Sauber nestihne s novým monopostem C35 první předsezónní test v Barceloně. Vysvětluje, proč jeho debut odsunul až na ten druhý test a proč věří, že i přesto můžou prožít úspěšnou závodní sezónu.
Podle mluvčího švýcarského týmu Roberta Höpoldsedera je docela možné, že si vůz vyzkoušejí ještě před druhým čtyřdenním testem v Barceloně, který je plánován od 1. do 4. března: "Není vyloučeno, že se neprojedeme mezi prvním testem a výjezdem během natáčecího dne. Ale zprávy měly pravdu v tom, že v prvním testu od 22. února budeme mít loňské auto ve zbarvení pro rok 2016."
Závěry, že Sauber nabral se stavbou nového auta zpoždění zřejmě kvůli problémům s financemi a s dodavateli, podle něj ale pravdivé nejsou: "Já bych to neoznačil jako zpoždění. Situace spíše souvisí s tím, že Austrálie byla posunuta o dva týdny dopředu. Když to bylo potvrzenu, tak jsme si zkrátka řekli, že se přidržíme původního výrobního plánu."
"Urychlení výroby by nás stálo zdroje, a není tajemstvím, že nejsme takovým špičkovým týmem. Také jsme nechtěli věci uspěchat. Takže se držíme prvního plánu," vysvětluje mluvčí loňského osmého nejlepšího týmu, který za sebou nechal McLaren a Manor.
"Víme, že to není optimální. Určitě bychom měli moc rádi nové auto na obou testech. Ale na příkladu loňské Force Indie vidíme, že i když nemůžete debutovat v prvním testu, tak stále můžete prožít dobrou sezónu," věří zástupce Sauberu, za který budou i letos závodit Marcus Ericsson a Felipe Nasr.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.