Williams doufá, že jeho nový monopost s označením FW38 dokázal zlepšit slabiny svého předchůdce, které byly především v pomalých zatáčkách.
Ačkoliv loňský monopost stáje z britského Grove byl velmi silný v rychlých zatáčkách, tak v pomalých zatáčkách a za mokra mu rychlost chyběla. Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, přiznává, že na novém monopostu pracovali s ohledem na eliminaci slabin jeho předchůdce a cílem bylo mít auto konkurenceschopné za všech charakteristik.
"FW37 byl docela efektivním autem, takže jsme se soustředili na porozumění oblasti, ve kterých bychom ho mohli zlepšit bez toho, aniž bychom ztratili atributy, které jej činily efektivním," říká Pat Symonds. "Není žádným tajemstvím, že výkonnost FW37 při nízkých rychlostech neseděla s výkonností při vysokých rychlostech, takže bylo hodně času stráveno tím, že jsme zjišťovali, proč tomu tak bylo a následně dělali změny, které, doufáme, zlepší situaci."
"Navíc jsme našli normální fyzickou překážku ve vývoji, kterou vždycky potkáte během života auta, a tak jsme se snažili tuto bariéru odstranit." Nové auto si je se svým předchůdcem v lecčem podobné, ale jsou na něm vidět určité změny. Přívody vzduchu do bočnic jsou větší a zakulatěnější než trojúhelníkový koncept, který tým měl v roce 2015. Také nos má jiný tvar a balík v zadní části vozu se zdá být agresivnější.
Symonds také dodává, že tým tvrdě pracoval na tom, aby akceptoval chyby, které udělal v minulých sezonách. Vše by se mělo projevit ve vylepšeních pro nový vůz. "Ve Williamsu jsme otevření ohledně našich chyb a snažíme se z nich poučit. Stejně jako v návrhu auta vždy s týmem analyzujeme silné a slabé stránky. To vedlo k několika operačním změnám pro rok 2016, které, ačkoliv nejsou zvenčí zvláště viditelné, by měly tým lépe připravit zvládat mnoho variant scénářů, které závodění nevyhnutelně přináší."
"Jednou silnou vlastností, kterou si bereme do roku 2016, je stabilita. Je jednoduché podcenit její sílu, ale se stejným jezdeckým složením a kontinuitou v inženýrském týmu doufáme, že budeme brzy rychlejší - to je něco, co je zvlášť důležité s pouze 8 dny předsezonních testů," pokračuje Symonds.
Inženýr si také myslí, že diváci letos ve srovnání s loňském určitě zaznamenají změnu v hlasitosti formulí, když došlo ke změně týkající se výfuků. "Motor bude znít trochu ostřeji. Během zimy můžeme očekávat vyšší výkon ze zlepšeného spalování a to bude samo o sobě produkovat o trochu více hluku, ale možná důležitější bude, že vývod od turba už nevede přímo do hlavního výfuku."
"To by nejen mělo vyprodukovat asi o 12 % hlasitější notu motoru než v předtím, ale také by to mohlo čas od času spustit nějaké dramatické zvuky, které máme všichni spojeny s vysoce výkonnými turbem přeplňovanými motory," zakončil Pat Symonds.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.