Tým z Banbury hodlá jít tak trochu proti proudu, zatímco většina ostatních týmů zvolila pro letošní sezónu kratší verzi přídě, Manor naznačil, že bude nadále používat delší nos.
Vůz MRT05 má v současném startovním poli nejdelší příď. Důvodem pro její použití může být jednodušší provedení než v případě krátkých přídí, které se mohou z důvodů lepší odolnosti podstatně dražší. Důvodem je nutnost obstát v povinných nárazových testech požadovaných FIA.
Manor nepatří mezi týmy s bohatým rozpočtem, takže musí daleko pečlivěji rozhodovat, do jakého progresu vloží finanční prostředky. Ačkoliv kratší špice vozu může představovat určité jízdní výhody, u týmu jsou přesvědčeni, že jich mohou dosáhnout i v jiných oblastech vozu.
Závodní ředitel Dave Ryan na otázku, zda by realizace krátké přídě byla z hlediska finančních nákladů významná, odpovídá: "Ne, asi by to nebyl tak velký krok, pokud jde... je to větší úkol. Co se týče našeho pohledu na aerodynamiku, není to příliš velký rozdíl. Takže zůstaneme u řešení, které máme a které vychází z naší dlouhodobé koncepce."
Změny až po řádné prověrceRyan rovněž uvedl, že tým počítá s dalšími změnami podle předem stanoveného plánu a nové díly MRT05 budou použity ihned po jejich dokončení. "To platí. Jsme malý tým, nepostavíme nové auto a konec. Právě naopak, vstupujeme do nové éry. Máme nový vůz a vývojový program. Opět máme v týmu skvělé lidi, jak už jsem uvedl dříve. Každý člověk v naší továrně sdílí nadšení a optimismus, proto je naše práce fenomenální," rozplývá se Ryan.
"Je však nutné dbát na to, abychom naše prostředky správně investovali. Co se týče vývojových prací, musíme si být jisti, že jde o prospěšný proces. Proto si nemůžeme dovolit vyhazovat peníze jenom proto, abychom něco vyzkoušeli. Musíme jít cestou důkladného a plánovaného přístupu. Náš program inovací je celoroční. Musíme ho nejdřív řádně prověřit, než ho budeme na náš vůz aplikovat. Proto pokud fáze zkoušek nebude úspěšná, na autě se neobjeví," dodává Ryan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.