Formule 1 by se podle závodního ředitele McLarenu, Erica Boulliera, měla zamyslet nad tím, jak přistupuje k problému nákladů. Nucená snaha o jejich omezování podle něj k ničemu nevede - velkým týmům škodí a malým nepomáhá.
FIA si před nějakou dobou dala za cíl snižovat náklady v F1, aby pomohla přežít trápícím se menším týmům. Podle Boulliera ale zatím veškeré její snahy o kontrolu výdajů selhaly. Pouze to svazuje ruce větším týmům, které se neúspěšně snaží stáhnout náskok dominantního Mercedesu.
"Zastal bych se Bernieho a řekl, abyste nevstupovali [do F1], pokud si to nemůžete dovolit. Pokud si to dovolit můžete, pak nechme týmy, ať si dělají to, co chtějí," říká Boullier pro Motorsport.com.
"Souhlasím s tím, že musí být dán rámec pravidel, ale nutit ke snižování nákladů je podle mě špatnou cestou. Pokud chcete do F1 vstoupit, měli byste na to mít - a automobilky na to mají. Není tedy otázkou, zda na to mít či nemít," myslí si závodní ředitel McLarenu.
Kdo jsou ti, kteří se v F1 trápí? Týmy na konci roštu. Ale problémem je, že poškozujete velké týmy a těm malým nic neušetříte. A to pak bolí všechny," pokračuje šéf závodního týmu, který se po návratu Hondy do role jejich motorového partnera letos potácel na chvostu startovního roštu.
"Pokud někdo chce mít všechny své dveře ze zlata, pak je nechme, ať si dělají, co chtějí. Pokud dokážete sestavit pravidla - a umožnit, aby zůstala stabilní, pak se tam všichni dostaneme. Pak budete mít konkurenceschopné pole, jako tomu bylo v roce 2012 a 2013," dodává Boullier.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.