Podle jezdce Red Bullu Daniela Ricciarda to nebude žádná katastrofa, pokud je na počátku sezóny porazí jejich dceřiná stáj Toro Rosso.
Zatímco mateřský Red Bull zůstává u motorů Renault, Toro Rosso před letošní sezónou přešlo k Ferrari, které mu ale bude poskytovat pouze loňskou (byť tu poslední) specifikaci. I to by mu nicméně na počátku sezóny mělo poskytnout výkonnostní výhodu.
Ricciarda by proto nepřekvapilo, kdyby je stáj z Faenzy z kraje sezóny porazila: "Myslím, že začneme s velmi malým zlepšením oproti loňskému roku. Toro Rosso podle mě bude v několika úvodních závodech ve srovnání s námi konkurenceschopné."
"Není nemožné, aby se dostali před nás. Ale myslím si, že jak bude sezóna postupovat, budeme mít větší prostor pro vývoj a zlepšení. A jsme samozřejmě větším týmem. Pokud nyní začneme před nimi, pak se domnívám, že půjde o skutečně dobré znamení. Ale moc mě to neodradí, pokud se v Melbourne objeví před námi," tvrdí Ricciardo.
Vůbec tedy nepočítá s tím, že by se Toro Rosso před nimi pohybovalo i ke konci sezóny, protože spoléhá na rozsáhlejší zdroje svého týmu. Podle něj je po loňském zklamání dobré, že před začátkem roku nemají přehnaná očekávání.
"Spíše, než abychom byli vzrušeni kvůli ničemu, nebo potenciálně kvůli ničemu, to bude bonusem, když vyrazíme v Melbourne a vše bude mnohem lepší, než jsme čekali. Pokud bychom tam vyjeli a Christian [Horner] a všichni by říkali, jak je pohonná jednotka, aerodynamika a všechno skvělé, ale přitom by to nefungovalo, bylo by to demoralizující," pokračuje australský pilot.
Šéf týmu Christian Horner během včerejšího představení hovořil o bídném startu, ale rychlém pokroku během sezóny, čímž své jezdce potěšil. "Samozřejmě mu věřím, když to říká. A je to realistické, že budeme potřebovat trochu času na velké pokroky oproti loňskému roku," souhlasí Ricciardo.
"Ale já si na to loni zvykl a tak nějak... nebyl jsem s tím spokojený, ale více jsem situaci chápal. Stále sleduji také své dlouhodobé cíle, a k tomu stále patří stát se mistrem světa. Stále se snažím udržet v dobré kondici na dráze i mimo ní. A stále mám hodně motivace," dodává pilot Red Bullu.
Fotografie z včerejšího představení Red Bullu najdete zde.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.