Pro letošní úspěch bylo podle Force Indie klíčové to, že nekrátila své náklady na vývoj vozu. Snaží se vytvářet dobré pracovní podmínky, aby si udržela své schopné zaměstnance, o něž usilují okolní továrny špičkových týmů.
Kvůli problémům s financemi indický tým musel vynechat první předsezónní test a do toho druhého nastoupil pouze se starým vozem. Kvůli opožděnému startu se na začátku trápila a novou "B" specifikaci vozu nasadil až ve Velké ceně Británie. Po letní přestávce od závodu v Belgii nasbírala více bodů než Red Bull (97 vs. 91) a v posledních 7 podnicích bodově dokonce překonala i celkově třetí Williams (73 vs. 69).
Klíčové podle jejího provozního ředitele bylo, že nezvolila snadnou cestu ořezání nákladů na vývoj. Součástí procesu bylo stěhování do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, což se velmi příznivě podepsalo na výkonnosti monopostu VJM08.
"Mou filozofií bylo vždy to, že nesmíte zastavit vývoj. Protože když vývoj zastavíte, pak ten čas nikdy nezískáte zpět. Proto jsme stále vyvíjeli a stále jsme vynakládali zdroje, proto aerodynamický tunel šlapal, CFD pracovalo a my jsme testovali díly. Nemohli jsme však tyto díly nasazovat na skutečné auto," popisuje Otmar Szafnauer.
"Na počátku sezóny jsme tedy začali s díly z auta ze sezóny 2014, zejména v přední části - ta zadní byla nová. Tuto konfiguraci jsme nikdy netestovali v tunelu, proto šlo o krok do neznáma," pokračuje provozní ředitel Force Indie pro Motorsport.com.
"První konfigurace, kterou jsme měli v tunelu, přišla v Barceloně a pak jsme to všechno dali dohromady v Silverstone - od té doby jsme podávali dobré výkony. Pokud bychom to byli schopni udělat už na počátku roku, kdo ví, jak bychom dopadli. Na začátku roku jsme se ale s výkonnosti trápili," přiznává Szafnauer.
Podle něj k pokroku pomohla také loajalita zaměstnanců a to, že všichni táhli za jeden provaz. Velké týmy kolem nich je ale lákají na větší peníze: "Pokračují v tom, že nám berou lidi. Nacházíme se mezi Red Bullem a Mercedesem, přesně uprostřed, takže to je náročné udržet tu správnou sadu schopností, když máta takové sousedy."
"Musíte proto využít strategické a možná netradiční techniky, abyste je udrželi. To je to, o co se pokoušíme. Musíte vytvořit dobré místo pro práci, kdy jste odměňováni za své úspěchy. A myslím, že to je něco, co možná na rozdíl od ostatních můžeme udělat," uvádí provozní ředitel Force Indie.
"Když máte 800 lidí, pak je váš podíl na výkonnosti menší, než když toho musíte hodně udělat. A když toho děláte hodně, pak jsou lidé na konci dne se sebou více spokojeni. Pokud se posouváte kupředu a bojujete se silnějšími, pak se všichni cítí dobře. Ten faktor dobrého pocitu je to, co v týmu potřebujete. Myslím si, že jde o náš způsob, jak si udržet tu správnou sadu schopností a zároveň z lidí, které máme, dostat maximum," dodává.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.