Technici společnosti Brembo vzpomínají na Michaela Schumachera, kterého srovnávají s jeho krajanem Sebastianem Vettelem. V čem je jejich styl při brzdění podobný a čím tito piloti vynikají?
Německo je národem, který v posledním čtvrtstoletí vyhrálo nejvíce velkých cen. Od roku 1990 do dneška jeho piloti zvítězili v 153 závodech, zatímco jezdci Velké Británie nasbírali 114 a Brazilci 56 vítězství. Zásluhu na tom nese především Michael Schumacher (91 výher) a Sebastian Vettel (42 výher). A pokaždé k tomu došlo s brzdami Brembo.
"Kdokoliv si myslí, že šlo o pouhou náhodu, dělá obrovskou chybu. Krom extrémně vytříbeného jízdního talentu a chladné hlavy, díky kterým se chyby na dráze objevují jen zřídka, vynikají Schumacher i Vettel svou schopností vyhodnotit chování odlišných komponentů svých vozů včetně různých sad brzd. Téměř bychom je mohli nazývat zástupci inženýrů, kteří usnadňují práci technických ředitelů tím, že je při vývoji vozu vedou k [správným] technickým volbám a výsledkům," uvádí Brembo.
Podle techniků, kteří s Michaelem Schumacherem spolupracovali od jeho počátku u Benettonu, pak u Ferrari a Mercedesu, je německý pilot duševně tím nejspořádanějším jezdcem všech dob: "Očekával, že brzdové systémy Brembo budou podávat tak dobré výkony, jako on, a že budou fungovat konstantně a po celou délku velké ceny neselžou."
Totéž se týká i Vettela, kterého technici Bremba doprovázejí od jeho časů u Toro Rosso přes čtyři mistrovské tituly s Red Bullem až nyní k Ferrari. Přezdívají jej "baby Schumi," protože významně přispívá k vývoji auta. Má také "přirozenou schopnost postřehnout jemné rozdíly v třecích materiálech. V dnešní Formuli 1 je jediným pilotem, který dokáže rozeznat jednu sadu karbonu od druhé, i když ve výkonnosti nabízí minimální rozdíly."
Technici Bremba, které slaví 40 sezónu v F1, rovněž upozorňují na to, že Schumacher a Vettel shodně "preferují velmi krátký a reaktivní pohyb brzdového pedálu." Přestože ani jeden z nich nedosahuje velké tělesné hmotnosti, tak přesto jsou oba známí pro svou "schopnost vyvinout na brzdy velkou sílu."
"Schumacher a Vettel také sdílejí stejný přístup k výkonnosti brzdového systému během kvalifikačních jízd: do posledního kvalifikačního kola, které se počítá, mají auto vybaveno novou sadou brzd Brembo, což zajišťuje větší tření, aby na soupeře získali výhodu. Není to náhoda, že Schumacher získal s brzdami Brembo ve své kariéře 68 pole position, zatímco Vettel jich má už 46," uvádí Brembo.
Samozřejmě, že technické specifikace brzdových systému se liší, protože Brembo ve svém výzkumu nikdy nepolevuje. Při posledním vítězství Michaela Schumachera v roce 2006 měl například brzdový kotouč 100 větracích otvorů, zatímco nyní jejich počet přesahuje 1200 a jeho rozměry jsou mnohem menší. Materiál brzdových destiček se také vyvíjí. Více o pokrocích v oblasti brzdových systémů jsme psali zde.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.