Renault sice měl prezentaci nového vozu jako první, v Paříži však před 3 týdny pouze ukázal nové barvy na starém předváděcím voze. Ten skutečný nový monopost jsme poprvé měli možnost zahlédnout až dnes v Barceloně.
Monopost obsahuje více černé než při prvotním představení, zajímavé je ovšem řešení výfuků. Zatímco zatím všechny týmy zvolily k hlavnímu potrubí dvě koncovky vedoucí z obtokového ventilu, Renault jako jediný používá pouze jednu (i Red Bull se stejným motorem má dvě).
Renault si uvědomuje, že jej letos po převzetí Lotusu čeká období transformace, proto se drží při zemi. Chce se zaměřit zejména na vylepšení své pohonné jednotky, kterou odebírá také Red Bullu. Z počátku sezóny má jít jen o drobný pokrok oproti minulému roku, v jejím průběhu ale chystá citelné navyšování výkonu.
Po odchodu Romaina Grosjeana a Pastora Maldonada budou letos za stáj z Enstone závodit Kevin Magnussen a Jolyon Palmer. První kola navrátivšího týmu má na svém kontě Jolyon Palmer. Tým v Enstone během zimy musel odvést velkou spoustu práce, protože do poslední doby nebylo zřejmé, jaký motor bude monopost pohánět. Dle zástupců týmů aerodynamika vychází z loňského monopostu Lotusu.
"RS16 je postaveno na základech loňského vozu Lotus. Je ale zřejmé, že jsme museli hodně změnit několik aspektů vozu, abychom do něj mohli dostat pohonnou jednotku Renaultu, RE16. Hlavní změny jsme museli samozřejmě učinit v zadní části - největší výzvou bylo rozložení chladícího systému.
Zbytek auta je spíše evoluce. Z loňského roku máme velmi rozumný základ. Koncept jsme tudíž převzali bez potřeby fundamentálních okamžitých změn. Po stránce aerodynamiky jsme třeba zůstali u základního konceptu, který dával jezdcům stabilitu, ale přidali jsme přítlak a zvýšili grip.
Setrvání u základního konceptu z roku 2015 nám umožnily nevelké změny v pravidlech. Museli jsme ale třeba zvýšit tloušťku kokpitu, abychom prošli novými nárazovými testy, které jsou nově předepsané. Kromě toho jsme ale museli měnit hlavně rozložení [komponent uvnitř vozu]," popisuje Nick Chester, který u Renaultu nově vede konstrukci za šasi.
Pozitivní zprávou pro tým je, že se motorovým inženýrům již teď podařilo najít více výkonu v pohonné jednoce, spolehlivost by tím neměla utrpět: "Rok 2016 je opravdovou příležitostí pro nás všechny v Renaultu. Je to šance, jak uplatnit lekci, kterou jsme v roce 2015 získali. Můžeme položit solidní základy spolupráce mezi Viry a Enstone.
Za ten krátký čas, co spolu spolupracujeme, už jsme udělali dobré pokroky vpřed. Integrovat pohonnou jednotku do šasi bylo velkým úkolem. Je to ale ukázka dobré spolupráce mezi oběma továrnami - podařilo se nám nastartovat bez sebemenšího problému. Tento úspěch nebyl s ohledem na krátký čas zbývající do prvního testů vůbec zaručen.
Stejně jako u šasi, i u motoru jde o vývojový stupeň, který má základy v tom, co jsme se naučili vloni. Navíc jsme uplatnili nové myšlenky a koncepty. Udělali jsme změny ve spalovací komoře nebo na turbu. Také změny v elektronice nám zaručí vyšší výkon. Rozhodně to však nebude na úkor spolehlivosti. Testy na dynamu zatím byly velmi pozitivní. Už se těšíme na zpětnou vazbu od pilotů, až vyjedou na trať," dodává Remi Taffin, který je zodpovědný za motory.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.