Formule 1 podle Gerharda Bergera vzpomínajícího na svou dobu potřebuje projít rozsáhlými úpravami.
Dnes se v Londýně koná klíčová schůzka technických ředitelů a FIA ohledně budoucího vzhledu monopostů. Bývalý pilot Gerhard Berger před ní vyzývá k velkým změnám - neměli by se podle něj zaměřovat jen na drobné úpravy aerodynamiky a na širší vozy, volá po zemětřesení.
"Fanoušci chtějí na dráze vidět více soubojů a také akce. V mých dobách byly vozy F1 jako urvané dělo. Výkon dosahoval 1400 koní a neměli jsme tolik jízdních pomůcek. Ale dneska je po první zatáčce jasné, kdo závod vyhraje," popisuje Berger pro Salzburger Nachrichten.
"Musíte se vrátit k systému, kdy byl jezdec klíčem k úspěchu v F1. Na to by mělo mít pouze čtyři či pět pilotů. Musíte to změnit, abyste fanoušky udrželi u závodů," vyzývá Rakušan, jenž během své 14leté kariéry v F1 stanul 48 krát na pódiu a z toho 10krát vyhrál.
Další problém spatřuje ve vysoké spolehlivosti dnešní techniky: "V minulosti také byly dominantní týmy, ale měli jsme zároveň více odstoupení. Dnes každé auto dojíždí do cíle, nesetkáváme se už s žádnými překvapeními."
"Tehdy jste si do konce nemohli být ničím jisti. Ani v posledním kole závodu. A chyby pilotů byly tvrdě trestány. Jenže dnes se po startu veškeré pochybnosti rozplývají. Máte velké, vyasfaltované únikové zóny, takže s trochou štěstí nepřijdete ani o pozici na dráze, když vyjedete mimo," kroutí hlavou Berger.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.