Red Bull po svém jezdci Danielovi Ricciardovi požaduje, aby před sezónou 2016 oproti minulému roku zhubnul o 5 kg.
Z doporučení týmu již splnil 60 %: "Mám o 3 kg méně a zbývají další 2 kg oproti tomu, kde jsem skončil minulý rok. Plus to, na čem se trochu podepsaly vánoce," uvedl Ricciardo při představování nových barev Red Bullu.
Proč je na nízkou hmotnost pilotů tak velký tlak? "Není to legrace hubnout, ale kdybych si myslel, že to bude skutečnou výzvou nebo něco podobného, určitě bych s váhou dolů nešel. Já však vím, že to můžu dokázat, a snad se tam dostanu," pokračuje australský pilot.
"Nejde jen o váhu, kterou jsem získal o vánocích, protože to jsem o 5 kg nepřibral. Ale my to s váhou vozu máme docela natěsno a nám doporučili, abychom byli o něco hubenější než minulý rok. Pro nás to tedy teď bude podobné jako v roce 2014," vzpomíná Ricciardo na první rok po zavedení hybridních turbomotorů, kdy min. hmotnost vozů nesměla přesáhnout 691 kg. Kvůli stížnostem na přílišné hubnutí jezdců poté byla v dalším roce zvýšena na 702 kg.
Red Bull se však nyní snaží při konstrukci monopostu zajít na hranu ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes, proto opět vyvstal problém s hmotností jezdců. "Záleží to na dýmu a na tom, jak těžké auto postaví. "Pro nás to je letos na hraně. Vše to je o managementu. Pokud se můžu dostat na 67 - 68 kg a stále být zdravý, pak je to OK," konstatuje Ricciardo.
"Začíná se to ale dostávat k té hroší stránce. Nechtěl bych se dostat pod tuto hranici a stále podávat výkony na naší úrovni. Je to výzvou, ale donutilo mě to více se zajímat o stravu a věci, které se můžu naučit při tréninku. Učím se o svém těle a snažím se být efektivnější - nejen díky tréninku, ale také v autě, což mi může pomoci," dodává pilot Red Bullu.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.