V této fázi sezóny Red Bullu nedělá starosti nedostatek zlepšení, které od posledního závodu minulé sezóny učinil dodavatel motorů Renault.
Australský pilot při první testování nového motoru žádné zvýšení výkonu nepocítil, přesto si pondělí za volantem spíše pochvaloval: "V podstatě to vypadá tak, jako bychom skončili minulou sezónu, což není na první den špatné. Jde pro práci o mnohem lepší platformu, než jsme měli touto dobou loni."
"Bylo to dobré - nic nás nevypráskalo nebo něco podobného. Stále ještě nejsme v závodním režimu, pokud jde o výkon, a nemáme namontované ani takové díly. Momentálně to je takové, jaké se čekalo. Tým říkal, abychom v prvním testu očekávali něco podobného jako minulý rok, a v podstatě to tak teď je," popisuje své dojmy Ricciardo.
Klíčová podle něj bude spolehlivost. Včera ujel 87 kol, třetí nejdelší vzdálenost po Mercedesu a Sauberu, navíc byl i třetí nejrychlejší se ztrátou 1,1 sekundy na Sebastiana Vettela s Ferrari: "Myslím, že se tu a tam objevily nějaké malé věci, ale přesto jsme zvládli skoro 90 kol."
"Obecně si myslím, že šlo o dobrý první test. Jen z mého pohledu - řekl bych, že jde o testování spolehlivosti, pozorování toho, jak jsem na tom a jak je na tom mé tělo při dlouhých jízdách, a pro tým jak je na tom auto. Kde je spolehlivé a kde není.
S málo problémy, které jsme měli, jsme stále dokázali absolvovat pár dlouhých jízd. Myslím, že to bylo důležité odjet dobré stinty o 15 kolech, abychom si byli jisti, že se auto nepřehřívá nebo nedělá něco hloupého. Podle mě rychlost můžeme zvýšit celkem snadno - jde jen o spolehlivost. To je ta první věc, o kterou se snažíte a kterou řešíte," dodává Ricciardo.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.