Otázka vývojových pilotů nesmí být podceňována a adepti si podobné příležitosti váží, protože pro mnohé to může znamenat první krok ke skutečné závodní kariéře ve Formuli 1. Dva týmy potvrdily své adepty na daný post.
Tým Williams oznámil, že jeho spojení s Alexem Lynnem bude pokračovat i v této sezóně, ale nevzdává se ani své snahy zaútočit na titul v sérii GP2. Brit by měl po ukončení kariéry Susie Wolffové a odchodu Adriana Sutila převzít větší podíl úkolů a odpovědnosti.
"Jsem opravdu rád, že můžu v programu vývojového pilota pokračovat a jsem nesmírně vděčný za podporu, kterou mi tým poskytuje. Užíval jsem si možnost se podílet na týmové práci a tyto zkušenosti chci využít k dalšímu vývoji nového vozu, ale i k zisku znalostí o vnitřním fungování týmu jak z hlediska technického, tak i lidského," uvedl dvaadvacetiletý Brit.
"Navíc mám z jeho strany podporu mého hlavního cíle, bojovat v sérii GP2 o mistrovský titul. Jsem plně rozhodnutý dokázat, že si svou příležitost zasloužím a mohu se stát plnohodnotným pilotem F1, a to v nepříliš vzdálené budoucnosti," domnivá se Lynn.
Také Manor potvrdil svého testpilotaLynnův kolega a soupeř z GP2 Jordan King může Alexovi podat ruku, protože i on bude pokračovat v týmu Manor na stejné pozici. Stáj jeho setrvání potvrdila krátce před začátkem druhého testovacího cyklu v Barceloně.
Závodní ředitel Dave Ryan uvedl, že k jeho rozhodnutí hodně přispěl Kingův výkon v prvním testu pro Manor loni v Abú Zabí. "Byl jsem tomu testu přítomen a Jordan odvedl opravdu působivou práci. Bylo jasné, že se plně chopil naskytnuté příležitosti, pochopil týmové systémy, procesy a rovněž si padl do noty s našimi členy. Během zimních měsíců nám ještě před angažováním závodních pilotů pomáhal s vyladěním podvozku, takže jeho role testovacího pilota byla oboustranně prospěšná. Těšíme se na další spolupráci s ním a přejeme mu úspěch v GP2."
King, který 26. února oslavil dvaadvacáté narozeniny, k tomu dodává: "Najel jsem 300 testovacích kilometrů a každou vteřinu ve voze jsem naplno prožíval. Ale teď je mým cílem absolvovat závod a pro něj udělám maximum. Prodloužení spolupráce s Manorem je pro tento záměr klíčové, jsem nadšený, že mohu dále spolupracovat s Dave Ryanem, stejně jako s Pascalem Wehrleinem a Rio Harjantem, s nimiž si od první chvíle velice dobře rozumím," dodává King.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.