Haas a Ferrari během úterního testování postihly problémy s palivovým systémem. Jedná se o totožný problém zákazníka a dodavatele motoru?
Americký nováček se svým vozem včera na začátku druhého testu v Katalánsku zvládl jen 23 kol, než Estebana Gutiérreze postihl problém s palivovým systémem, který až do večera nebyli schopni vyřešit. Haas používá pohonnou jednotku Ferrari aktuální specifikace, s jejímž řídicím systémem měl problém již minulý týden.
Ferrari sice včera ujelo více kilometrů, ale také se trápilo spolehlivostí motoru. Řešilo stejný problém? "Opravdu nevím, jaké problémy mají. Neřeknou mi, s čím bojují. Vědí, co trápí nás, ale nevím, co mají oni, takže na to nedokážu odpovědět," uvádí Günther Steiner, šéf Haasu.
Nemá ale žádné pochybnosti o tom, že problém před dnešními testy vyřeší a že stále tento týden zůstává dost času na to, aby ztrátu ve svém programu dohnali.
"Byl bych radši, kdybychom dnes jezdili, abych byl upřímný, ale znovu řešíme problémy. Pokud zítra dokážeme vyjet a jezdit, pak budu hodně spokojený. Prožili jsme dobrý minulý týden a nemůžeme si stěžovat. Nemůže to být stále perfektní. Doufám, že v příštích dnech budeme moci jezdit, jinak se velmi rychle začne vkrádat frustrace," pokračuje Steiner.
Gutiérrez by kvůli stání v garáži rád získal půl dne za volantem navíc na úkor Grosjeana. "Myslím, že to je na otevřenou diskusi. Uvidíme, jak to půjde. Nechci narušovat program, protože když ho rozdělíte, tak k tomu může dojít. Ale jde o něco, o čem teď budu diskutovat. Uvidíme, jak se s tím vyrovnáme a co by bylo nejlepší pro celý program," popisuje mexický pilot.
"Není to ideální. Není k tomu moc co říct. Myslím, že musíme najít řešení, na čemž tým momentálně usilovně pracuje, abychom se dostali zpět na trať s naším programem. A doufejme, že za tři dny zvládneme to, na co jsme měli čtyři dny," dodává Gutiérrez.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.