Bernie Ecclestone prohlásil, že nový formát kvalifikace se nestihne zavést minimálně do Velké ceny Španělska.
Někteří jsou z nového formátu kvalifikace nadšení, protože to podle nich oživí Formuli 1, jiní jsou zásadně proti a prohlašují, že způsobí jen zmatky. Boss Formule 1 však zastává názor, že to sportu prospěje. Prohlásil, že se však nové podoby kvalifikace nedočkáme do VC Španělska, protože zavedení nového časového softwaru bude nějakou dobu trvat. Za systém na měření času není odpovědná FIA, ale FOM.
"V příštích pár týdnech bude ještě spousta práce, co se musí udělat. Nejen pro nás, ale i pro FOM - předělat software, který zpracovává systémy na měření času a takové věci. Je to poněkud těžké," prohlásil Pat Symonds z Williamsu.
Ecclestone potvrdil, že se zavedení nového formátu nestihne hned na začátku na GP Austrálie: "Nová kvalifikace zatím nebude, protože nemůžeme dát všechno dohromady včas. Měla být zavedena už na začátku sezóny, ale nejsme schopní dodělat veškerý software včas."
"Takže změněná kvalifikace bude pravděpodobně až na Velké ceně Španělska. V Austrálii bude určitě ta "stará". Celý software musí být přepsán, takže to není snadné. Není to to, co jsem chtěl. Snažím se promíchat pořadí na startovním roštu, aby jezdec, co vyhrál kvalifikaci, nebyl na pole position a hned neujel - protože když byl rychlý ve kvalifikaci, proč by neměl být rychlý v závodě?" zakončil Ecclestone pro Motorsport.com.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.