Red Bull po svém jezdci Danielovi Ricciardovi požaduje, aby před sezónou 2016 oproti minulému roku zhubnul o 5 kg.
Z doporučení týmu již splnil 60 %: "Mám o 3 kg méně a zbývají další 2 kg oproti tomu, kde jsem skončil minulý rok. Plus to, na čem se trochu podepsaly vánoce," uvedl Ricciardo při představování nových barev Red Bullu.
Proč je na nízkou hmotnost pilotů tak velký tlak? "Není to legrace hubnout, ale kdybych si myslel, že to bude skutečnou výzvou nebo něco podobného, určitě bych s váhou dolů nešel. Já však vím, že to můžu dokázat, a snad se tam dostanu," pokračuje australský pilot.
"Nejde jen o váhu, kterou jsem získal o vánocích, protože to jsem o 5 kg nepřibral. Ale my to s váhou vozu máme docela natěsno a nám doporučili, abychom byli o něco hubenější než minulý rok. Pro nás to tedy teď bude podobné jako v roce 2014," vzpomíná Ricciardo na první rok po zavedení hybridních turbomotorů, kdy min. hmotnost vozů nesměla přesáhnout 691 kg. Kvůli stížnostem na přílišné hubnutí jezdců poté byla v dalším roce zvýšena na 702 kg.
Red Bull se však nyní snaží při konstrukci monopostu zajít na hranu ve snaze dostihnout Ferrari a Mercedes, proto opět vyvstal problém s hmotností jezdců. "Záleží to na dýmu a na tom, jak těžké auto postaví. "Pro nás to je letos na hraně. Vše to je o managementu. Pokud se můžu dostat na 67 - 68 kg a stále být zdravý, pak je to OK," konstatuje Ricciardo.
"Začíná se to ale dostávat k té hroší stránce. Nechtěl bych se dostat pod tuto hranici a stále podávat výkony na naší úrovni. Je to výzvou, ale donutilo mě to více se zajímat o stravu a věci, které se můžu naučit při tréninku. Učím se o svém těle a snažím se být efektivnější - nejen díky tréninku, ale také v autě, což mi může pomoci," dodává pilot Red Bullu.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.