Sauber podle závodního pilota Felipeho Nasra přistupuje ke stavbě vozu pro sezónu 2016 agresivněji než loni a jejich nový vůz C35 bude hodně odlišný.
Švýcarský tým v sezóně 2014 nezískal ani bod a mezi konstruktéry skončil až na desátém místě, letos se mu dařilo více: nasbíral 36 bodů a porazil Manor i McLaren, přestože se trápil s financemi i vývojem svého monopostu. Příští rok se ale chce posunout ještě výše, proto bude muset vyzkoušet něco radikálnějšího.
"Zatím jsou velmi realističtí, pokud jde o věci, na kterých se snažíme pracovat. Můžu říct jen to, že koncept na voze vypadá velmi odlišně. Víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit, a musíme to vyzkoušet. Potřebujete něco zkusit," říká Nasr.
"Pokud bychom pokračovali ve vývoji auta, které teď máme, pak bychom mohli udělat jen drobné pokroky. Proto před rokem 2016 volíme tento odlišný přístup," vysvětluje brazilský pilot, který loni při svém debutu v Austrálii překvapil pátým místem.
Sauber podle něj v příští sezóně dosáhne znatelného pokroku: "Očekávám pokrok. Všichni rozumíme tomu, v čem je potřeba auto zlepšit. Známe oblasti, na kterých musím pracovat. Je ale těžké věci úplně otočit a mít najednou vítězné auto. To se nestane. Věřím, že uděláme slušný krok vpřed."
I přesto, že ve vývoji zaostával, považuje Nasr sezónu 2015 z pohledu Sauberu za úspěšnou: "Vzhledem k vybavení a podmínkám, které jsme měli jako tým, si myslím, že šlo o velmi pozitivní rok. Když se podíváte na ten minulý, tým nezískal ani bod, a letos jsme jich dokázali nasbírat 36."
"Jak už jsem řekl, vzhledem k omezením, která jsme měli ve vývoji - myslím, že jsme jedním z týmů s nejnižším rozpočtem, tak jsme si podle mě vedli hodně dobře," dodává Nasr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.