Formule 1 by se podle závodního ředitele McLarenu, Erica Boulliera, měla zamyslet nad tím, jak přistupuje k problému nákladů. Nucená snaha o jejich omezování podle něj k ničemu nevede - velkým týmům škodí a malým nepomáhá.
FIA si před nějakou dobou dala za cíl snižovat náklady v F1, aby pomohla přežít trápícím se menším týmům. Podle Boulliera ale zatím veškeré její snahy o kontrolu výdajů selhaly. Pouze to svazuje ruce větším týmům, které se neúspěšně snaží stáhnout náskok dominantního Mercedesu.
"Zastal bych se Bernieho a řekl, abyste nevstupovali [do F1], pokud si to nemůžete dovolit. Pokud si to dovolit můžete, pak nechme týmy, ať si dělají to, co chtějí," říká Boullier pro Motorsport.com.
"Souhlasím s tím, že musí být dán rámec pravidel, ale nutit ke snižování nákladů je podle mě špatnou cestou. Pokud chcete do F1 vstoupit, měli byste na to mít - a automobilky na to mají. Není tedy otázkou, zda na to mít či nemít," myslí si závodní ředitel McLarenu.
Kdo jsou ti, kteří se v F1 trápí? Týmy na konci roštu. Ale problémem je, že poškozujete velké týmy a těm malým nic neušetříte. A to pak bolí všechny," pokračuje šéf závodního týmu, který se po návratu Hondy do role jejich motorového partnera letos potácel na chvostu startovního roštu.
"Pokud někdo chce mít všechny své dveře ze zlata, pak je nechme, ať si dělají, co chtějí. Pokud dokážete sestavit pravidla - a umožnit, aby zůstala stabilní, pak se tam všichni dostaneme. Pak budete mít konkurenceschopné pole, jako tomu bylo v roce 2012 a 2013," dodává Boullier.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.