Kolem Lewise Hamiltona se na konci sezóny strhla vlna dohadů, zda trojnásobný mistr světa nezažívá určitý ústup ze slávy. Ve spojitosti s rostoucí formou Nico Rosberga se vedou debaty, zda Němec konečně svého týmového rivala neporazí.
Přitom Hamilton si v roce 2014 zajistil titul až v posledním závodě, zatímco v poslední sezóně už měl jisto tři Grand Prix před skončením šampionátu. Poté však nečekaně "ožil" Nico Rosberg a Hamiltonovy šance a akcie mezi fanoušky poněkud poklesly. Dokonce se i tvrdilo, že Lewise daleko víc rozptylují mimozávodní aktivity.
Jiného názoru je Hamiltonův otec Anthony. V rozhovoru pro Sky Sport News na otázku, zda letos věří v zopakování synova výkonu v duchu sezóny 2015, jasně odpověděl: "Myslím, že ano. Jakmile máte talent, tak ho neztratíte a jde jen o to, jak ho využijete. Lewisovi bude letos jedenatřicet, takže předpokládám, že se přehoupl do druhé poloviny své kariéry, ale určitě uplatní veškeré schopnosti, aby maximálně umocnil své příležitosti. Věřím, že se bude jenom zlepšovat, bude silnější. Ve Formuli 1 ho s určitostí uvidíme dalších sedm osm let. Je konkurenceschopný a pořád relativně mladý, takže myslím, že ještě pár titulů získá," domnívá se Anthony Hamilton.
Zmínil se také o záležitostech a zájmech mimo F1, které on ní podle některých novinářů odvádějí Lewisovu pozornost. Anthony se domnívá, že v dohledné době nic podobného, co by dokázalo přebít zájem jeho syna o F1, nehrozí. "Samozřejmě nelze říci s jistotou, že se to nikdy nestane, ale já tomu nevěřím. Lewis je soutěživý typ, automobilové závody miluje a stejně tak miluje vítězství. Dokud se ho bude tento duch držet, věřím, že v F1 zůstane. Opravdu jsem toho názoru, že má před sebou ještě minimálně kvalitních sedm let, což je pro jeho soupeře dost špatná zpráva," s úsměvem dodává Anthony Hamilton.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.