Sauber podle závodního pilota Felipeho Nasra přistupuje ke stavbě vozu pro sezónu 2016 agresivněji než loni a jejich nový vůz C35 bude hodně odlišný.
Švýcarský tým v sezóně 2014 nezískal ani bod a mezi konstruktéry skončil až na desátém místě, letos se mu dařilo více: nasbíral 36 bodů a porazil Manor i McLaren, přestože se trápil s financemi i vývojem svého monopostu. Příští rok se ale chce posunout ještě výše, proto bude muset vyzkoušet něco radikálnějšího.
"Zatím jsou velmi realističtí, pokud jde o věci, na kterých se snažíme pracovat. Můžu říct jen to, že koncept na voze vypadá velmi odlišně. Víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit, a musíme to vyzkoušet. Potřebujete něco zkusit," říká Nasr.
"Pokud bychom pokračovali ve vývoji auta, které teď máme, pak bychom mohli udělat jen drobné pokroky. Proto před rokem 2016 volíme tento odlišný přístup," vysvětluje brazilský pilot, který loni při svém debutu v Austrálii překvapil pátým místem.
Sauber podle něj v příští sezóně dosáhne znatelného pokroku: "Očekávám pokrok. Všichni rozumíme tomu, v čem je potřeba auto zlepšit. Známe oblasti, na kterých musím pracovat. Je ale těžké věci úplně otočit a mít najednou vítězné auto. To se nestane. Věřím, že uděláme slušný krok vpřed."
I přesto, že ve vývoji zaostával, považuje Nasr sezónu 2015 z pohledu Sauberu za úspěšnou: "Vzhledem k vybavení a podmínkám, které jsme měli jako tým, si myslím, že šlo o velmi pozitivní rok. Když se podíváte na ten minulý, tým nezískal ani bod, a letos jsme jich dokázali nasbírat 36."
"Jak už jsem řekl, vzhledem k omezením, která jsme měli ve vývoji - myslím, že jsme jedním z týmů s nejnižším rozpočtem, tak jsme si podle mě vedli hodně dobře," dodává Nasr.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.