Příští sezónu má Red Bull vyřešenou, pokračuje s Renaultem. Kdo ale bude jeho monoposty pohánět v sezóně 2017?
Red Bull svým hledáním motorového partnera pro příští sezónu zaměstnával média celý podzim poté, co předčasně vypověděl smlouvu Renaultu. Protože však rakouskému týmu nechtěl své pohonné jednotky poskytnout ani Mercedes, Ferrari či McLaren, nezbylo mu nic jiného, než pokračovat s francouzským výrobcem, jenž za svou ochotu inkasoval "bolestné" ve výši 30 milionů Euro.
Stáj Dietera Mateschitze se sice stavěla do role oběti, mnoho sympatií si nicméně v paddocku nezískala. Často veřejně kritizovala svého motorového partnera, poté se obula také do Mercedesu a Ferrari, které ji odmítli poskytnout své pohonné jednotky, protože se bály porážky. Šéf Ferrari Sergio Marchionne dokonce označil domnělé právo Red Bullu na konkurenceschopný motor za urážku.
Příští sezónu má vyřešenou, ale co v roce 2017? Nový formát motorů, který mají navrhnout automobilky, teoreticky vstoupí do hry až od roku 2018, Red Bull proto bude muset překlenout jednu sezónu. Někdo ze současných výrobců mu bude muset pomoci.
Smlouva s Renaultem vyprší příští rok a je nepravděpodobné, že by obě strany dále společně pokračovaly. Ferrari nabízí zákazníkům pouze rok staré motory. McLaren u určitých týmů uplatní právo veta, pokud ale na dveře zaklepe Sauber nebo Toro Rosso, budou muset dodávky z Japonska realizovat. S Red Bullem ale McLaren nebude chtít spolupracovat.
V zákulisí však dal Bernie Ecclestone Mercedesu pokyn, aby Red Bullu jeden rok se svými pohonnými jednotkami vypomohli. Německý tým s tím bude souhlasit údajně pouze pod podmínkou, že šéf F1 pohřbí svůj záměr prosadit levný, jednoduchý motor, a přistoupí na návrh, který bude automobilkami předložen 15. ledna. Ty si přejí zachování současných pohonných jednotek s určitými úpravami - mají být o něco silnější a hlučnější, ale také levnější.
Red Bull ale volá po nezávislém výrobci motorů, který by mohl v F1 konečně nastolit rovnováhu. Pokud se Ecclestoneovi s Todtem, jimž FIA svěřila zvláštní mandát k prosazení změn pro záchranu F1, podaří prosadit tento nápad již od sezóny 2017, kdy se plánují velké úpravy aerodynamiky, pak by byl problém rakouské stáje vyřešen ještě o rok dříve.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.