Velvyslanec Renaultu Alain Prost tvrdí, že si Mercedes vítězství zaslouží, protože odvádí lepší práci než ostatní výrobci pohonných jednotek.
Na úvod Francouz připomíná, proč v F1 došlo k přechodu z 2,4litrových atmosférických V8 s KERSem na současné 1,6litrové V6 s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS).
"Vraťme se zpět o několik let: všichni velcí výrobci měli víceméně stejné motory. Proto řekli: 'Odejdeme, pokud nebudeme moci ukázat, čeho jsme schopni, s něčím, co má větší význam pro automobilový trh.' Všichni chtěli ukázat, že jsou lepší než konkurence," připomíná Prost.
"Lidé si hodně stěžují na dominanci Mercedesu, buďme ale upřímní: odvádějí zkrátka nejlepší práci. Zaslouží si vyhrávat. V F1 někdy jednoduše musíte přijmout to, že je někdo jiný lepší," uvádí zástupce Renaultu, který hybridní pohonné jednotky zatím moc dobře nezvládl. Jeho loňská specifikace byla ještě horší než ta ze závěru sezóny 2014 - jak po stránce spolehlivosti, tak i po stránce výkonu.
"Když jste v minulosti měli problém, za jeden týden jste všechno změnili a druhý týden jste to otestovali na dráze. Nyní existuje příliš mnoho omezení," vysvětluje Prost, proč je tak těžké dosáhnout pokroky. Honda například musela počkat kvůli omezení v počtu vývojových žetonů až na zimu, aby mohla zvětšit turbo a vylepšit svůj motor.
Podle bývalého mistra světa F1 by ale bylo špatné vracet se k jednodušším V8 motorům z minulosti: "Vím, že by si to spousta fanoušků přála, byl by to však špatný signál. F1 musí předvádět novou technologii. Snad by byl možný kompromis mezi tím, co si přejí fanoušci, a co potřebují automobilky."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.