý vyzkoušel nový monopost Sauberu. I když se C35 od toho loňského navenek moc neliší, tak jeho dojmy byly velmi pozitivní.
Minulý týden testoval švýcarský tým v Katalánsku jen se starým C34, včera však s novým C35 Brazilec zvládl hned při jeho debutu 103 kol, což představuje vzdálenost 479,47 km. Jak nové auto hodnotí?
"Bylo to působivé, že jsme hned první den zvládli takové množství kol. Normálně byste očekávali, že bude třeba řešit více věcí, ale celkově den probíhal docela hladce. Přesto je před námi stále spousta práce, jsem si však jistý, že v příštích dnech se dočkáme pokroku," líčí Nasr.
"První dojmy byly docela dobré. Vnímal jsem pokrok oproti loňskému šasi, motoru, převodovce - zkrátka mi to přišlo, jako bychom udělali pokrok ve všem. V přímém srovnání s loňským vozem minulý týden se zdá, že máme stabilnější zadní část, když se podíváme na středně-rychlé a rychlé zatáčky," konkretizuje pilot Sauberu.
Dále chválí pokroky jejich motorového partnera - Ferrari, které jim poskytuje nejnovější jeho specifikaci: "Motor na mě zapůsobil ovladatelností, která je lepší. Celková odezva motoru je ve škále otáček progresivnější a konzistentnější. Pocitově je mnohem lepší - při nájezdu do zatáček můžete věci předvídat. A to také pomohlo zklidnit záď vozu."
Budou však veškerá tato zlepšení stačit na pravidelný zisk bodů? "Víte, z mého pohledu to vypadá, že jsou týmy letos mnohem rychlejší než na počátku loňské sezóny. Pole se teď zdá být mnohem vyrovnanější. Proto být v pozici, kdy máte na body, se momentálně zdá být obtížné. Ale zatím ještě nic nehodnotím," dodává Nasr.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.