Formule 1 by se podle závodního ředitele McLarenu, Erica Boulliera, měla zamyslet nad tím, jak přistupuje k problému nákladů. Nucená snaha o jejich omezování podle něj k ničemu nevede - velkým týmům škodí a malým nepomáhá.
FIA si před nějakou dobou dala za cíl snižovat náklady v F1, aby pomohla přežít trápícím se menším týmům. Podle Boulliera ale zatím veškeré její snahy o kontrolu výdajů selhaly. Pouze to svazuje ruce větším týmům, které se neúspěšně snaží stáhnout náskok dominantního Mercedesu.
"Zastal bych se Bernieho a řekl, abyste nevstupovali [do F1], pokud si to nemůžete dovolit. Pokud si to dovolit můžete, pak nechme týmy, ať si dělají to, co chtějí," říká Boullier pro Motorsport.com.
"Souhlasím s tím, že musí být dán rámec pravidel, ale nutit ke snižování nákladů je podle mě špatnou cestou. Pokud chcete do F1 vstoupit, měli byste na to mít - a automobilky na to mají. Není tedy otázkou, zda na to mít či nemít," myslí si závodní ředitel McLarenu.
Kdo jsou ti, kteří se v F1 trápí? Týmy na konci roštu. Ale problémem je, že poškozujete velké týmy a těm malým nic neušetříte. A to pak bolí všechny," pokračuje šéf závodního týmu, který se po návratu Hondy do role jejich motorového partnera letos potácel na chvostu startovního roštu.
"Pokud někdo chce mít všechny své dveře ze zlata, pak je nechme, ať si dělají, co chtějí. Pokud dokážete sestavit pravidla - a umožnit, aby zůstala stabilní, pak se tam všichni dostaneme. Pak budete mít konkurenceschopné pole, jako tomu bylo v roce 2012 a 2013," dodává Boullier.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.