Renault sice nevyloučil možnost změny jezdecké sestavy, protože by v ní rád viděl francouzského jezdce, podle Lotusu ale neexistuje důvod, proč by ji měl měnit. Pastor Maldonado i Jolyon Palmer mají platnou smlouvu.
Kariéru Maldonada zajišťuje bohatý sponzor - státní ropná společnost PDVSA. Ve Venezuele však vyhrála volby opozice a předmětem sporů se stalo také hospodaření s ropou. Také s Palmerem Lotus podepsal smlouvu ještě před tím, než tým převzal Renault.
"Kontrakty byly schváleny s Renaultem. Ohledně třetího pilota nepadlo rozhodnutí, netuším tedy, zda mají nějakého Francouze pro tuto roli," uvedl včera po návštěvě londýnského Nejvyššího soudu pro Reuters výkonný ředitel Matthew Carter.
Palmer letos plnil roli rezervního pilota a účastnil se pátečních tréninků s vozem Romaina Grosjeana, který přestoupil k americkému nováčkovi - týmu Haas F1. Ředitel Renaultu Carlos Ghosn uvedl, že detaily ohledně "cílů, jezdců, strategie a partnerů" odhalí v lednu.
Podle Cartera to ale neznamená, že by se mělo měnit jezdecké složení: "Jak všichni víme, smlouvy se můžou porušit, obzvlášť pokud si to strany přejí. Oni ale mají oba smlouvu a já si myslím, že v lednu se jen všechno oznámí."
"Myslím, že se oznámí jméno týmu, jezdecká sestava, barvy vozu, sponzoři atd. Pastor a jeho finance jsou součástí plánů Renaultu pro příštích 12 měsíců. Myslím, že dva piloti budou takoví, jací předpokládáme," dodává výkonný ředitel Lotusu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.