Výkonný ředitel automobilky Fiat Chrysler (FCA), Sergio Marchionne, v pondělí prohlásil, že by mohli do Formule 1 vrátit Alfu Romeo.
"Je to neuvěřitelné, jak značka Alfa zůstává v srdcích lidí. Z tohoto důvodu přemýšlíme o tom, že bychom ji vrátili zpět k závodění do Formule 1, jako našeho soupeře. Pro Alfu je návrat důležitý," uvádí Marchionne, jenž působí také jako prezident Ferrari.
Rudé vozy přitom v této sezóně nosí na zádi logo Alfy Romeo. V závěru sezóny Red Bull vyjednával o možnosti toho, že by v roce 2016 využíval motory Ferrari pod její značkou. K dohodě nakonec ale nedošlo a rakouský tým bude příští rok pokračovat s pohonnými jednotkami Renault, které si bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer.
Ferrari bude příští rok své motory dodávat novému americkému týmu Haas, Sauberu a Toro Rosso - poslednímu jmenovanému ale poskytne pouze rok staré specifikace z letošní sezóny.
Zakladatel Ferrari Enzo začínal jako šéf týmu Alfa Romeo před tím, než si ve 30. letech založil svůj vlastní. Alfa Romeo vyhrála první dva šampionáty v letech 1950 a 1951 - tehdy za ní nastupovali Ital Giuseppe "Nino" Farina a Argentinec Juan Manuel Fangio. Automobilka dodávala v do F1 motory v 60. a v 70. letech, jako konstruktor se vrátila v roce 1979, v roce 1985 se z ní ale opět stáhla jako konstruktér (i když poslední dva roky v ní působila pod hlavičkou týmu Euroracing) a v roce 1987 i jako dodavatel motorů.
Fiat Chrysler hodlá v příštích pěti letech investovat 1,3 miliardy Kč do Alfy Romea, Jeepu a Maserati, aby z nich učinili světové značky. Loni se prodalo jen 72 000 vozů značky Alfa Romeo, Marchionne by přitom rád pozvedl prodeje na 400 000 do roku 2018.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.