Šéfkonstruktér Simone Resta o novém Ferrari: Velká změna

Simone Resta v rozhovoru s bývalým šéfem Scuderie, Marcem Mattiaccim
Simone Resta v rozhovoru s bývalým šéfem Scuderie, Marcem Mattiaccim, foto: Scuderia Ferrari
iM2 20. února 2016 21:01
Sdílej:

U Ferrari říkají, že s novým SF16-H byli "velmi, velmi ambiciózní", když přišli s několika novými koncepty anebo zlepšeními ve skoro každé oblasti auta.

Kratší nos a extrémně úzká zadní část auta, to jsou hlavní vizuálně rozpoznatelné rozdíly na novém autě, ale Ferrari prověřilo skoro každý aspekt auta ve snaze o návrat na čelo startovního roštu Formule 1 v roce 2016. "Projekt tohoto auta začal před rokem a směr byl velmi ambiciózní - naše cíle byly velmi ambiciózní," říká Simone Resta, šéfkonstruktér nového auta. 

"Snažil jsme se prověřit a prozkoumat všechno. Jaké oblasti jsme změnili? Nos a přední zavěšení, boční kryt motoru, pohonnou jednotku, zadní část..." Ohledně přední části auta navíc Resta dodává: "Dnes máme něco docela rozdílného - [nos] je vyšší a aerodynamické proudění vzduchu je jiné než vloni. To je velice důležité, protože to má pozitivní dopad na aerodynamiku. Také po pěti letech s pull-rod [zavěšením] jsme to změnili a teď máme push-rod. Váha a kinematika jsou lepší - a je to krok dopředu ve srovnání s předchozími modely."

"Další důležitou částí jsou bočnice. Chladiče jsou odlišné - a snažili jsme se získat výhodu z chladícího systému," dodává Simone Resta. Šéf pohonné jednotky, Matteo Binotto, řekl, že Ferrari udělalo podobně rozsáhlé změny také na pohonné jednotce. "Ve srovnání s loňskou sezonou jsme pracovali na dvou oblastech. Zaprvé architektura. Snažili jsme se ji zmenšit, abychom dosáhli pozitivního dopadu na aerodynamiku. Auto je těsnější a užší ve srovnání s loňským. Snažili jsme se posunout veškeré doplňky. 

Ale nepracovali jsme jen na architektuře, snažili jsme se například zlepšit spalování, přívod a také turbo. Ve srovnání s minulostí je to první krok, krok kupředu, takže jsme učinili důležité technické a inovativní volby."

 

Stalo se