Manor se hodlá držet koncepce delšího nosu

Manor prozatím hodlá zůstat u koncepce dlouhé přídě
Manor prozatím hodlá zůstat u koncepce dlouhé přídě, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 29. února 2016 10:55
Sdílej:

Tým z Banbury hodlá jít tak trochu proti proudu, zatímco většina ostatních týmů zvolila pro letošní sezónu kratší verzi přídě, Manor naznačil, že bude nadále používat delší nos.

Vůz MRT05 má v současném startovním poli nejdelší příď. Důvodem pro její použití může být jednodušší provedení než v případě krátkých přídí, které se mohou z důvodů lepší odolnosti podstatně dražší. Důvodem je nutnost obstát v povinných nárazových testech požadovaných FIA.

Manor nepatří mezi týmy s bohatým rozpočtem, takže musí daleko pečlivěji rozhodovat, do jakého progresu vloží finanční prostředky. Ačkoliv kratší špice vozu může představovat určité jízdní výhody, u týmu jsou přesvědčeni, že jich mohou dosáhnout i v jiných oblastech vozu. 

Závodní ředitel Dave Ryan na otázku, zda by realizace krátké přídě byla z hlediska finančních nákladů významná, odpovídá: "Ne, asi by to nebyl tak velký krok, pokud jde... je to větší úkol. Co se týče našeho pohledu na aerodynamiku, není to příliš velký rozdíl. Takže zůstaneme u řešení, které máme a které vychází z naší dlouhodobé koncepce."

Změny až po řádné prověrce

Ryan rovněž uvedl, že tým počítá s dalšími změnami podle předem stanoveného plánu a nové díly MRT05 budou použity ihned po jejich dokončení. "To platí. Jsme malý tým, nepostavíme nové auto a konec. Právě naopak, vstupujeme do nové éry. Máme nový vůz a vývojový program. Opět máme v týmu skvělé lidi, jak už jsem uvedl dříve. Každý člověk v naší továrně sdílí nadšení a optimismus, proto je naše práce fenomenální," rozplývá se Ryan.

"Je však nutné dbát na to, abychom naše prostředky správně investovali. Co se týče vývojových prací, musíme si být jisti, že jde o prospěšný proces. Proto si nemůžeme dovolit vyhazovat peníze jenom proto, abychom něco vyzkoušeli. Musíme jít cestou důkladného a plánovaného přístupu. Náš program inovací je celoroční. Musíme ho nejdřív řádně prověřit, než ho budeme na náš vůz aplikovat. Proto pokud fáze zkoušek nebude úspěšná, na autě se neobjeví," dodává Ryan.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.