Renault plánuje do svého závodního týmu přibrat v nadcházejících dvou letech dalších 160 lidí. Bude se chtít vyrovnat velkým týmům, které dnes zaměstnávají až 800 lidí. V Enstone jich je zatím pouze 490.
Francouzská automobilka na sklonku minulého roku převzala značně zredukovaný tým Lotus. Na otázku, kolik nových lidí do Enstone od prosince přišlo, šéf Cyril Abiteboul odpovídá: "Zatím velmi málo." To se má ale brzy změnit.
"Chceme zajistit, abychom nabrali dobré lidi, a ti jako obvykle nejsou moc rychle dostupní, protože musí po odchodu nuceně čekat. Nemůžete je do 6 měsíců nebo někdy do roka zaměstnat. Momentálně máme v Enstone 490 lidí," prozrazuje Abiteboul.
"V plánu je se rozrůst na 650 lidí do konce roku 2017. Největší týmy mají 800 lidí a my si myslíme, že budeme v pozici, abychom s 650 lidmi v Enstone s nimi bojovali - poukazuji na Mercedes a Red Bull. To zvládneme tak, že budeme mnoho aktivit sdílet mezi Vir a Enstone. Věříme, že se budeme moci ostatním týmům vyrovnat, i když na místě budeme mít méně lidí," pokračuje šéf závodního týmu Renaultu.
Jak chce odborníky přetáhnout? "Abyste přilákali lidi od konkurence, potřebujete mít příběh. Nyní existuje mezník pro to, abychom začali vyprávět příběh o Renaultu, o plánech, managementu, finančních zdrojích, partnerech, dlouhodobých vyhlídkách. Nyní máme plán, tak snad se nám podaří přilákat talenty," věří Abiteboul.
Podle něj jsou zdroje v továrně na motory ve Francii dostatečné, jedná se zejména o posílení Enstone: "Upřímně věříme, že ve Viry máme více než dostatek zdrojů. Vím, že někteří lidé to vnímali kvůli určitým věcem vyřčeným Red Bullem tak, že nám zdroje chybí. Mám dost finanční a lidských zdrojů.
Je to o technickém vedení, o know-how a dovednostech. Ve Viry jsme museli přijmout obrovské množství lidí před těmito novými pravidly [1.6litrové V6 hybridní motory]. Problém s novými, mladými lidmi, čerstvými absolventy univerzit, je ten, že je musíte zaškolit. Nyní jsou zaškoleni, zrychlili, jsou pro tento nový projekt motivovaní a budou mít více než dost pro práci, kterou potřebujeme," dodává Abiteboul.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.