Šéfové Formule 1 po jednání v Miláně slíbili, že technická pravidla pro sezónu 2017 dokončí do 29. února.
Pirelli včera hostilo schůzku šéfů F1 ve snaze vyřešit konečnou podobu pravidel pro příští sezónu, kdy mělo dojít k velkému nárůstu aerodynamického přítlaku.
Nechyběli na ní Bernie Ecclestone, prezident FIA Jean Todt, prezident Ferrari Sergio Marchionne, sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ani zástupci dalších týmů. Přítomni byli také někteří piloti včetně Sebastiana Vettela, Daniila Kvjata, Felipeho Massy, Valtteriho Bottase, Kimiho Räikkönena nebo Nica Rosberga.
Hovořilo se zejména o pneumatikách pro sezónu 2017, u nichž by kvůli velké zátěži muselo dojít ke kompromisům, což by smazalo zisky plynoucí z úprav aerodynamiky.
Piloti si navíc přejí pneumatiky s nižší degradací, na kterých by na to během závodů mohli více tlačit. Pirelli dalo najevo, že k tomu potřebuje letos adekvátní testovací program, jenže techničtí šéfové se stále nedohodli na tom, jak budou pravidla příští rok vypadat.
Situace se zhoršila minulý pátek na schůzce technický ředitelů všech týmů společně s Charliem Whitingem v Heathrow. Nedohodli se v podstatě na ničem, proto hrozí odložení změn až na rok 2018, jak to již dříve navrhl Pat Symonds z Williamsu.
Proto se včera v Itálii za přítomnosti šéfů Pirelli - předsedy Marca Tronchettiho Provery a sportovního ředitele Paula Hemberyho - hovořilo nejen o pneumatikách, ale také o potřebě dokončit pravidla pro příští sezónu.
Jednání bylo většinou konstruktivní, a i když se nedošlo ke konečnému výsledku, byl dán příslib pravidla definovat do 29. února, protože od 1. března již bude zapotřebí k jakékoliv úpravě jednomyslného souhlasu všech týmů.
Techničtí šéfové se spolu opět sejdou při jednáních Strategické skupiny a Komise F1 v Ženevě 23. února.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.