Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.
- celkový počet dodaných pneumatik: 35 964- 29 856 z nich bylo určeno pro závodní víkendy, 6 108 pro testování- 25 004 z nich byly hladké pneumatiky, 10 960 tvořily pneumatiky pro mokré či smíšené podmínky- celkový počet pneumatik, které byly využity během závodů: 17 580 (16 288 z nich byly slicky a 1 292 byly pro smíšené či mokré podmínky)- celkový počet recyklovaných pneumatik: všechny
- max. počet kilometrů ujetých na každé směsi (kromě testů): - super-měkká: Verstappen (1 838 km) - měkká: Rosberg (5 480 km) - středně-tvrdá: Massa (5 224 km) - tvrdá: Sainz (1 794 km) - přechodná: Vettel (482 km) - mokrá: Rosberg (297 km)
Zastávky v boxech- Celkový počet zastávek v boxech: 706 (8 z nich byly trestné průjezdy a jedna "stop & go" penalizace se zastavením)- Průměrný počet zastávek na závod: 37,1, což je 1,88 zastávek na jezdce- Nejvíce zastávek: 60 ve Velké ceně Maďarska- Nejméně zastávek: 17 ve Velké ceně Austrálie
Předjíždění
- Celkový počet předjížděcích manévrů: 509; průměr 26,8 na závod- Největší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 60 ve Velké ceně Malajsie- Nejvyšší počet předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 39 ve Velké ceně Spojených států- Nejnižší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 11 ve Velké ceně Austrálie- Pilot s nejvyšším počtem předjížděcích manévrů: Max Verstappen - 49- Pilot s nejvyšším počtem předjetí v jednom závodě: Sebastian Vettel - 13 v Kanadě- Nejméně často předjíždění pilot: Nico Rosberg a Lewis Hamilton - každému se to přihodilo třikrát- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28- Tým, který předvedl nejvíce předjetí: Toro Rosso - 94 (Verstappen 49, Sainz 45)- Tým, který byl předjížděn nejméně často: Mercedes (Hamilton i Rosberg třikrát)
Jak Pirelli počítá předjížděcí manévry: za předjížděcí manévr je považán takový, ke kterému dojde během letmých kol (tedy ne v prvním kole) a který poté jezdec udrží až do konce kola po cílovou čáru. Nepočítá změny pozic kvůli větším mechanickým problémům nebo předjíždění pilotů o kolo zpět, popř. když se vracejí do stejného kola s lídrem.
Okruhy a závodění- Nejdelší závod sezóny: Singapur - 2 hodiny, 2 minuty a 22,118 sekund- Nejkratší závod sezóny: Itálie - 1 hodina, 18 minut a 0,688 sekund- Nejrychlejší kolo závodu: Itálie - průměrná rychlost vítěze 235,903 km/h- Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách Pirelli během velké ceny - 366,4 km/h (Pastor Maldonado ve Velké ceně Mexika)- Nejvyšší počet nejrychlejších kol: Lewis Hamilton - 19 (8 v závodech a 11 v kvalifikacích)- Největší počet kol ve vedení: 587 (Lewis Hamilton)
Tým Pirelli a hosté
- Počet členů týmu Pirelli, kteří cestují na každý závod: 60 (průměr)- Počet národností v týmu Pirelli F1: 10- Počet odlišných jazyků, kterými hovoří členové týmu: 14- Počet zápisníků, které Pirelli během sezóny rozšířilo: 2 050- Celkový počet přijatých hostů: 5 000- Počet prodaných pódiových kšiltovek Pirelli: 12 000
Pohostinství Pirelli v roce 2015
- Počet jídel servírovaných u Pirelli (včetně testů): 15 100- Litrů vody, která se vypila v motorhomu Pirelli během roku: 8 600- Kilogramů těstovin, které uvěřil šéfkuchař Pirelli: 420- Počet odlišných receptů zákusků, které byly připraveny u Pirelli: 55- Počet zákusků snězených u Pirelli: 7 000
Pirelli ve Formuli 1 (od roku 1950)- Závodů: 299- Vítězství: 140- Pole position: 143- Pódií: 427- Nejrychlejší kola: 147- Počet jezdeckých titulů: 10- Počet týmových titulů: 5
Další zajímavá čísla
- Počet pilotů (včetně třetích pilotů a mladých jezdců), kteří se od roku 2010 svezli s vozem Formule 1 vybaveným pneumatikami Pirelli: 98- Počet kilometrů, které ujely všechny směsi P Zero během roku 2015 (včetně testů, tréninků, kvalifikací a závodů: 308 797 (kromě prototypů pneumatik). Dle směsí: super-měkká 39 007, měkká 107 070, středně-tvrdá 114 727, tvrdá 33 842, přechodná 9 370, mokrá 4781 km.- Vzdálenost ujetá během testování v roce 2015 (kromě závodních víkendů): 62 557 km- Vzdálenost ujetá v závodech v roce 2015: 99 416 km- Počet nejrychlejších kol (v kvalifikaci i v závodě) stanovených mistrem světa: 19 (8 v závodě a 11 v kvalifikaci)- Nejnižší průměrná rychlost, s níž byl vyhrán suchý závod: 142,874 km/h (Nico Rosberg v Monaku)
Teploty dráhy- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 20 °C během Velké ceny Spojených států- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 17 °C během víkendu Velké ceny Spojených států- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 58 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 58 °C během víkendu Velké ceny Malajsie
- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 15 °C během Velké ceny Kanady- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 15 °C během víkendu Velké ceny Kanady- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 37 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 38 °C během víkendu Velké ceny Bahrajnu
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.