Haas a Ferrari během úterního testování postihly problémy s palivovým systémem. Jedná se o totožný problém zákazníka a dodavatele motoru?
Americký nováček se svým vozem včera na začátku druhého testu v Katalánsku zvládl jen 23 kol, než Estebana Gutiérreze postihl problém s palivovým systémem, který až do večera nebyli schopni vyřešit. Haas používá pohonnou jednotku Ferrari aktuální specifikace, s jejímž řídicím systémem měl problém již minulý týden.
Ferrari sice včera ujelo více kilometrů, ale také se trápilo spolehlivostí motoru. Řešilo stejný problém? "Opravdu nevím, jaké problémy mají. Neřeknou mi, s čím bojují. Vědí, co trápí nás, ale nevím, co mají oni, takže na to nedokážu odpovědět," uvádí Günther Steiner, šéf Haasu.
Nemá ale žádné pochybnosti o tom, že problém před dnešními testy vyřeší a že stále tento týden zůstává dost času na to, aby ztrátu ve svém programu dohnali.
"Byl bych radši, kdybychom dnes jezdili, abych byl upřímný, ale znovu řešíme problémy. Pokud zítra dokážeme vyjet a jezdit, pak budu hodně spokojený. Prožili jsme dobrý minulý týden a nemůžeme si stěžovat. Nemůže to být stále perfektní. Doufám, že v příštích dnech budeme moci jezdit, jinak se velmi rychle začne vkrádat frustrace," pokračuje Steiner.
Gutiérrez by kvůli stání v garáži rád získal půl dne za volantem navíc na úkor Grosjeana. "Myslím, že to je na otevřenou diskusi. Uvidíme, jak to půjde. Nechci narušovat program, protože když ho rozdělíte, tak k tomu může dojít. Ale jde o něco, o čem teď budu diskutovat. Uvidíme, jak se s tím vyrovnáme a co by bylo nejlepší pro celý program," popisuje mexický pilot.
"Není to ideální. Není k tomu moc co říct. Myslím, že musíme najít řešení, na čemž tým momentálně usilovně pracuje, abychom se dostali zpět na trať s naším programem. A doufejme, že za tři dny zvládneme to, na co jsme měli čtyři dny," dodává Gutiérrez.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.