Kolik týmy utratí za zápisné do šampionátu Formule 1 2016 a co na svou rekordní sumu říká letošní vítěz Mercedes?
Týmy Formule 1 musí vstupní poplatek uhradit vždy do 30. listopadu před začátkem sezóny v dalším roce. Všichni musí uhradit základní poplatek ve výši 12,9 milionů korun (516 128 dolarů), za každý získaný bod během sezóny musí přidat 129 tisíc Kč (5 161 dolarů), v případě mistrovského týmu se ale jedná o 155 tisíc Kč (6 194 dolarů).
Mercedes kvůli tomu, že ovládl sezónu 2015 se ziskem rekordních 703 bodů zaplatí i rekordních 121,5 milionů korun (4 870 510 dolarů) jen za to, aby se mohl postavit na start příštího ročníku F1. To je ještě o 5 milionů Kč více než v minulém roce, kdy i přes dvojnásobně bodované Abú Zabí získal o dva body méně.
To se jeho sportovnímu ředitelovi, Totovi Wolffovi, moc nezamlouvá: "Je to drahé. Vždycky je to smutné podepisovat. Jde o systém, který byl nastaven před několika lety. Vede k situaci, že když získáte spoustu bodů, pak je vstupní poplatek do příštího ročníku obrovský. Jsme tady nicméně kvůli sportovnímu úspěch a zisk tolika bodů znamená, že jsme prožili opravdu dobrou sezónu. Proto jde možná na konci o hořkosladký pocit."
Druhé Ferrari, které letos nasbíralo 428 bodů, zaplatí téměř 68 milionů korun, což je o 27 milionů více než loni, kdy skončilo čtvrté. Třetí Williams zaplatí 46 milionů korun - kvůli nižšímu bodovému zisku tedy o 8 milionů méně než před sezónou 2015. Celkově si letos FIA na zápisném přišla na 394 milionů korun (15,8 mil. USD).
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.