Sauber podle závodního pilota Felipeho Nasra přistupuje ke stavbě vozu pro sezónu 2016 agresivněji než loni a jejich nový vůz C35 bude hodně odlišný.
Švýcarský tým v sezóně 2014 nezískal ani bod a mezi konstruktéry skončil až na desátém místě, letos se mu dařilo více: nasbíral 36 bodů a porazil Manor i McLaren, přestože se trápil s financemi i vývojem svého monopostu. Příští rok se ale chce posunout ještě výše, proto bude muset vyzkoušet něco radikálnějšího.
"Zatím jsou velmi realističtí, pokud jde o věci, na kterých se snažíme pracovat. Můžu říct jen to, že koncept na voze vypadá velmi odlišně. Víme, ve kterých oblastech se musíme zlepšit, a musíme to vyzkoušet. Potřebujete něco zkusit," říká Nasr.
"Pokud bychom pokračovali ve vývoji auta, které teď máme, pak bychom mohli udělat jen drobné pokroky. Proto před rokem 2016 volíme tento odlišný přístup," vysvětluje brazilský pilot, který loni při svém debutu v Austrálii překvapil pátým místem.
Sauber podle něj v příští sezóně dosáhne znatelného pokroku: "Očekávám pokrok. Všichni rozumíme tomu, v čem je potřeba auto zlepšit. Známe oblasti, na kterých musím pracovat. Je ale těžké věci úplně otočit a mít najednou vítězné auto. To se nestane. Věřím, že uděláme slušný krok vpřed."
I přesto, že ve vývoji zaostával, považuje Nasr sezónu 2015 z pohledu Sauberu za úspěšnou: "Vzhledem k vybavení a podmínkám, které jsme měli jako tým, si myslím, že šlo o velmi pozitivní rok. Když se podíváte na ten minulý, tým nezískal ani bod, a letos jsme jich dokázali nasbírat 36."
"Jak už jsem řekl, vzhledem k omezením, která jsme měli ve vývoji - myslím, že jsme jedním z týmů s nejnižším rozpočtem, tak jsme si podle mě vedli hodně dobře," dodává Nasr.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.