Mezinárodní automobilová federace (FIA) sdělila týmům, že chce od příštího roku zavést ochranu hlavy jezdců.
FIA nevidí důvody, proč by mělo dojít k dalšímu prodlení, proto s týmy spolupracuje na dokončení svých plánů. Podle předsedy Asociace pilotů velkých cen (GPDA) Alexandera Wurze jsou s tímto úsilím jezdci spokojeni.
Charlie Whiting minulý týden na schůzce s technickými řediteli oznámil, že FIA chce prosadit návrh nazývaný přezdívaný 'halo.' Jde o zařízení ve tvaru elipsy nad hlavou pilota, které je k vozu připevněno v zadní části kokpitu a pomocí vzpěry před jezdcem.
Týmy byly nyní pořádány o to, aby se zaměřili na detaily zavedení takového řešení. Podle FIA je nejvhodnější - splňuje požadavky bez větších kompromisů v dalších oblastech. Nepomohlo by sice při nehodě Julese Bianchiho, který vlétl pod odklízející bagr, ale způsobilo by významný rozdíl při nehodě Justina Wilsona, který zemřel v IndyCar minulý rok v srpnu.
"Piloti jsou očividně spokojeni s tím, že techničtí zástupci týmů souhlasili s dodatečnou ochranou hlavy od roku 2017 po doporučení jezdců a výzkumu FIA. Nyní vstoupíme do fáze návrhu, kdy piloti musí být otevřeni vůči lehce odlišnému spektru viditelnosti kvůli dodatečné struktuře. Jsem také zvědavý, jak týmy dosáhnou toho, aby nové řešení vypadalo dobře a rychle," uvádí Wurz pro BBC.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.