Sauber nestihne s novým monopostem C35 první předsezónní test v Barceloně. Vysvětluje, proč jeho debut odsunul až na ten druhý test a proč věří, že i přesto můžou prožít úspěšnou závodní sezónu.
Podle mluvčího švýcarského týmu Roberta Höpoldsedera je docela možné, že si vůz vyzkoušejí ještě před druhým čtyřdenním testem v Barceloně, který je plánován od 1. do 4. března: "Není vyloučeno, že se neprojedeme mezi prvním testem a výjezdem během natáčecího dne. Ale zprávy měly pravdu v tom, že v prvním testu od 22. února budeme mít loňské auto ve zbarvení pro rok 2016."
Závěry, že Sauber nabral se stavbou nového auta zpoždění zřejmě kvůli problémům s financemi a s dodavateli, podle něj ale pravdivé nejsou: "Já bych to neoznačil jako zpoždění. Situace spíše souvisí s tím, že Austrálie byla posunuta o dva týdny dopředu. Když to bylo potvrzenu, tak jsme si zkrátka řekli, že se přidržíme původního výrobního plánu."
"Urychlení výroby by nás stálo zdroje, a není tajemstvím, že nejsme takovým špičkovým týmem. Také jsme nechtěli věci uspěchat. Takže se držíme prvního plánu," vysvětluje mluvčí loňského osmého nejlepšího týmu, který za sebou nechal McLaren a Manor.
"Víme, že to není optimální. Určitě bychom měli moc rádi nové auto na obou testech. Ale na příkladu loňské Force Indie vidíme, že i když nemůžete debutovat v prvním testu, tak stále můžete prožít dobrou sezónu," věří zástupce Sauberu, za který budou i letos závodit Marcus Ericsson a Felipe Nasr.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.