Konstruktér Red Bullu Adrian Newey připouští, že jej zajímá vytrvalostní kategorie LMP1, přesto však stále zůstává věrný Red Bullu a Formuli 1.
Newey se veřejně netají svým rozčarováním z příliš omezujících pravidel platných ve Formuli 1, proto se zajímá také o jiné oblasti sportu - o jachty či o vytrvalostní závody. Během letošní šestihodinovky v Silverstone zavítal do garáží Porsche, jednalo se však podle něj ale jen o přátelskou návštěvu.
Přijal by nabídku na práci na voze LMP1? "Možná v budoucnosti, je to zajímavé. Myslím si, že LMP1 je opravdu zajímavá, protože v ní je mnohem více volnosti v oblasti šasi než v F1. Z tohoto pohledu je atraktivní. V budoucnu možná ano, ale momentálně ne," opakuje pro Motorsport.com Newey.
Konstruktér Red Bullu přitom zkušenosti se sportovními vozy má. Byl například zodpovědný za March GTP, který vyhrál severoamerický šampionát IMSA GTP. I letos budou pokračovat s rakouským týmem, byť se má Formuli 1 věnovat méně než letos. Větší prostor pro jeho kreativitu se mu nabídne před sezónou 2017, kdy má dojít k rozsáhlým změnám v aerodynamice.
Na otázku, zda u Red Bullu hodlá svou kariéru zakončit, odpovídá: "Nikdy neříkejte nikdy, spolupráci s Red Bullem si ale užívám. Byl jsem tam víceméně od počátku a jsem samozřejmě hrdý na to, jak jsme dokázali tým povznést z prachu Jaguaru k takovým úspěchům, které zažil."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.