Bernie Ecclestone varuje před dalšími problémy, pokud se ve Formuli 1 neprosadí jeho motory. Současné pohonné jednotky budou i po zlevnění stále příliš drahé a složité, automobilky budou mít stále příliš velký vliv.
Podle něj jsou hybridní pohonné jednotky zbytečně drahé i složité. Stále má záměr prosadit levnější a jednodušší motor, který by mohla vyrábět nějaká nezávislá společnost, ne pouze velké automobilky. "Dokud nedostaneme motor, který by mohl být vyroben za mnohem méně, pak ano - čekají nás potíže," uvádí 85letý šéf F1 pro BBC.
Současní výrobci pohonných jednotek - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - se ale současné hybridní technologie zastávají a jsou ochotni trochu slevit, učinit motory o něco hlučnější a dodávat je komukoliv. Podle Ecclestonea ale k uspokojující dohodě nedošlo, přestože FIA minulý týden uvedla, že v oblasti nákladů se s nimi domluvila.
Bernie doufá, že se mu problém podaří vyřešit na schůzce 25. února. Nelíbí se mu ani to, že současní výrobci mají v F1 příliš velkou moc a vliv. Jelikož Ferrari a Mercedes dodávají své motory osmi z 11 týmů, tak podle může sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff a prezident z Maranella Sergio Marchionne ovládat rozhodování Komise F1 - jejich zákaznické týmy hlasují podle toho, jak určí tito dva šéfové.
"Kdybychom měli schůzku Komise F1 a tito dva kluci se na něčem dohodli, což spolu dělají, mají dostatek hlasů, aby cokoliv zablokovali, takže F1 kontrolují," stěžuje si Ecclestone. A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.