Šéfové Formule 1 po jednání v Miláně slíbili, že technická pravidla pro sezónu 2017 dokončí do 29. února.
Pirelli včera hostilo schůzku šéfů F1 ve snaze vyřešit konečnou podobu pravidel pro příští sezónu, kdy mělo dojít k velkému nárůstu aerodynamického přítlaku.
Nechyběli na ní Bernie Ecclestone, prezident FIA Jean Todt, prezident Ferrari Sergio Marchionne, sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ani zástupci dalších týmů. Přítomni byli také někteří piloti včetně Sebastiana Vettela, Daniila Kvjata, Felipeho Massy, Valtteriho Bottase, Kimiho Räikkönena nebo Nica Rosberga.
Hovořilo se zejména o pneumatikách pro sezónu 2017, u nichž by kvůli velké zátěži muselo dojít ke kompromisům, což by smazalo zisky plynoucí z úprav aerodynamiky.
Piloti si navíc přejí pneumatiky s nižší degradací, na kterých by na to během závodů mohli více tlačit. Pirelli dalo najevo, že k tomu potřebuje letos adekvátní testovací program, jenže techničtí šéfové se stále nedohodli na tom, jak budou pravidla příští rok vypadat.
Situace se zhoršila minulý pátek na schůzce technický ředitelů všech týmů společně s Charliem Whitingem v Heathrow. Nedohodli se v podstatě na ničem, proto hrozí odložení změn až na rok 2018, jak to již dříve navrhl Pat Symonds z Williamsu.
Proto se včera v Itálii za přítomnosti šéfů Pirelli - předsedy Marca Tronchettiho Provery a sportovního ředitele Paula Hemberyho - hovořilo nejen o pneumatikách, ale také o potřebě dokončit pravidla pro příští sezónu.
Jednání bylo většinou konstruktivní, a i když se nedošlo ke konečnému výsledku, byl dán příslib pravidla definovat do 29. února, protože od 1. března již bude zapotřebí k jakékoliv úpravě jednomyslného souhlasu všech týmů.
Techničtí šéfové se spolu opět sejdou při jednáních Strategické skupiny a Komise F1 v Ženevě 23. února.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.