Ferrari je po Williamsu druhým týmem, který ukázal monopost postavený podle pravidel pro sezónu 2016. Bude mít na zdolání dosud dominujícího Mercedesu?
Úvodního slova se ujal šéf týmu Maurizio Arrivabene stojící vedle nového vozu, který na krytu motoru obsahuje více bílé barvy a logo Scuderie: "Nemám žádný zvláštní cíl. Musíme usilovat o to, abychom se vždy zlepšovali." Když už jsme se dotkli barevného provedení, tak na airboxu nad hlavou pilota je patrný i zelený vertikální proužek dokreslující italskou vlajku.
"Musíme se zlepšit ve všech oblastech," uznává technický ředitel James Allison. Vůz SF-16H má krátký nos připomínající loňské řešení Williamsu. Vpředu dochází k další velké změně, Ferrari opouští pull-rod a přechází na push-rod zavěšení, které muselo celé přepracovat.
Celá záď je užší pro efektivnější proudění vzduchu a dosažení vyššího aerodynamického výkonu. Bočnice jsou vzadu hodně podseknuté, aby se dostalo co nejvíce vzduchu nad podlahu.
Další fotografie najdete v naší fotogalerii zde:
Srovnání s loňským vozem SF15-F
Technické informace o Ferrari SF16-H
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.