Bernie Ecclestone prohlásil, že nový formát kvalifikace se nestihne zavést minimálně do Velké ceny Španělska.
Někteří jsou z nového formátu kvalifikace nadšení, protože to podle nich oživí Formuli 1, jiní jsou zásadně proti a prohlašují, že způsobí jen zmatky. Boss Formule 1 však zastává názor, že to sportu prospěje. Prohlásil, že se však nové podoby kvalifikace nedočkáme do VC Španělska, protože zavedení nového časového softwaru bude nějakou dobu trvat. Za systém na měření času není odpovědná FIA, ale FOM.
"V příštích pár týdnech bude ještě spousta práce, co se musí udělat. Nejen pro nás, ale i pro FOM - předělat software, který zpracovává systémy na měření času a takové věci. Je to poněkud těžké," prohlásil Pat Symonds z Williamsu.
Ecclestone potvrdil, že se zavedení nového formátu nestihne hned na začátku na GP Austrálie: "Nová kvalifikace zatím nebude, protože nemůžeme dát všechno dohromady včas. Měla být zavedena už na začátku sezóny, ale nejsme schopní dodělat veškerý software včas."
"Takže změněná kvalifikace bude pravděpodobně až na Velké ceně Španělska. V Austrálii bude určitě ta "stará". Celý software musí být přepsán, takže to není snadné. Není to to, co jsem chtěl. Snažím se promíchat pořadí na startovním roštu, aby jezdec, co vyhrál kvalifikaci, nebyl na pole position a hned neujel - protože když byl rychlý ve kvalifikaci, proč by neměl být rychlý v závodě?" zakončil Ecclestone pro Motorsport.com.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.