Red Bull po svém jezdci Danielovi Ricciardovi požaduje, aby před sezónou 2016 oproti minulému roku zhubnul o 5 kg.
Z doporučení týmu již splnil 60 %: "Mám o 3 kg méně a zbývají další 2 kg oproti tomu, kde jsem skončil minulý rok. Plus to, na čem se trochu podepsaly vánoce," uvedl Ricciardo při představování nových barev Red Bullu.
Proč je na nízkou hmotnost pilotů tak velký tlak? "Není to legrace hubnout, ale kdybych si myslel, že to bude skutečnou výzvou nebo něco podobného, určitě bych s váhou dolů nešel. Já však vím, že to můžu dokázat, a snad se tam dostanu," pokračuje australský pilot.
"Nejde jen o váhu, kterou jsem získal o vánocích, protože to jsem o 5 kg nepřibral. Ale my to s váhou vozu máme docela natěsno a nám doporučili, abychom byli o něco hubenější než minulý rok. Pro nás to tedy teď bude podobné jako v roce 2014," vzpomíná Ricciardo na první rok po zavedení hybridních turbomotorů, kdy min. hmotnost vozů nesměla přesáhnout 691 kg. Kvůli stížnostem na přílišné hubnutí jezdců poté byla v dalším roce zvýšena na 702 kg.
Red Bull se však nyní snaží při konstrukci monopostu zajít na hranu ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes, proto opět vyvstal problém s hmotností jezdců. "Záleží to na dýmu a na tom, jak těžké auto postaví. "Pro nás to je letos na hraně. Vše to je o managementu. Pokud se můžu dostat na 67 - 68 kg a stále být zdravý, pak je to OK," konstatuje Ricciardo.
"Začíná se to ale dostávat k té hroší stránce. Nechtěl bych se dostat pod tuto hranici a stále podávat výkony na naší úrovni. Je to výzvou, ale donutilo mě to více se zajímat o stravu a věci, které se můžu naučit při tréninku. Učím se o svém těle a snažím se být efektivnější - nejen díky tréninku, ale také v autě, což mi může pomoci," dodává pilot Red Bullu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.