Renault sice nevyloučil možnost změny jezdecké sestavy, protože by v ní rád viděl francouzského jezdce, podle Lotusu ale neexistuje důvod, proč by ji měl měnit. Pastor Maldonado i Jolyon Palmer mají platnou smlouvu.
Kariéru Maldonada zajišťuje bohatý sponzor - státní ropná společnost PDVSA. Ve Venezuele však vyhrála volby opozice a předmětem sporů se stalo také hospodaření s ropou. Také s Palmerem Lotus podepsal smlouvu ještě před tím, než tým převzal Renault.
"Kontrakty byly schváleny s Renaultem. Ohledně třetího pilota nepadlo rozhodnutí, netuším tedy, zda mají nějakého Francouze pro tuto roli," uvedl včera po návštěvě londýnského Nejvyššího soudu pro Reuters výkonný ředitel Matthew Carter.
Palmer letos plnil roli rezervního pilota a účastnil se pátečních tréninků s vozem Romaina Grosjeana, který přestoupil k americkému nováčkovi - týmu Haas F1. Ředitel Renaultu Carlos Ghosn uvedl, že detaily ohledně "cílů, jezdců, strategie a partnerů" odhalí v lednu.
Podle Cartera to ale neznamená, že by se mělo měnit jezdecké složení: "Jak všichni víme, smlouvy se můžou porušit, obzvlášť pokud si to strany přejí. Oni ale mají oba smlouvu a já si myslím, že v lednu se jen všechno oznámí."
"Myslím, že se oznámí jméno týmu, jezdecká sestava, barvy vozu, sponzoři atd. Pastor a jeho finance jsou součástí plánů Renaultu pro příštích 12 měsíců. Myslím, že dva piloti budou takoví, jací předpokládáme," dodává výkonný ředitel Lotusu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.