Ferrari se minulý týden na testech v Barceloně jevilo jako docela rychlý monopost. Všem týmům je ale jasné, že v sezoně budou potřebovat nejen spolehlivost, ale také rychlost.
Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, první týden testů v Barceloně zajeli velmi slušné časy (více v článku shrnujícím testy zde). Na druhou stranu ale zatím nic nenasvědčuje tomu, že by italský tým udělal nějaký velký krok ve zlepšení, který by jej dostal před Mercedesy.
VýkonnostČasy z testů dávají často jen náznak opravdové výkonnosti týmu a dá se na ně spolehnout opravdu jen málokdy. Sebastian Vettel sice minulý týden zajel nejrychlejší čas testů na ultra-měkké sadě gum (druhý Nico Hülkenberg dosáhl svého času na super-měkké sadě a třetí Kimi Räikkönen na ultra-měkké sadě), ale nevíme nic o tom, kolik měli jezdci tou dobou natankováno ve svých nádržích.
Můžeme se tedy jen dohadovat. U Nica Hülkenberga bychom ale mohli očekávat, že na super-měkké saděl nejel s plnou nádrží. Na druhou stranu Mercedes měl pro první týden v Barceloně připraven program, v rámci kterého zcela jistě neodkryl svůj potenciál, když se soustředili na delší stinty se středními gumami.
Nejrychlejších časů předsezonních testů se ale zřejmě dočkáme až tento týden, kdy by se k jeho konci mohlo začít bojovat o každou desetinku. Dle některých odhadů bychom se mohli dostat dokonce i pod 1:19 min. Až ke konci týdne bychom se tedy mohli dočkat opravdového obrázku týkajícího se rychlosti jednotlivých týmů.
SpolehlivostV oblasti rychlosti tedy zatím moc nevíme, ale může být Ferrari spokojeno se svými najetými kilometry? Ne tak úplně. Ferrari zvládlo za čtyři dny odjet 353 kol, to Mercedes byl nejpilnější ze všech a zvládl 675 okruhů. Zajímavé také je, že více kol než Ferrari zvládli i jeho zakaznické týmy, Toro Rosso (447) a Sauber (432), méně než Ferrari zvládl Haas (281). Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že Toro Rosso i Sauber měli ve svých útrobách pouze pohonnou jednotku Ferrari z roku 2015.
Zatímco Mercedes byl schopen jezdit jedno kolo za druhým a ve druhé polovině se jeho jezdci dokonce museli střídat vždy v půli dne, aby nebyli až moc unavení, tak Kimi Räikkönen prostál značnou část své testovací doby v garáži, když měl problémy s benzínovou pumpou a MGU-K. Dle některých zdrojů tým není právě s MGU-K zatím moc spokojen. Z toho důvodu zatím ani nebyl schopen jezdit moc dlouhé výjezdy.
Zajímavé také bylo, že Ferrari nedovolilo mluvit žádnému ze svých technických zaměstnanců s medii. To často značí, že tým něco zatajuje. Zlepšení Ferrari určitě přijde a to jak v oblastí časů, tak i odjeté vzdálenosti. Bude to ale stačit na Mercedes? Na to si musíme počkat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.