Haas a Ferrari během úterního testování postihly problémy s palivovým systémem. Jedná se o totožný problém zákazníka a dodavatele motoru?
Americký nováček se svým vozem včera na začátku druhého testu v Katalánsku zvládl jen 23 kol, než Estebana Gutiérreze postihl problém s palivovým systémem, který až do večera nebyli schopni vyřešit. Haas používá pohonnou jednotku Ferrari aktuální specifikace, s jejímž řídicím systémem měl problém již minulý týden.
Ferrari sice včera ujelo více kilometrů, ale také se trápilo spolehlivostí motoru. Řešilo stejný problém? "Opravdu nevím, jaké problémy mají. Neřeknou mi, s čím bojují. Vědí, co trápí nás, ale nevím, co mají oni, takže na to nedokážu odpovědět," uvádí Günther Steiner, šéf Haasu.
Nemá ale žádné pochybnosti o tom, že problém před dnešními testy vyřeší a že stále tento týden zůstává dost času na to, aby ztrátu ve svém programu dohnali.
"Byl bych radši, kdybychom dnes jezdili, abych byl upřímný, ale znovu řešíme problémy. Pokud zítra dokážeme vyjet a jezdit, pak budu hodně spokojený. Prožili jsme dobrý minulý týden a nemůžeme si stěžovat. Nemůže to být stále perfektní. Doufám, že v příštích dnech budeme moci jezdit, jinak se velmi rychle začne vkrádat frustrace," pokračuje Steiner.
Gutiérrez by kvůli stání v garáži rád získal půl dne za volantem navíc na úkor Grosjeana. "Myslím, že to je na otevřenou diskusi. Uvidíme, jak to půjde. Nechci narušovat program, protože když ho rozdělíte, tak k tomu může dojít. Ale jde o něco, o čem teď budu diskutovat. Uvidíme, jak se s tím vyrovnáme a co by bylo nejlepší pro celý program," popisuje mexický pilot.
"Není to ideální. Není k tomu moc co říct. Myslím, že musíme najít řešení, na čemž tým momentálně usilovně pracuje, abychom se dostali zpět na trať s naším programem. A doufejme, že za tři dny zvládneme to, na co jsme měli čtyři dny," dodává Gutiérrez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.