Velvyslanec Renaultu Alain Prost tvrdí, že si Mercedes vítězství zaslouží, protože odvádí lepší práci než ostatní výrobci pohonných jednotek.
Na úvod Francouz připomíná, proč v F1 došlo k přechodu z 2,4litrových atmosférických V8 s KERSem na současné 1,6litrové V6 s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS).
"Vraťme se zpět o několik let: všichni velcí výrobci měli víceméně stejné motory. Proto řekli: 'Odejdeme, pokud nebudeme moci ukázat, čeho jsme schopni, s něčím, co má větší význam pro automobilový trh.' Všichni chtěli ukázat, že jsou lepší než konkurence," připomíná Prost.
"Lidé si hodně stěžují na dominanci Mercedesu, buďme ale upřímní: odvádějí zkrátka nejlepší práci. Zaslouží si vyhrávat. V F1 někdy jednoduše musíte přijmout to, že je někdo jiný lepší," uvádí zástupce Renaultu, který hybridní pohonné jednotky zatím moc dobře nezvládl. Jeho loňská specifikace byla ještě horší než ta ze závěru sezóny 2014 - jak po stránce spolehlivosti, tak i po stránce výkonu.
"Když jste v minulosti měli problém, za jeden týden jste všechno změnili a druhý týden jste to otestovali na dráze. Nyní existuje příliš mnoho omezení," vysvětluje Prost, proč je tak těžké dosáhnout pokroky. Honda například musela počkat kvůli omezení v počtu vývojových žetonů až na zimu, aby mohla zvětšit turbo a vylepšit svůj motor.
Podle bývalého mistra světa F1 by ale bylo špatné vracet se k jednodušším V8 motorům z minulosti: "Vím, že by si to spousta fanoušků přála, byl by to však špatný signál. F1 musí předvádět novou technologii. Snad by byl možný kompromis mezi tím, co si přejí fanoušci, a co potřebují automobilky."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.