Od nového Ferrari mají všichni velká očekávání. Včera dokázal nejvíce kol odkroužit Mercedes (156 okruhů), což se podobá spíše až vytrvalostním závodům, ale nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel. Němec má z nového Ferrari SF16-H dobrý pocit.
Ferrari včera dle mnohých odpálilo směrem k Mercedesu první varovný výstřel. Sebastian Vettel s časem 1:24,939 min. získal nejlepší čas dne a byl o 0,47 vteřiny rychlejší než Lewis Hamilton na Mercedesu. Důležité je také, že svých časů oba jezdci dosáhli na stejné (střední) směsi gum, avšak nevíme, s jakým množstvím paliva v nádrži. Úřadující mistr světa ale včera zažil spíše maratonskou jízdu, když odkroužil hned 156 kol (726 km), to jezdec Ferrari zvládl 69 kol (321 km).
Samozřejmě je třeba připomenout, že se jednalo "pouze" o první testovací den a týmy mohly mít v plánu jiné testovací programy. Dvě věci se ale dají po osmi hodinách testů na Circuit de Catalunya vyčíst: Nový Mercedes W07 funguje jako švýcarské hodinky a Ferrari je rychle. "Ve všech oblastech jsem měl lepší pocit. Udělali jsme opravdový krok dopředu," řekl po včerejším dni Sebastian Vettel. Bylo pro něj důležité získat první místo? "Bylo by mi milejší první místo za měsíc v Melbourne."
U zřejmě největšího možného rivala Mercedesu v této sezoně šlo včera navíc vše dle plánu. "První pocit je pozitivní. V auto jsem měl ihned důvěru. To je nejdůležitější zpráva dne. Určitě bychom rádi ujeli o něco více, přece jsme odpoledne měli dvě, tři menší nečekané události. Jen malé problémy, které ale se ale mohou rychle stát velkými, pokud by je člověk ignoroval. Když je všechno takto nové, tak jste radši opatrní," dodává Vettel.
Zlepšení Ferrari během zimy a uplynulé sezony dokumentuje i následující fakt: Vloni rudí dosáhli na konci testů nejrychlejšího času 1:23,276 min. To bylo ale navíc na super-měkkých gumách a řádně pogumované trati. Nové Ferrari se od svého předchůdce dost liší a to jak v oblasti viditelné, tak i pod kapotou. "Chtěli jsme se zlepšit ve všech oblastech a to se nám také podařilo. Vloni jsme byli tu a tam trochu limitováni. To už teď není ten případ."
Na jednotlivé části auta ale Vettel ukazovat nechce. Pushrod zavěšení na přední nápravě je ale jedním ze základních kamenů. "Přední náprava se zdá být dobrá, ale tam jde o souhru hodně věcí," říká Vettel. Také u Mercedesu si jistě všimli vzestupu formy v konkurenčním týmu. U Ferrari se ale nechtějí nechat vyvést z míry a věří svým postupům a své kvalitě. "Vypadá to, že měli dobrý den. Tolik kol jako oni jsme dnes ještě nemohli odjet. Ale pro mě bylo důležité vyjít z tohoto dne s dobrým pocitem," zakončil Němec.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.