Pirelli zveřejnilo zajímavá čísla z uplynulé sezóny 2015. Týkají se nejen pneumatik, ale i okruhů, předjížděcích manévrů, rychlostí, teplot a dalších faktů, které se týkají italského výrobce.
- celkový počet dodaných pneumatik: 35 964- 29 856 z nich bylo určeno pro závodní víkendy, 6 108 pro testování- 25 004 z nich byly hladké pneumatiky, 10 960 tvořily pneumatiky pro mokré či smíšené podmínky- celkový počet pneumatik, které byly využity během závodů: 17 580 (16 288 z nich byly slicky a 1 292 byly pro smíšené či mokré podmínky)- celkový počet recyklovaných pneumatik: všechny
- max. počet kilometrů ujetých na každé směsi (kromě testů): - super-měkká: Verstappen (1 838 km) - měkká: Rosberg (5 480 km) - středně-tvrdá: Massa (5 224 km) - tvrdá: Sainz (1 794 km) - přechodná: Vettel (482 km) - mokrá: Rosberg (297 km)
Zastávky v boxech- Celkový počet zastávek v boxech: 706 (8 z nich byly trestné průjezdy a jedna "stop & go" penalizace se zastavením)- Průměrný počet zastávek na závod: 37,1, což je 1,88 zastávek na jezdce- Nejvíce zastávek: 60 ve Velké ceně Maďarska- Nejméně zastávek: 17 ve Velké ceně Austrálie
Předjíždění
- Celkový počet předjížděcích manévrů: 509; průměr 26,8 na závod- Největší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 60 ve Velké ceně Malajsie- Nejvyšší počet předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 39 ve Velké ceně Spojených států- Nejnižší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 11 ve Velké ceně Austrálie- Pilot s nejvyšším počtem předjížděcích manévrů: Max Verstappen - 49- Pilot s nejvyšším počtem předjetí v jednom závodě: Sebastian Vettel - 13 v Kanadě- Nejméně často předjíždění pilot: Nico Rosberg a Lewis Hamilton - každému se to přihodilo třikrát- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 28- Tým, který předvedl nejvíce předjetí: Toro Rosso - 94 (Verstappen 49, Sainz 45)- Tým, který byl předjížděn nejméně často: Mercedes (Hamilton i Rosberg třikrát)
Jak Pirelli počítá předjížděcí manévry: za předjížděcí manévr je považán takový, ke kterému dojde během letmých kol (tedy ne v prvním kole) a který poté jezdec udrží až do konce kola po cílovou čáru. Nepočítá změny pozic kvůli větším mechanickým problémům nebo předjíždění pilotů o kolo zpět, popř. když se vracejí do stejného kola s lídrem.
Okruhy a závodění- Nejdelší závod sezóny: Singapur - 2 hodiny, 2 minuty a 22,118 sekund- Nejkratší závod sezóny: Itálie - 1 hodina, 18 minut a 0,688 sekund- Nejrychlejší kolo závodu: Itálie - průměrná rychlost vítěze 235,903 km/h- Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách Pirelli během velké ceny - 366,4 km/h (Pastor Maldonado ve Velké ceně Mexika)- Nejvyšší počet nejrychlejších kol: Lewis Hamilton - 19 (8 v závodech a 11 v kvalifikacích)- Největší počet kol ve vedení: 587 (Lewis Hamilton)
Tým Pirelli a hosté
- Počet členů týmu Pirelli, kteří cestují na každý závod: 60 (průměr)- Počet národností v týmu Pirelli F1: 10- Počet odlišných jazyků, kterými hovoří členové týmu: 14- Počet zápisníků, které Pirelli během sezóny rozšířilo: 2 050- Celkový počet přijatých hostů: 5 000- Počet prodaných pódiových kšiltovek Pirelli: 12 000
Pohostinství Pirelli v roce 2015
- Počet jídel servírovaných u Pirelli (včetně testů): 15 100- Litrů vody, která se vypila v motorhomu Pirelli během roku: 8 600- Kilogramů těstovin, které uvěřil šéfkuchař Pirelli: 420- Počet odlišných receptů zákusků, které byly připraveny u Pirelli: 55- Počet zákusků snězených u Pirelli: 7 000
Pirelli ve Formuli 1 (od roku 1950)- Závodů: 299- Vítězství: 140- Pole position: 143- Pódií: 427- Nejrychlejší kola: 147- Počet jezdeckých titulů: 10- Počet týmových titulů: 5
Další zajímavá čísla
- Počet pilotů (včetně třetích pilotů a mladých jezdců), kteří se od roku 2010 svezli s vozem Formule 1 vybaveným pneumatikami Pirelli: 98- Počet kilometrů, které ujely všechny směsi P Zero během roku 2015 (včetně testů, tréninků, kvalifikací a závodů: 308 797 (kromě prototypů pneumatik). Dle směsí: super-měkká 39 007, měkká 107 070, středně-tvrdá 114 727, tvrdá 33 842, přechodná 9 370, mokrá 4781 km.- Vzdálenost ujetá během testování v roce 2015 (kromě závodních víkendů): 62 557 km- Vzdálenost ujetá v závodech v roce 2015: 99 416 km- Počet nejrychlejších kol (v kvalifikaci i v závodě) stanovených mistrem světa: 19 (8 v závodě a 11 v kvalifikaci)- Nejnižší průměrná rychlost, s níž byl vyhrán suchý závod: 142,874 km/h (Nico Rosberg v Monaku)
Teploty dráhy- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 20 °C během Velké ceny Spojených států- Nejnižší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 17 °C během víkendu Velké ceny Spojených států- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodu (v neděli): 58 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota asfaltu zaznamenaná během závodního víkendu: 58 °C během víkendu Velké ceny Malajsie
- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 15 °C během Velké ceny Kanady- Nejnižší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 15 °C během víkendu Velké ceny Kanady- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodu (v neděli): 37 °C během Velké ceny Malajsie- Nejvyšší teplota vzduchu zaznamenaná během závodního víkendu: 38 °C během víkendu Velké ceny Bahrajnu
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.