Potvrzeni další vývojoví piloti - učinil tak Manor a Williams

Lynn byl potvrzen v roli testpilota u Williamsu i pro sezónu 2016
Lynn byl potvrzen v roli testpilota u Williamsu i pro sezónu 2016, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 1. března 2016 10:00 | akt. 1. března 2016 10:38
Sdílej:

Otázka vývojových pilotů nesmí být podceňována a adepti si podobné příležitosti váží, protože pro mnohé to může znamenat první krok ke skutečné závodní kariéře ve Formuli 1. Dva týmy potvrdily své adepty na daný post.

Tým Williams oznámil, že jeho spojení s Alexem Lynnem bude pokračovat i v této sezóně, ale nevzdává se ani své snahy zaútočit na titul v sérii GP2. Brit by měl po ukončení kariéry Susie Wolffové a odchodu Adriana Sutila převzít větší podíl úkolů a odpovědnosti.

"Jsem opravdu rád, že můžu v programu vývojového pilota pokračovat a jsem nesmírně vděčný za podporu, kterou mi tým poskytuje. Užíval jsem si možnost se podílet na týmové práci a tyto zkušenosti chci využít k dalšímu vývoji nového vozu, ale i k zisku znalostí o vnitřním fungování týmu jak z hlediska technického, tak i lidského," uvedl dvaadvacetiletý Brit.

"Navíc mám z jeho strany podporu mého hlavního cíle, bojovat v sérii GP2 o mistrovský titul. Jsem plně rozhodnutý dokázat, že si svou příležitost zasloužím a mohu se stát plnohodnotným pilotem F1, a to v nepříliš vzdálené budoucnosti," domnivá se Lynn.

Také Manor potvrdil svého testpilota

Lynnův kolega a soupeř z GP2 Jordan King může Alexovi podat ruku, protože i on bude pokračovat v týmu Manor na stejné pozici. Stáj jeho setrvání potvrdila krátce před začátkem druhého testovacího cyklu v Barceloně.

Závodní ředitel Dave Ryan uvedl, že k jeho rozhodnutí hodně přispěl Kingův výkon v prvním testu pro Manor loni v Abú Zabí. "Byl jsem tomu testu přítomen a Jordan odvedl opravdu působivou práci. Bylo jasné, že se plně chopil naskytnuté příležitosti, pochopil týmové systémy, procesy a rovněž si padl do noty s našimi členy. Během zimních měsíců nám ještě před angažováním závodních pilotů pomáhal s vyladěním podvozku, takže jeho role testovacího pilota byla oboustranně prospěšná. Těšíme se na další spolupráci s ním a přejeme mu úspěch v GP2."

King, který 26. února oslavil dvaadvacáté narozeniny, k tomu dodává: "Najel jsem 300 testovacích kilometrů a každou vteřinu ve voze jsem naplno prožíval. Ale teď je mým cílem absolvovat závod a pro něj udělám maximum. Prodloužení spolupráce s Manorem je pro tento záměr klíčové, jsem nadšený, že mohu dále spolupracovat s Dave Ryanem, stejně jako s Pascalem Wehrleinem a Rio Harjantem, s nimiž si od první chvíle velice dobře rozumím," dodává King.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.