Od nového Ferrari mají všichni velká očekávání. Včera dokázal nejvíce kol odkroužit Mercedes (156 okruhů), což se podobá spíše až vytrvalostním závodům, ale nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel. Němec má z nového Ferrari SF16-H dobrý pocit.
Ferrari včera dle mnohých odpálilo směrem k Mercedesu první varovný výstřel. Sebastian Vettel s časem 1:24,939 min. získal nejlepší čas dne a byl o 0,47 vteřiny rychlejší než Lewis Hamilton na Mercedesu. Důležité je také, že svých časů oba jezdci dosáhli na stejné (střední) směsi gum, avšak nevíme, s jakým množstvím paliva v nádrži. Úřadující mistr světa ale včera zažil spíše maratonskou jízdu, když odkroužil hned 156 kol (726 km), to jezdec Ferrari zvládl 69 kol (321 km).
Samozřejmě je třeba připomenout, že se jednalo "pouze" o první testovací den a týmy mohly mít v plánu jiné testovací programy. Dvě věci se ale dají po osmi hodinách testů na Circuit de Catalunya vyčíst: Nový Mercedes W07 funguje jako švýcarské hodinky a Ferrari je rychle. "Ve všech oblastech jsem měl lepší pocit. Udělali jsme opravdový krok dopředu," řekl po včerejším dni Sebastian Vettel. Bylo pro něj důležité získat první místo? "Bylo by mi milejší první místo za měsíc v Melbourne."
U zřejmě největšího možného rivala Mercedesu v této sezoně šlo včera navíc vše dle plánu. "První pocit je pozitivní. V auto jsem měl ihned důvěru. To je nejdůležitější zpráva dne. Určitě bychom rádi ujeli o něco více, přece jsme odpoledne měli dvě, tři menší nečekané události. Jen malé problémy, které ale se ale mohou rychle stát velkými, pokud by je člověk ignoroval. Když je všechno takto nové, tak jste radši opatrní," dodává Vettel.
Zlepšení Ferrari během zimy a uplynulé sezony dokumentuje i následující fakt: Vloni rudí dosáhli na konci testů nejrychlejšího času 1:23,276 min. To bylo ale navíc na super-měkkých gumách a řádně pogumované trati. Nové Ferrari se od svého předchůdce dost liší a to jak v oblasti viditelné, tak i pod kapotou. "Chtěli jsme se zlepšit ve všech oblastech a to se nám také podařilo. Vloni jsme byli tu a tam trochu limitováni. To už teď není ten případ."
Na jednotlivé části auta ale Vettel ukazovat nechce. Pushrod zavěšení na přední nápravě je ale jedním ze základních kamenů. "Přední náprava se zdá být dobrá, ale tam jde o souhru hodně věcí," říká Vettel. Také u Mercedesu si jistě všimli vzestupu formy v konkurenčním týmu. U Ferrari se ale nechtějí nechat vyvést z míry a věří svým postupům a své kvalitě. "Vypadá to, že měli dobrý den. Tolik kol jako oni jsme dnes ještě nemohli odjet. Ale pro mě bylo důležité vyjít z tohoto dne s dobrým pocitem," zakončil Němec.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.