Bernie Ecclestone varuje před dalšími problémy, pokud se ve Formuli 1 neprosadí jeho motory. Současné pohonné jednotky budou i po zlevnění stále příliš drahé a složité, automobilky budou mít stále příliš velký vliv.
Podle něj jsou hybridní pohonné jednotky zbytečně drahé i složité. Stále má záměr prosadit levnější a jednodušší motor, který by mohla vyrábět nějaká nezávislá společnost, ne pouze velké automobilky. "Dokud nedostaneme motor, který by mohl být vyroben za mnohem méně, pak ano - čekají nás potíže," uvádí 85letý šéf F1 pro BBC.
Současní výrobci pohonných jednotek - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - se ale současné hybridní technologie zastávají a jsou ochotni trochu slevit, učinit motory o něco hlučnější a dodávat je komukoliv. Podle Ecclestonea ale k uspokojující dohodě nedošlo, přestože FIA minulý týden uvedla, že v oblasti nákladů se s nimi domluvila.
Bernie doufá, že se mu problém podaří vyřešit na schůzce 25. února. Nelíbí se mu ani to, že současní výrobci mají v F1 příliš velkou moc a vliv. Jelikož Ferrari a Mercedes dodávají své motory osmi z 11 týmů, tak podle může sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff a prezident z Maranella Sergio Marchionne ovládat rozhodování Komise F1 - jejich zákaznické týmy hlasují podle toho, jak určí tito dva šéfové.
"Kdybychom měli schůzku Komise F1 a tito dva kluci se na něčem dohodli, což spolu dělají, mají dostatek hlasů, aby cokoliv zablokovali, takže F1 kontrolují," stěžuje si Ecclestone. A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.