Kolem Lewise Hamiltona se na konci sezóny strhla vlna dohadů, zda trojnásobný mistr světa nezažívá určitý ústup ze slávy. Ve spojitosti s rostoucí formou Nico Rosberga se vedou debaty, zda Němec konečně svého týmového rivala neporazí.
Přitom Hamilton si v roce 2014 zajistil titul až v posledním závodě, zatímco v poslední sezóně už měl jisto tři Grand Prix před skončením šampionátu. Poté však nečekaně "ožil" Nico Rosberg a Hamiltonovy šance a akcie mezi fanoušky poněkud poklesly. Dokonce se i tvrdilo, že Lewise daleko víc rozptylují mimozávodní aktivity.
Jiného názoru je Hamiltonův otec Anthony. V rozhovoru pro Sky Sport News na otázku, zda letos věří v zopakování synova výkonu v duchu sezóny 2015, jasně odpověděl: "Myslím, že ano. Jakmile máte talent, tak ho neztratíte a jde jen o to, jak ho využijete. Lewisovi bude letos jedenatřicet, takže předpokládám, že se přehoupl do druhé poloviny své kariéry, ale určitě uplatní veškeré schopnosti, aby maximálně umocnil své příležitosti. Věřím, že se bude jenom zlepšovat, bude silnější. Ve Formuli 1 ho s určitostí uvidíme dalších sedm osm let. Je konkurenceschopný a pořád relativně mladý, takže myslím, že ještě pár titulů získá," domnívá se Anthony Hamilton.
Zmínil se také o záležitostech a zájmech mimo F1, které on ní podle některých novinářů odvádějí Lewisovu pozornost. Anthony se domnívá, že v dohledné době nic podobného, co by dokázalo přebít zájem jeho syna o F1, nehrozí. "Samozřejmě nelze říci s jistotou, že se to nikdy nestane, ale já tomu nevěřím. Lewis je soutěživý typ, automobilové závody miluje a stejně tak miluje vítězství. Dokud se ho bude tento duch držet, věřím, že v F1 zůstane. Opravdu jsem toho názoru, že má před sebou ještě minimálně kvalitních sedm let, což je pro jeho soupeře dost špatná zpráva," s úsměvem dodává Anthony Hamilton.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.