Williams doufá, že jeho nový monopost s označením FW38 dokázal zlepšit slabiny svého předchůdce, které byly především v pomalých zatáčkách.
Ačkoliv loňský monopost stáje z britského Grove byl velmi silný v rychlých zatáčkách, tak v pomalých zatáčkách a za mokra mu rychlost chyběla. Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, přiznává, že na novém monopostu pracovali s ohledem na eliminaci slabin jeho předchůdce a cílem bylo mít auto konkurenceschopné za všech charakteristik.
"FW37 byl docela efektivním autem, takže jsme se soustředili na porozumění oblasti, ve kterých bychom ho mohli zlepšit bez toho, aniž bychom ztratili atributy, které jej činily efektivním," říká Pat Symonds. "Není žádným tajemstvím, že výkonnost FW37 při nízkých rychlostech neseděla s výkonností při vysokých rychlostech, takže bylo hodně času stráveno tím, že jsme zjišťovali, proč tomu tak bylo a následně dělali změny, které, doufáme, zlepší situaci."
"Navíc jsme našli normální fyzickou překážku ve vývoji, kterou vždycky potkáte během života auta, a tak jsme se snažili tuto bariéru odstranit." Nové auto si je se svým předchůdcem v lecčem podobné, ale jsou na něm vidět určité změny. Přívody vzduchu do bočnic jsou větší a zakulatěnější než trojúhelníkový koncept, který tým měl v roce 2015. Také nos má jiný tvar a balík v zadní části vozu se zdá být agresivnější.
Symonds také dodává, že tým tvrdě pracoval na tom, aby akceptoval chyby, které udělal v minulých sezonách. Vše by se mělo projevit ve vylepšeních pro nový vůz. "Ve Williamsu jsme otevření ohledně našich chyb a snažíme se z nich poučit. Stejně jako v návrhu auta vždy s týmem analyzujeme silné a slabé stránky. To vedlo k několika operačním změnám pro rok 2016, které, ačkoliv nejsou zvenčí zvláště viditelné, by měly tým lépe připravit zvládat mnoho variant scénářů, které závodění nevyhnutelně přináší."
"Jednou silnou vlastností, kterou si bereme do roku 2016, je stabilita. Je jednoduché podcenit její sílu, ale se stejným jezdeckým složením a kontinuitou v inženýrském týmu doufáme, že budeme brzy rychlejší - to je něco, co je zvlášť důležité s pouze 8 dny předsezonních testů," pokračuje Symonds.
Inženýr si také myslí, že diváci letos ve srovnání s loňském určitě zaznamenají změnu v hlasitosti formulí, když došlo ke změně týkající se výfuků. "Motor bude znít trochu ostřeji. Během zimy můžeme očekávat vyšší výkon ze zlepšeného spalování a to bude samo o sobě produkovat o trochu více hluku, ale možná důležitější bude, že vývod od turba už nevede přímo do hlavního výfuku."
"To by nejen mělo vyprodukovat asi o 12 % hlasitější notu motoru než v předtím, ale také by to mohlo čas od času spustit nějaké dramatické zvuky, které máme všichni spojeny s vysoce výkonnými turbem přeplňovanými motory," zakončil Pat Symonds.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.