Že má dějiště britské Grand Prix problémy s financemi je známo. Že jim krajan Bernie Ecclestone nijak nehodlá ulehčit také. Není divu, že se spekuluje, co s okruhem vlastně bude a zda se neobjeví movitý kupec, který by jej zbavil existenčních potíží.
Odborný britský list The Financial Times uvedl, že divize Tata požádala o konzultaci společnost Cushman & Wakefield, aby provedla odhad okruhu umístěného v hrabství Northamptonshire. Stalo se tak letos v červenci. Okruh by měl být doplněn o nové ústředí s kapacitou pro tisíc zaměstnanců Jaguar Land Rover - ti jsou v současné době v Coventry, dále bude vybudován nový hotel a návštěvnická centra. Silverstone by se tak stalo de facto centrem společnosti Jaguar Land Rover.
Britský automobilový klub vlastní smlouvu o pronájmu areálu Silverstone, podle Cushman & Wakefield oceněného na 22,7 milionů liber (33,87 milionu dolarů). Jakákoli dohoda bude muset být schválena všemi 850 členy autoklubu, včetně formální nabídky.
Silverstone se v současné době potýká s platebními problémy, na počátku této sezóny se pokusil přimět Ecclestonea, aby mu byl umožněn odklad poplatku za pořádání Grand Prix.
Britský automotoklub (BRDC) reagujeV odpoledních hodinách zástupci Silverstone prohlásili, že žádnou formální nabídku od společnosti Jaguar Land Rover neobdrželi, ačkoliv o tom informovaly některé renomované deníky (The Financial Times). Britský automotoklub, který vlastní okruh a přilehlé pozemky, však uvedl, že obdržel několik důvěrných kontaktů, které lze považovat za významné.
"Než posoudíme jakoukoli atraktivní nabídku, BRDC musí dostat od členů mandát k jejímu přijetí. Z tohoto hlediska můžeme sdělit, že ze strany Jaguar Land Rover žádná formální nabídka nepřišla," vyjádřil se zástupce BRDC. Ze strany automobilky žádná reakce nepřišla.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.