Ferrari je po Williamsu druhým týmem, který ukázal monopost postavený podle pravidel pro sezónu 2016. Bude mít na zdolání dosud dominujícího Mercedesu?
Úvodního slova se ujal šéf týmu Maurizio Arrivabene stojící vedle nového vozu, který na krytu motoru obsahuje více bílé barvy a logo Scuderie: "Nemám žádný zvláštní cíl. Musíme usilovat o to, abychom se vždy zlepšovali." Když už jsme se dotkli barevného provedení, tak na airboxu nad hlavou pilota je patrný i zelený vertikální proužek dokreslující italskou vlajku.
"Musíme se zlepšit ve všech oblastech," uznává technický ředitel James Allison. Vůz SF-16H má krátký nos připomínající loňské řešení Williamsu. Vpředu dochází k další velké změně, Ferrari opouští pull-rod a přechází na push-rod zavěšení, které muselo celé přepracovat.
Celá záď je užší pro efektivnější proudění vzduchu a dosažení vyššího aerodynamického výkonu. Bočnice jsou vzadu hodně podseknuté, aby se dostalo co nejvíce vzduchu nad podlahu.
Další fotografie najdete v naší fotogalerii zde:
Srovnání s loňským vozem SF15-F
Technické informace o Ferrari SF16-H
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.