Formule 1 absolvovala svou druhou sezónu po přechodu na přeplňované 1,6litrové V6 motory s vyspělými systémy pro rekuperaci energie (ERS). Kolik jich letos využily?
V letošní sezóně nám přibyl jeden výrobce motorů - do Formule 1 se vrátila Honda a navázala exkluzivní spolupráci s McLarenem. Kromě ní v této vrcholné sérii motorsportu dále působí Ferrari, které kromě svého továrního týmu pohání Saubery a Manory - ty ovšem pouze s loňskou specifikací. Dominantní Mercedes má vlastní tým a 3 zákazníky: Force Indii, Lotus a Williams. A Renault pohonné jednotky dodává Red Bullu a Toro Rosso.
Základní součásti pohonných jednotek se dělí na 6 kategorií: motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterie (ES) a řídicí elektronika (CE). Z každé součástí pravidla povolovala využít 4 kusy na jezdce, každý další navíc byl trestán přičtením míst na startovním roštu.
Jak je z přehledu vidět, nejhůře na tom byli piloti Hondy - Alonso s Buttonem, kteří dohromady spotřebovali 23 motorů, 23 turbodmychadel i 23 motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie. Za nimi pak skončili piloti Red Bullu a Toro Rosso, kteří se také potýkali s velkou nespolehlivostí a nedostatečným výkonem Renaultu.
Nejlépe na tom naopak byli pilot Ferrari, i když u továrního týmu a Manoru občas také museli snést nějaký ten trest za díl navíc (u Sauberu vše v limitu), a vzorný byl Mercedes: žádný z jeho zákazníků nemusel nasadit sáhnout po pátých dílech nad rámec pravidel. Williams, Force India a Lotus dokonce celý ročník o 19 závodech absolvovali pouze se třemi sadami baterií.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.