Felipe Nasr si jako první v úterý vyzkoušel nový monopost Sauberu. I když se C35 od toho loňského navenek moc neliší, tak jeho dojmy byly velmi pozitivní.
Minulý týden testoval švýcarský tým v Katalánsku jen se starým C34, včera však s novým C35 Brazilec zvládl hned při jeho debutu 103 kol, což představuje vzdálenost 479,47 km. Jak nové auto hodnotí?
"Bylo to působivé, že jsme hned první den zvládli takové množství kol. Normálně byste očekávali, že bude třeba řešit více věcí, ale celkově den probíhal docela hladce. Přesto je před námi stále spousta práce, jsem si však jistý, že v příštích dnech se dočkáme pokroku," líčí Nasr.
"První dojmy byly docela dobré. Vnímal jsem pokrok oproti loňskému šasi, motoru, převodovce - zkrátka mi to přišlo, jako bychom udělali pokrok ve všem. V přímém srovnání s loňským vozem minulý týden se zdá, že máme stabilnější zadní část, když se podíváme na středně-rychlé a rychlé zatáčky," konkretizuje pilot Sauberu.
Dále chválí pokroky jejich motorového partnera - Ferrari, které jim poskytuje nejnovější jeho specifikaci: "Motor na mě zapůsobil ovladatelností, která je lepší. Celková odezva motoru je ve škále otáček progresivnější a konzistentnější. Pocitově je mnohem lepší - při nájezdu do zatáček můžete věci předvídat. A to také pomohlo zklidnit záď vozu."
Budou však veškerá tato zlepšení stačit na pravidelný zisk bodů? "Víte, z mého pohledu to vypadá, že jsou týmy letos mnohem rychlejší než na počátku loňské sezóny. Pole se teď zdá být mnohem vyrovnanější. Proto být v pozici, kdy máte na body, se momentálně zdá být obtížné. Ale zatím ještě nic nehodnotím," dodává Nasr.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.