U Ferrari říkají, že s novým SF16-H byli "velmi, velmi ambiciózní", když přišli s několika novými koncepty anebo zlepšeními ve skoro každé oblasti auta.
Kratší nos a extrémně úzká zadní část auta, to jsou hlavní vizuálně rozpoznatelné rozdíly na novém autě, ale Ferrari prověřilo skoro každý aspekt auta ve snaze o návrat na čelo startovního roštu Formule 1 v roce 2016. "Projekt tohoto auta začal před rokem a směr byl velmi ambiciózní - naše cíle byly velmi ambiciózní," říká Simone Resta, šéfkonstruktér nového auta.
"Snažil jsme se prověřit a prozkoumat všechno. Jaké oblasti jsme změnili? Nos a přední zavěšení, boční kryt motoru, pohonnou jednotku, zadní část..." Ohledně přední části auta navíc Resta dodává: "Dnes máme něco docela rozdílného - [nos] je vyšší a aerodynamické proudění vzduchu je jiné než vloni. To je velice důležité, protože to má pozitivní dopad na aerodynamiku. Také po pěti letech s pull-rod [zavěšením] jsme to změnili a teď máme push-rod. Váha a kinematika jsou lepší - a je to krok dopředu ve srovnání s předchozími modely."
"Další důležitou částí jsou bočnice. Chladiče jsou odlišné - a snažili jsme se získat výhodu z chladícího systému," dodává Simone Resta. Šéf pohonné jednotky, Matteo Binotto, řekl, že Ferrari udělalo podobně rozsáhlé změny také na pohonné jednotce. "Ve srovnání s loňskou sezonou jsme pracovali na dvou oblastech. Zaprvé architektura. Snažili jsme se ji zmenšit, abychom dosáhli pozitivního dopadu na aerodynamiku. Auto je těsnější a užší ve srovnání s loňským. Snažili jsme se posunout veškeré doplňky.
Ale nepracovali jsme jen na architektuře, snažili jsme se například zlepšit spalování, přívod a také turbo. Ve srovnání s minulostí je to první krok, krok kupředu, takže jsme učinili důležité technické a inovativní volby."
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.