Pro letošní úspěch bylo podle Force Indie klíčové to, že nekrátila své náklady na vývoj vozu. Snaží se vytvářet dobré pracovní podmínky, aby si udržela své schopné zaměstnance, o něž usilují okolní továrny špičkových týmů.
Kvůli problémům s financemi indický tým musel vynechat první předsezónní test a do toho druhého nastoupil pouze se starým vozem. Kvůli opožděnému startu se na začátku trápila a novou "B" specifikaci vozu nasadil až ve Velké ceně Británie. Po letní přestávce od závodu v Belgii nasbírala více bodů než Red Bull (97 vs. 91) a v posledních 7 podnicích bodově dokonce překonala i celkově třetí Williams (73 vs. 69).
Klíčové podle jejího provozního ředitele bylo, že nezvolila snadnou cestu ořezání nákladů na vývoj. Součástí procesu bylo stěhování do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, což se velmi příznivě podepsalo na výkonnosti monopostu VJM08.
"Mou filozofií bylo vždy to, že nesmíte zastavit vývoj. Protože když vývoj zastavíte, pak ten čas nikdy nezískáte zpět. Proto jsme stále vyvíjeli a stále jsme vynakládali zdroje, proto aerodynamický tunel šlapal, CFD pracovalo a my jsme testovali díly. Nemohli jsme však tyto díly nasazovat na skutečné auto," popisuje Otmar Szafnauer.
"Na počátku sezóny jsme tedy začali s díly z auta ze sezóny 2014, zejména v přední části - ta zadní byla nová. Tuto konfiguraci jsme nikdy netestovali v tunelu, proto šlo o krok do neznáma," pokračuje provozní ředitel Force Indie pro Motorsport.com.
"První konfigurace, kterou jsme měli v tunelu, přišla v Barceloně a pak jsme to všechno dali dohromady v Silverstone - od té doby jsme podávali dobré výkony. Pokud bychom to byli schopni udělat už na počátku roku, kdo ví, jak bychom dopadli. Na začátku roku jsme se ale s výkonnosti trápili," přiznává Szafnauer.
Podle něj k pokroku pomohla také loajalita zaměstnanců a to, že všichni táhli za jeden provaz. Velké týmy kolem nich je ale lákají na větší peníze: "Pokračují v tom, že nám berou lidi. Nacházíme se mezi Red Bullem a Mercedesem, přesně uprostřed, takže to je náročné udržet tu správnou sadu schopností, když máta takové sousedy."
"Musíte proto využít strategické a možná netradiční techniky, abyste je udrželi. To je to, o co se pokoušíme. Musíte vytvořit dobré místo pro práci, kdy jste odměňováni za své úspěchy. A myslím, že to je něco, co možná na rozdíl od ostatních můžeme udělat," uvádí provozní ředitel Force Indie.
"Když máte 800 lidí, pak je váš podíl na výkonnosti menší, než když toho musíte hodně udělat. A když toho děláte hodně, pak jsou lidé na konci dne se sebou více spokojeni. Pokud se posouváte kupředu a bojujete se silnějšími, pak se všichni cítí dobře. Ten faktor dobrého pocitu je to, co v týmu potřebujete. Myslím si, že jde o náš způsob, jak si udržet tu správnou sadu schopností a zároveň z lidí, které máme, dostat maximum," dodává.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.