Bernie Ecclestone varuje před dalšími problémy, pokud se ve Formuli 1 neprosadí jeho motory. Současné pohonné jednotky budou i po zlevnění stále příliš drahé a složité, automobilky budou mít stále příliš velký vliv.
Podle něj jsou hybridní pohonné jednotky zbytečně drahé i složité. Stále má záměr prosadit levnější a jednodušší motor, který by mohla vyrábět nějaká nezávislá společnost, ne pouze velké automobilky. "Dokud nedostaneme motor, který by mohl být vyroben za mnohem méně, pak ano - čekají nás potíže," uvádí 85letý šéf F1 pro BBC.
Současní výrobci pohonných jednotek - Ferrari, Honda, Mercedes a Renault - se ale současné hybridní technologie zastávají a jsou ochotni trochu slevit, učinit motory o něco hlučnější a dodávat je komukoliv. Podle Ecclestonea ale k uspokojující dohodě nedošlo, přestože FIA minulý týden uvedla, že v oblasti nákladů se s nimi domluvila.
Bernie doufá, že se mu problém podaří vyřešit na schůzce 25. února. Nelíbí se mu ani to, že současní výrobci mají v F1 příliš velkou moc a vliv. Jelikož Ferrari a Mercedes dodávají své motory osmi z 11 týmů, tak podle může sportovní ředitel Stříbrných šípů Toto Wolff a prezident z Maranella Sergio Marchionne ovládat rozhodování Komise F1 - jejich zákaznické týmy hlasují podle toho, jak určí tito dva šéfové.
"Kdybychom měli schůzku Komise F1 a tito dva kluci se na něčem dohodli, což spolu dělají, mají dostatek hlasů, aby cokoliv zablokovali, takže F1 kontrolují," stěžuje si Ecclestone. A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.