Příští sezónu má Red Bull vyřešenou, pokračuje s Renaultem. Kdo ale bude jeho monoposty pohánět v sezóně 2017?
Red Bull svým hledáním motorového partnera pro příští sezónu zaměstnával média celý podzim poté, co předčasně vypověděl smlouvu Renaultu. Protože však rakouskému týmu nechtěl své pohonné jednotky poskytnout ani Mercedes, Ferrari či McLaren, nezbylo mu nic jiného, než pokračovat s francouzským výrobcem, jenž za svou ochotu inkasoval "bolestné" ve výši 30 milionů Euro.
Stáj Dietera Mateschitze se sice stavěla do role oběti, mnoho sympatií si nicméně v paddocku nezískala. Často veřejně kritizovala svého motorového partnera, poté se obula také do Mercedesu a Ferrari, které ji odmítli poskytnout své pohonné jednotky, protože se bály porážky. Šéf Ferrari Sergio Marchionne dokonce označil domnělé právo Red Bullu na konkurenceschopný motor za urážku.
Příští sezónu má vyřešenou, ale co v roce 2017? Nový formát motorů, který mají navrhnout automobilky, teoreticky vstoupí do hry až od roku 2018, Red Bull proto bude muset překlenout jednu sezónu. Někdo ze současných výrobců mu bude muset pomoci.
Smlouva s Renaultem vyprší příští rok a je nepravděpodobné, že by obě strany dále společně pokračovaly. Ferrari nabízí zákazníkům pouze rok staré motory. McLaren u určitých týmů uplatní právo veta, pokud ale na dveře zaklepe Sauber nebo Toro Rosso, budou muset dodávky z Japonska realizovat. S Red Bullem ale McLaren nebude chtít spolupracovat.
V zákulisí však dal Bernie Ecclestone Mercedesu pokyn, aby Red Bullu jeden rok se svými pohonnými jednotkami vypomohli. Německý tým s tím bude souhlasit údajně pouze pod podmínkou, že šéf F1 pohřbí svůj záměr prosadit levný, jednoduchý motor, a přistoupí na návrh, který bude automobilkami předložen 15. ledna. Ty si přejí zachování současných pohonných jednotek s určitými úpravami - mají být o něco silnější a hlučnější, ale také levnější.
Red Bull ale volá po nezávislém výrobci motorů, který by mohl v F1 konečně nastolit rovnováhu. Pokud se Ecclestoneovi s Todtem, jimž FIA svěřila zvláštní mandát k prosazení změn pro záchranu F1, podaří prosadit tento nápad již od sezóny 2017, kdy se plánují velké úpravy aerodynamiky, pak by byl problém rakouské stáje vyřešen ještě o rok dříve.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.