U Ferrari říkají, že s novým SF16-H byli "velmi, velmi ambiciózní", když přišli s několika novými koncepty anebo zlepšeními ve skoro každé oblasti auta.
Kratší nos a extrémně úzká zadní část auta, to jsou hlavní vizuálně rozpoznatelné rozdíly na novém autě, ale Ferrari prověřilo skoro každý aspekt auta ve snaze o návrat na čelo startovního roštu Formule 1 v roce 2016. "Projekt tohoto auta začal před rokem a směr byl velmi ambiciózní - naše cíle byly velmi ambiciózní," říká Simone Resta, šéfkonstruktér nového auta.
"Snažil jsme se prověřit a prozkoumat všechno. Jaké oblasti jsme změnili? Nos a přední zavěšení, boční kryt motoru, pohonnou jednotku, zadní část..." Ohledně přední části auta navíc Resta dodává: "Dnes máme něco docela rozdílného - [nos] je vyšší a aerodynamické proudění vzduchu je jiné než vloni. To je velice důležité, protože to má pozitivní dopad na aerodynamiku. Také po pěti letech s pull-rod [zavěšením] jsme to změnili a teď máme push-rod. Váha a kinematika jsou lepší - a je to krok dopředu ve srovnání s předchozími modely."
"Další důležitou částí jsou bočnice. Chladiče jsou odlišné - a snažili jsme se získat výhodu z chladícího systému," dodává Simone Resta. Šéf pohonné jednotky, Matteo Binotto, řekl, že Ferrari udělalo podobně rozsáhlé změny také na pohonné jednotce. "Ve srovnání s loňskou sezonou jsme pracovali na dvou oblastech. Zaprvé architektura. Snažili jsme se ji zmenšit, abychom dosáhli pozitivního dopadu na aerodynamiku. Auto je těsnější a užší ve srovnání s loňským. Snažili jsme se posunout veškeré doplňky.
Ale nepracovali jsme jen na architektuře, snažili jsme se například zlepšit spalování, přívod a také turbo. Ve srovnání s minulostí je to první krok, krok kupředu, takže jsme učinili důležité technické a inovativní volby."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.