Mezinárodní automobilová federace (FIA) sdělila týmům, že chce od příštího roku zavést ochranu hlavy jezdců.
FIA nevidí důvody, proč by mělo dojít k dalšímu prodlení, proto s týmy spolupracuje na dokončení svých plánů. Podle předsedy Asociace pilotů velkých cen (GPDA) Alexandera Wurze jsou s tímto úsilím jezdci spokojeni.
Charlie Whiting minulý týden na schůzce s technickými řediteli oznámil, že FIA chce prosadit návrh nazývaný přezdívaný 'halo.' Jde o zařízení ve tvaru elipsy nad hlavou pilota, které je k vozu připevněno v zadní části kokpitu a pomocí vzpěry před jezdcem.
Týmy byly nyní pořádány o to, aby se zaměřili na detaily zavedení takového řešení. Podle FIA je nejvhodnější - splňuje požadavky bez větších kompromisů v dalších oblastech. Nepomohlo by sice při nehodě Julese Bianchiho, který vlétl pod odklízející bagr, ale způsobilo by významný rozdíl při nehodě Justina Wilsona, který zemřel v IndyCar minulý rok v srpnu.
"Piloti jsou očividně spokojeni s tím, že techničtí zástupci týmů souhlasili s dodatečnou ochranou hlavy od roku 2017 po doporučení jezdců a výzkumu FIA. Nyní vstoupíme do fáze návrhu, kdy piloti musí být otevřeni vůči lehce odlišnému spektru viditelnosti kvůli dodatečné struktuře. Jsem také zvědavý, jak týmy dosáhnou toho, aby nové řešení vypadalo dobře a rychle," uvádí Wurz pro BBC.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.