Felipe Nasr si jako první v úterý vyzkoušel nový monopost Sauberu. I když se C35 od toho loňského navenek moc neliší, tak jeho dojmy byly velmi pozitivní.
Minulý týden testoval švýcarský tým v Katalánsku jen se starým C34, včera však s novým C35 Brazilec zvládl hned při jeho debutu 103 kol, což představuje vzdálenost 479,47 km. Jak nové auto hodnotí?
"Bylo to působivé, že jsme hned první den zvládli takové množství kol. Normálně byste očekávali, že bude třeba řešit více věcí, ale celkově den probíhal docela hladce. Přesto je před námi stále spousta práce, jsem si však jistý, že v příštích dnech se dočkáme pokroku," líčí Nasr.
"První dojmy byly docela dobré. Vnímal jsem pokrok oproti loňskému šasi, motoru, převodovce - zkrátka mi to přišlo, jako bychom udělali pokrok ve všem. V přímém srovnání s loňským vozem minulý týden se zdá, že máme stabilnější zadní část, když se podíváme na středně-rychlé a rychlé zatáčky," konkretizuje pilot Sauberu.
Dále chválí pokroky jejich motorového partnera - Ferrari, které jim poskytuje nejnovější jeho specifikaci: "Motor na mě zapůsobil ovladatelností, která je lepší. Celková odezva motoru je ve škále otáček progresivnější a konzistentnější. Pocitově je mnohem lepší - při nájezdu do zatáček můžete věci předvídat. A to také pomohlo zklidnit záď vozu."
Budou však veškerá tato zlepšení stačit na pravidelný zisk bodů? "Víte, z mého pohledu to vypadá, že jsou týmy letos mnohem rychlejší než na počátku loňské sezóny. Pole se teď zdá být mnohem vyrovnanější. Proto být v pozici, kdy máte na body, se momentálně zdá být obtížné. Ale zatím ještě nic nehodnotím," dodává Nasr.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.