Výkonný ředitel automobilky Fiat Chrysler (FCA), Sergio Marchionne, v pondělí prohlásil, že by mohli do Formule 1 vrátit Alfu Romeo.
"Je to neuvěřitelné, jak značka Alfa zůstává v srdcích lidí. Z tohoto důvodu přemýšlíme o tom, že bychom ji vrátili zpět k závodění do Formule 1, jako našeho soupeře. Pro Alfu je návrat důležitý," uvádí Marchionne, jenž působí také jako prezident Ferrari.
Rudé vozy přitom v této sezóně nosí na zádi logo Alfy Romeo. V závěru sezóny Red Bull vyjednával o možnosti toho, že by v roce 2016 využíval motory Ferrari pod její značkou. K dohodě nakonec ale nedošlo a rakouský tým bude příští rok pokračovat s pohonnými jednotkami Renault, které si bude přejmenovávat dle svého sponzora na TAG Heuer.
Ferrari bude příští rok své motory dodávat novému americkému týmu Haas, Sauberu a Toro Rosso - poslednímu jmenovanému ale poskytne pouze rok staré specifikace z letošní sezóny.
Zakladatel Ferrari Enzo začínal jako šéf týmu Alfa Romeo před tím, než si ve 30. letech založil svůj vlastní. Alfa Romeo vyhrála první dva šampionáty v letech 1950 a 1951 - tehdy za ní nastupovali Ital Giuseppe "Nino" Farina a Argentinec Juan Manuel Fangio. Automobilka dodávala v do F1 motory v 60. a v 70. letech, jako konstruktor se vrátila v roce 1979, v roce 1985 se z ní ale opět stáhla jako konstruktér (i když poslední dva roky v ní působila pod hlavičkou týmu Euroracing) a v roce 1987 i jako dodavatel motorů.
Fiat Chrysler hodlá v příštích pěti letech investovat 1,3 miliardy Kč do Alfy Romea, Jeepu a Maserati, aby z nich učinili světové značky. Loni se prodalo jen 72 000 vozů značky Alfa Romeo, Marchionne by přitom rád pozvedl prodeje na 400 000 do roku 2018.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.