Bernie Ecclestone souhlasí s piloty, kteří chtějí trvanlivější pneumatiky, aby mohli jezdit po celou dobu závodu naplno.
S piloty souhlasí na milion procentŠéf F1 přiznal, že "většina pilotů" po něm chtěla, aby se přešlo ze současných, rychle degradujících pneumatik, s nimiž mohou jezdit na limitu jen občas. Bernie s nimi souhlasí na "milion procent" - F1 by podle něj měla být o vozech a pilotech, kteří jezdí neustále naplno.
"Už jsem to Pirelli sdělil," uvedl pro BBC 85letý Ecclestone s tím, že tuto změnu budou probírat příští měsíc. Dodavatele pneumatik se však zastává - týmy mu totiž jeho práci na vývoji lepších pneumatik ztěžují, protože odmítají odsouhlasit adekvátní testovací program.
"Základní je to, že pneumatiky v F1 dodává Pirelli. To jsou ty pneumatiky, které bychom měli používat, a týmy a piloti by s Pirelli měli spolupracovat na jejich zdokonalení," vysvětluje.
Klíčová schůzka nejvyšších šéfů v MiláněNa rok 2017 se chystají změny aerodynamiky, panují však obavy, že by vyšší zátěž pneumatiky nezvládly. Pirelli by muselo přijít s odolnějšími pneumatikami, které by negovaly část ze zamýšlených zisků (zrychlení vozů o pět sekund na kolo). Proto se 2. února v Miláně uskuteční organizační schůzka, které se zúčastní i všichni hlavní hráči - Ecclestone, FIA a týmy.
"Cokoliv si piloti přejí, aby se objevilo, tak se může objevit. Cokoliv si přejí týmy, s tím můžeme přijít. Bude tam prezident Pirelli, ne poslíček," objasňuje Ecclestone důležitost schůzky pro budoucnost F1.
Rovněž by si přál, aby po schválení testovacího programu s vývojem pomáhali ti nejlepší jezdci, nikoliv jen ti rezervní či testovací: "To, co jsem řekl, a oni to teď budou dělat: 'Chci při vývoji pneumatik vidět ty nejlepší tři týmy a jejich špičkové piloty.' Chci někoho, kdo umí jezdit na limitu, kdo dokáže přijít s odpovědí.
To se určitě stane. Pirelli se mnou 100% souhlasí. O to žádají - špičkový tým se špičkovými piloty. Ne tým, který nedokáže tlačit na limit a určitě ne jezdce, který na to nemá," pokračuje Ecclestone.
Smlouva s Pirelli na další tři roky, Michelin chtěl řídit F1S Pirelli se dohodl na dodávkách pneumatik od roku 2017 do roku 2019, což oznámil minulý rok v Soči. "Odsouhlasili jsme si to. Nevím, jestli jsem to podepsal, nebo jestli je smlouva podepsána. Legrační je to, že jsme si s prezidentem Pirelli podali ruce a to je jako podpis, pokud jde o mě a o něj."
Proč nedošlo k dohodě s Michelinem, který podle některých dokáže vyrobit lepší pneumatiky? "Některé týmy by raději přešly k jiné společnosti - obzvlášť k Michelinu." Tuto společnost ale odmítl, protože "chtěli řídit F1 - chtěli přesně říkat, jak by mělo být vše vedeno."
Přiznává, že měl kvůli kritice obavy o odchod Pirelli z F1: "Představme si, že by vztah s těmito lidmi nebyl takový, že by šlo o normálního ředitele. Mohli by říct: 'No, pokud tito lidé nechtějí naše pneumatiky, pak vám řeknu, co uděláme - nebudeme je vyrábět.' Takže co, teď je leden? Běžte a najděte pneumatikovou společnost, která udělá všechny věci, které chcete, kdy jim řeknete, co chcete, a nepůjdete testovat, dokud nebudete chtít. Děsí mě to, že k tomu mohlo dojít. Bylo by to nemožné."
Popírá, že by po Pirelli chtěl pneumatiky s teplotní degradací, což znamená, že když pneumatika překročí určitou teplotu, dojde k trvalému poškození a nikdy se ke své původní výkonnosti nevrátí. Piloti si proto musí hlídat, aby tento práh nikdy nepřekročili, proto musí jezdit po většinu závodu pod hranicí maximální výkonnosti.
"Já jsem Pirelli požádal o to, aby vyrobili pneumatiku, která by mohla zvládnout asi polovinu závodu. Pak bychom se dočkali několika zastávek. Pneumatiky odcházejí, což je dobré, a lidé musí zajet do boxů a vyměnit je." Zároveň ale dodává: "Piloti by i měli jezdit po svém. Když zhasnou světla, měli by být tak rychlí, jak jen můžou být, aby vyhráli závod."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.