Velvyslanec Renaultu Alain Prost tvrdí, že si Mercedes vítězství zaslouží, protože odvádí lepší práci než ostatní výrobci pohonných jednotek.
Na úvod Francouz připomíná, proč v F1 došlo k přechodu z 2,4litrových atmosférických V8 s KERSem na současné 1,6litrové V6 s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS).
"Vraťme se zpět o několik let: všichni velcí výrobci měli víceméně stejné motory. Proto řekli: 'Odejdeme, pokud nebudeme moci ukázat, čeho jsme schopni, s něčím, co má větší význam pro automobilový trh.' Všichni chtěli ukázat, že jsou lepší než konkurence," připomíná Prost.
"Lidé si hodně stěžují na dominanci Mercedesu, buďme ale upřímní: odvádějí zkrátka nejlepší práci. Zaslouží si vyhrávat. V F1 někdy jednoduše musíte přijmout to, že je někdo jiný lepší," uvádí zástupce Renaultu, který hybridní pohonné jednotky zatím moc dobře nezvládl. Jeho loňská specifikace byla ještě horší než ta ze závěru sezóny 2014 - jak po stránce spolehlivosti, tak i po stránce výkonu.
"Když jste v minulosti měli problém, za jeden týden jste všechno změnili a druhý týden jste to otestovali na dráze. Nyní existuje příliš mnoho omezení," vysvětluje Prost, proč je tak těžké dosáhnout pokroky. Honda například musela počkat kvůli omezení v počtu vývojových žetonů až na zimu, aby mohla zvětšit turbo a vylepšit svůj motor.
Podle bývalého mistra světa F1 by ale bylo špatné vracet se k jednodušším V8 motorům z minulosti: "Vím, že by si to spousta fanoušků přála, byl by to však špatný signál. F1 musí předvádět novou technologii. Snad by byl možný kompromis mezi tím, co si přejí fanoušci, a co potřebují automobilky."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.