Konstruktér Red Bullu Adrian Newey uvádí, proč je podle něj dominance motorů v současné Formuli 1 škodlivá. Ferrari se loni zlepšilo jen díky mohutným investicím a příchodu inženýrů od Mercedesu.
Mercedes po zavedení hybridních pohonných jednotek vládne Formuli 1 a kvůli jeho loňskému náskoku někteří předpovídají, že se situace bude opakovat i letos. Newey by rád viděl změnu: "Je důležité najít tu správnou rovnováhu mezi šasi, motorem a konkurenceschopností, ale momentálně dominuje motor, což je nezdravé."
Jak tuto situaci řešit, to naznačil v odkazu na 70. léta: "Cosworth přišel v roce 1967 s vítězným motorem, který byl určen exkluzivně týmu Lotus. Začalo být velmi jasné, že ten motor bude dominantní. Lotus se pak zřekl své exkluzivity, aby ho ostatním pro dobro sportu umožnil používat. Žel takový přístup už neexistuje. Pokud sport není zdravý, jaký smysl mají vítězství?"
Aerodynamické vychytávky jsou podle Neweyho snadno viditelné a dají se kopírovat. U pohonných jednotek to je ale jinak - ty jsou ukryty pod kapotou: "Aerodynamika a šasi jsou viditelné, lidé mohou návrhy pozorovat, pochopit je a kopírovat.
"Ale u motorové formule nevidíte motor svého soupeře. Jediným způsobem, jak stáhnout ztrátu, jsou obrovské investice a přesun lidí. Ferrari se mezi roky 2014 a 2015 zlepšilo, ale stálo jej to hodně peněz a potřebovalo lidi z Mercedesu," pokračuje Newey.
Red Bull bude i letos pokračovat s motory Renault, které se v počátečních závodech objeví bez větších zlepšení. Ta by podle francouzského výrobce měla přijít v průběhu roku. Konstruktér Red Bullu to ale i přesto moc optimisticky nevidí: "Pro rok 2016 doufáme, že si zkrátka udržíme stejný odstup. Očekáváme ale, že se Ferrari a Mercedes zlepší. Ke konci roku můžeme ztrácet ještě více než minulý rok."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.