Italský výrobce sportovních aut v návaznosti na loňskou úspěšnou kotaci na Wall Street provedl IPO také na burze v Miláně. Začíná tak nová éra firmy jako samostatné společnosti nezávislé na koncernu Fiat Chrysler Automobile.
S akciemi Ferrari se začalo obchodovat v pondělí ráno, tedy hned v prvním obchodním dni roku. Počáteční cena byla 43 EUR za akcii a uzavírací cena byla 43,67 EUR, tedy mírný nárůst o 0,53 %. Tato IPO (primární emise akcií) na milánské burze přišla poté, co bylo Ferrari kotováno také na New York Stock Exchange v říjnu loňského roku. Dokončilo se tak oddělení firmy od mateřského koncernu Fiat Chrysler Automobiles SpA.
Nicméně k nějakým velkým změnám ve vlastnické struktuře Ferrari nedošlo, to je teď kontrolováno společností Exor SpA, což je holdingová společnost rodiny Agnelli, která také s 23,5 % podílem kontroluje Fiat Chrysler, a Piera Ferrariho, syna zakladaktele značky Enza Ferrariho, který vlastní 10 % podíl.
Předseda představenstva Ferrari, Sergio Marchionne, který je také CEO ve Fiat Chrysler nazval vstup na minálnskou burzu "novou startovací čarou" pro tuto luxusní značku. Cílem celé této transakce je uchovat značku Ferrari u zákazníků jako luxusní, a tak mít možnost dosahovat vyšších marží. Marchionne tak musí dávat pozor také na nějaké velké zvyšování prodejů vozů Ferrari.
Ferrari je "pravděpodobně nejnáročnější značkou na rozšíření", řekl Sergio Marchionne na tiskové konferenci. Značka by se tedy měla vyvarovat dělání něčeho "velkého a hloupého. Když položíte nálepku Ferrari do toasteru, tak nepojede rychleji," pokračoval Marichionne. Jen připomeňme, že během loňské říjnové kotace na NYSE Fiat Chrysler umístil 10% podíl firmy v ceně 52 USD za akcii. To firmě tedy dává hodnotu 10 miliard USD.
Při souběžné kotaci na burze v Miláně Fiat Chrysler rozdělil zbývajících 80 % akcií mezi své akcionáře v poměru 1 kmenová akcie Ferrari za 10 akcií Fiat Chrysler. Koncern celou touto operací chce získat potřebnou likviditu na snížení dluhů a financování expanze luxusních značek Alfa Romeo a Maserati, na kterých může dosáhnout vyšších marží.
Až do loňského října byl výrobce ze severoitalského Maranella soukromou společností a to už od roku 1929, kdy jej založil italský závodní jezdec, Enzo Ferrrari. V roce 1969 ve Ferrari koupil 50% podíl Fiat, který svůj podíl pak následně v roce 1988 zvýšil až na 90 %. Marchionne dodal, že hlavním úkolem Ferrari bude začít opět vítězit v F1, což je pro fanoušky jistě pozitivní zpráva, která by se měla postarat o nárůst konkurence v F1.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.