Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.
- celkový počet dodaných pneumatik: 35 964- 29 856 z nich bylo určeno pro závodní víkendy, 6 108 pro testování- 25 004 z nich byly hladké pneumatiky, 10 960 tvořily pneumatiky pro mokré či smíšené podmínky- celkový počet pneumatik, které byly využity během závodů: 17 580 (16 288 z nich byly slicky a 1 292 byly pro smíšené či mokré podmínky)- celkový počet recyklovaných pneumatik: všechny
- max. počet kilometrů ujetých na každé směsi (kromě testů): - super-měkká: Verstappen (1 838 km) - měkká: Rosberg (5 480 km) - středně-tvrdá: Massa (5 224 km) - tvrdá: Sainz (1 794 km) - přechodná: Vettel (482 km) - mokrá: Rosberg (297 km)
Zastávky v boxech- Celkový počet zastávek v boxech: 706 (8 z nich byly trestné průjezdy a jedna "stop & go" penalizace se zastavením)- Průměrný počet zastávek na závod: 37,1, což je 1,88 zastávek na jezdce- Nejvíce zastávek: 60 ve Velké ceně Maďarska- Nejméně zastávek: 17 ve Velké ceně Austrálie
Předjíždění
- Celkový počet předjížděcích manévrů: 509; průměr 26,8 na závod- Největší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 60 ve Velké ceně Malajsie- Nejvyšší počet předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 39 ve Velké ceně Spojených států- Nejnižší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 11 ve Velké ceně Austrálie- Pilot s nejvyšším počtem předjížděcích manévrů: Max Verstappen - 49- Pilot s nejvyšším počtem předjetí v jednom závodě: Sebastian Vettel - 13 v Kanadě- Nejméně často předjíždění pilot: Nico Rosberg a Lewis Hamilton - každému se to přihodilo třikrát- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28- Tým, který předvedl nejvíce předjetí: Toro Rosso - 94 (Verstappen 49, Sainz 45)- Tým, který byl předjížděn nejméně často: Mercedes (Hamilton i Rosberg třikrát)
Jak Pirelli počítá předjížděcí manévry: za předjížděcí manévr je považán takový, ke kterému dojde během letmých kol (tedy ne v prvním kole) a který poté jezdec udrží až do konce kola po cílovou čáru. Nepočítá změny pozic kvůli větším mechanickým problémům nebo předjíždění pilotů o kolo zpět, popř. když se vracejí do stejného kola s lídrem.
Okruhy a závodění- Nejdelší závod sezóny: Singapur - 2 hodiny, 2 minuty a 22,118 sekund- Nejkratší závod sezóny: Itálie - 1 hodina, 18 minut a 0,688 sekund- Nejrychlejší kolo závodu: Itálie - průměrná rychlost vítěze 235,903 km/h- Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách Pirelli během velké ceny - 366,4 km/h (Pastor Maldonado ve Velké ceně Mexika)- Nejvyšší počet nejrychlejších kol: Lewis Hamilton - 19 (8 v závodech a 11 v kvalifikacích)- Největší počet kol ve vedení: 587 (Lewis Hamilton)
Tým Pirelli a hosté
- Počet členů týmu Pirelli, kteří cestují na každý závod: 60 (průměr)- Počet národností v týmu Pirelli F1: 10- Počet odlišných jazyků, kterými hovoří členové týmu: 14- Počet zápisníků, které Pirelli během sezóny rozšířilo: 2 050- Celkový počet přijatých hostů: 5 000- Počet prodaných pódiových kšiltovek Pirelli: 12 000
Pohostinství Pirelli v roce 2015
- Počet jídel servírovaných u Pirelli (včetně testů): 15 100- Litrů vody, která se vypila v motorhomu Pirelli během roku: 8 600- Kilogramů těstovin, které uvěřil šéfkuchař Pirelli: 420- Počet odlišných receptů zákusků, které byly připraveny u Pirelli: 55- Počet zákusků snězených u Pirelli: 7 000
Pirelli ve Formuli 1 (od roku 1950)- Závodů: 299- Vítězství: 140- Pole position: 143- Pódií: 427- Nejrychlejší kola: 147- Počet jezdeckých titulů: 10- Počet týmových titulů: 5
Další zajímavá čísla
- Počet pilotů (včetně třetích pilotů a mladých jezdců), kteří se od roku 2010 svezli s vozem Formule 1 vybaveným pneumatikami Pirelli: 98- Počet kilometrů, které ujely všechny směsi P Zero během roku 2015 (včetně testů, tréninků, kvalifikací a závodů: 308 797 (kromě prototypů pneumatik). Dle směsí: super-měkká 39 007, měkká 107 070, středně-tvrdá 114 727, tvrdá 33 842, přechodná 9 370, mokrá 4781 km.- Vzdálenost ujetá během testování v roce 2015 (kromě závodních víkendů): 62 557 km- Vzdálenost ujetá v závodech v roce 2015: 99 416 km- Počet nejrychlejších kol (v kvalifikaci i v závodě) stanovených mistrem světa: 19 (8 v závodě a 11 v kvalifikaci)- Nejnižší průměrná rychlost, s níž byl vyhrán suchý závod: 142,874 km/h (Nico Rosberg v Monaku)
Teploty dráhy- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 20 °C během Velké ceny Spojených států- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 17 °C během víkendu Velké ceny Spojených států- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 58 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 58 °C během víkendu Velké ceny Malajsie
- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 15 °C během Velké ceny Kanady- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 15 °C během víkendu Velké ceny Kanady- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 37 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 38 °C během víkendu Velké ceny Bahrajnu
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.