Kolik týmy utratí za zápisné do šampionátu Formule 1 2016 a co na svou rekordní sumu říká letošní vítěz Mercedes?
Týmy Formule 1 musí vstupní poplatek uhradit vždy do 30. listopadu před začátkem sezóny v dalším roce. Všichni musí uhradit základní poplatek ve výši 12,9 milionů korun (516 128 dolarů), za každý získaný bod během sezóny musí přidat 129 tisíc Kč (5 161 dolarů), v případě mistrovského týmu se ale jedná o 155 tisíc Kč (6 194 dolarů).
Mercedes kvůli tomu, že ovládl sezónu 2015 se ziskem rekordních 703 bodů zaplatí i rekordních 121,5 milionů korun (4 870 510 dolarů) jen za to, aby se mohl postavit na start příštího ročníku F1. To je ještě o 5 milionů Kč více než v minulém roce, kdy i přes dvojnásobně bodované Abú Zabí získal o dva body méně.
To se jeho sportovnímu ředitelovi, Totovi Wolffovi, moc nezamlouvá: "Je to drahé. Vždycky je to smutné podepisovat. Jde o systém, který byl nastaven před několika lety. Vede k situaci, že když získáte spoustu bodů, pak je vstupní poplatek do příštího ročníku obrovský. Jsme tady nicméně kvůli sportovnímu úspěch a zisk tolika bodů znamená, že jsme prožili opravdu dobrou sezónu. Proto jde možná na konci o hořkosladký pocit."
Druhé Ferrari, které letos nasbíralo 428 bodů, zaplatí téměř 68 milionů korun, což je o 27 milionů více než loni, kdy skončilo čtvrté. Třetí Williams zaplatí 46 milionů korun - kvůli nižšímu bodovému zisku tedy o 8 milionů méně než před sezónou 2015. Celkově si letos FIA na zápisném přišla na 394 milionů korun (15,8 mil. USD).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.