Od nového Ferrari mají všichni velká očekávání. Včera dokázal nejvíce kol odkroužit Mercedes (156 okruhů), což se podobá spíše až vytrvalostním závodům, ale nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel. Němec má z nového Ferrari SF16-H dobrý pocit.
Ferrari včera dle mnohých odpálilo směrem k Mercedesu první varovný výstřel. Sebastian Vettel s časem 1:24,939 min. získal nejlepší čas dne a byl o 0,47 vteřiny rychlejší než Lewis Hamilton na Mercedesu. Důležité je také, že svých časů oba jezdci dosáhli na stejné (střední) směsi gum, avšak nevíme, s jakým množstvím paliva v nádrži. Úřadující mistr světa ale včera zažil spíše maratonskou jízdu, když odkroužil hned 156 kol (726 km), to jezdec Ferrari zvládl 69 kol (321 km).
Samozřejmě je třeba připomenout, že se jednalo "pouze" o první testovací den a týmy mohly mít v plánu jiné testovací programy. Dvě věci se ale dají po osmi hodinách testů na Circuit de Catalunya vyčíst: Nový Mercedes W07 funguje jako švýcarské hodinky a Ferrari je rychle. "Ve všech oblastech jsem měl lepší pocit. Udělali jsme opravdový krok dopředu," řekl po včerejším dni Sebastian Vettel. Bylo pro něj důležité získat první místo? "Bylo by mi milejší první místo za měsíc v Melbourne."
U zřejmě největšího možného rivala Mercedesu v této sezoně šlo včera navíc vše dle plánu. "První pocit je pozitivní. V auto jsem měl ihned důvěru. To je nejdůležitější zpráva dne. Určitě bychom rádi ujeli o něco více, přece jsme odpoledne měli dvě, tři menší nečekané události. Jen malé problémy, které ale se ale mohou rychle stát velkými, pokud by je člověk ignoroval. Když je všechno takto nové, tak jste radši opatrní," dodává Vettel.
Zlepšení Ferrari během zimy a uplynulé sezony dokumentuje i následující fakt: Vloni rudí dosáhli na konci testů nejrychlejšího času 1:23,276 min. To bylo ale navíc na super-měkkých gumách a řádně pogumované trati. Nové Ferrari se od svého předchůdce dost liší a to jak v oblasti viditelné, tak i pod kapotou. "Chtěli jsme se zlepšit ve všech oblastech a to se nám také podařilo. Vloni jsme byli tu a tam trochu limitováni. To už teď není ten případ."
Na jednotlivé části auta ale Vettel ukazovat nechce. Pushrod zavěšení na přední nápravě je ale jedním ze základních kamenů. "Přední náprava se zdá být dobrá, ale tam jde o souhru hodně věcí," říká Vettel. Také u Mercedesu si jistě všimli vzestupu formy v konkurenčním týmu. U Ferrari se ale nechtějí nechat vyvést z míry a věří svým postupům a své kvalitě. "Vypadá to, že měli dobrý den. Tolik kol jako oni jsme dnes ještě nemohli odjet. Ale pro mě bylo důležité vyjít z tohoto dne s dobrým pocitem," zakončil Němec.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.