Felipe Nasr si jako první v úterý vyzkoušel nový monopost Sauberu. I když se C35 od toho loňského navenek moc neliší, tak jeho dojmy byly velmi pozitivní.
Minulý týden testoval švýcarský tým v Katalánsku jen se starým C34, včera však s novým C35 Brazilec zvládl hned při jeho debutu 103 kol, což představuje vzdálenost 479,47 km. Jak nové auto hodnotí?
"Bylo to působivé, že jsme hned první den zvládli takové množství kol. Normálně byste očekávali, že bude třeba řešit více věcí, ale celkově den probíhal docela hladce. Přesto je před námi stále spousta práce, jsem si však jistý, že v příštích dnech se dočkáme pokroku," líčí Nasr.
"První dojmy byly docela dobré. Vnímal jsem pokrok oproti loňskému šasi, motoru, převodovce - zkrátka mi to přišlo, jako bychom udělali pokrok ve všem. V přímém srovnání s loňským vozem minulý týden se zdá, že máme stabilnější zadní část, když se podíváme na středně-rychlé a rychlé zatáčky," konkretizuje pilot Sauberu.
Dále chválí pokroky jejich motorového partnera - Ferrari, které jim poskytuje nejnovější jeho specifikaci: "Motor na mě zapůsobil ovladatelností, která je lepší. Celková odezva motoru je ve škále otáček progresivnější a konzistentnější. Pocitově je mnohem lepší - při nájezdu do zatáček můžete věci předvídat. A to také pomohlo zklidnit záď vozu."
Budou však veškerá tato zlepšení stačit na pravidelný zisk bodů? "Víte, z mého pohledu to vypadá, že jsou týmy letos mnohem rychlejší než na počátku loňské sezóny. Pole se teď zdá být mnohem vyrovnanější. Proto být v pozici, kdy máte na body, se momentálně zdá být obtížné. Ale zatím ještě nic nehodnotím," dodává Nasr.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.