Renault plánuje do svého závodního týmu přibrat v nadcházejících dvou letech dalších 160 lidí. Bude se chtít vyrovnat velkým týmům, které dnes zaměstnávají až 800 lidí. V Enstone jich je zatím pouze 490.
Francouzská automobilka na sklonku minulého roku převzala značně zredukovaný tým Lotus. Na otázku, kolik nových lidí do Enstone od prosince přišlo, šéf Cyril Abiteboul odpovídá: "Zatím velmi málo." To se má ale brzy změnit.
"Chceme zajistit, abychom nabrali dobré lidi, a ti jako obvykle nejsou moc rychle dostupní, protože musí po odchodu nuceně čekat. Nemůžete je do 6 měsíců nebo někdy do roka zaměstnat. Momentálně máme v Enstone 490 lidí," prozrazuje Abiteboul.
"V plánu je se rozrůst na 650 lidí do konce roku 2017. Největší týmy mají 800 lidí a my si myslíme, že budeme v pozici, abychom s 650 lidmi v Enstone s nimi bojovali - poukazuji na Mercedes a Red Bull. To zvládneme tak, že budeme mnoho aktivit sdílet mezi Vir a Enstone. Věříme, že se budeme moci ostatním týmům vyrovnat, i když na místě budeme mít méně lidí," pokračuje šéf závodního týmu Renaultu.
Jak chce odborníky přetáhnout? "Abyste přilákali lidi od konkurence, potřebujete mít příběh. Nyní existuje mezník pro to, abychom začali vyprávět příběh o Renaultu, o plánech, managementu, finančních zdrojích, partnerech, dlouhodobých vyhlídkách. Nyní máme plán, tak snad se nám podaří přilákat talenty," věří Abiteboul.
Podle něj jsou zdroje v továrně na motory ve Francii dostatečné, jedná se zejména o posílení Enstone: "Upřímně věříme, že ve Viry máme více než dostatek zdrojů. Vím, že někteří lidé to vnímali kvůli určitým věcem vyřčeným Red Bullem tak, že nám zdroje chybí. Mám dost finanční a lidských zdrojů.
Je to o technickém vedení, o know-how a dovednostech. Ve Viry jsme museli přijmout obrovské množství lidí před těmito novými pravidly [1.6litrové V6 hybridní motory]. Problém s novými, mladými lidmi, čerstvými absolventy univerzit, je ten, že je musíte zaškolit. Nyní jsou zaškoleni, zrychlili, jsou pro tento nový projekt motivovaní a budou mít více než dost pro práci, kterou potřebujeme," dodává Abiteboul.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.