Jak probíhala kvalifikace na okruhu Jas Marina?
První část kvalifikace začíná ještě za světla. Na trati se objevují jezdci silnějších týmů - mercedesy a red bully, pozdejí i ferrari.
Po prvních pokusech jsou na čele jasně piloti Mercedesu s náskokem přes 1,5 s. Trošku překvapivě je momentálně lepším pilotem Ferrari Räikkönen, Vettel na něj ztrácí asi 4 desetiny, přičemž ve svém kole udělal několik drobných chyb.
Šest minut do konce 1. části a mezi nepostupujícími jsou Merhi, Stevens, Ericsson, Button a překvapivě Kvjat, ten ještě vyjíždí na měkčí směsi.
Na konci to jsou samá dramata. Alonso má defekt, proto se nemůže zlepšit z poslední pětky. Jeho týmový kolega se zatím posouvá na 9. místo.
Sebastian Vettel měl příšerný prostřední sektor a nedostává se z 16. místa! Jedná se o chybu jezdce a týmu, Vettel si myslel, že mu čas bude stačit na postup do další části.
Z první části vypadávají Vettel, Alonso, Ericsson, Stevens, Merhi.
2. část kvalifikace
Ve druhé části vyráží na trať piloti hlavně na superměkké směsi. Na trati jsou williamsy i mercedesy, do čela jde po prvních pokusech Hamilton.
Na 3. místo se zařadil Ricciardo, což je trošku překvapení poté, co se force indiím daří. Ty jsou na 4. a 5. místě.
Grosjean se potýká s technickými problémy, nedokončí ani měřené kolo a míří do boxů. Pravděpodobně porucha hydrauliky.
V problémech je i Hülkenberg, který má pomalý defekt, míří do boxů.
Räikkönen se po prvním pokusu řadí na 3. místo, na 1. Hamiltona ztrácí 8 desetin.
Před force indie jde i Bottas, a to na 5. místo, Massa se zlepšuje na 9. pozici. Grosjean končí, zastavil u trati, ale nemáme žluté vlajky.
Na konci máme zase malé drama, Verstappen se těsně nedostává do poslední části - stejně jako Button. Pérez se stihl vyšvihnout na 3. místo.
Z 2. části vypadávají Verstappen, Button, Maldonado, Nasr, Grosjean
3. část kvalifikace
Na konci boxové uličky se naposledy tento rok rozsvěcí zelené světlo, co se kvalifikace týče. Kromě Sainze jsou na trati všichni již od začátku.
Po prvních pokusech jde do čela Rosberg, Hamilton na něj ztrácí téměř 3 desetiny. Pérez ztrácí jen 1,5 desetiny na 2. Hamiltona! 5. je Räikkönen.
Chvilka klidu, ale piloti míří zpět na trať. Hamilton má dobrý prostřední sektor, jde před Rosberga! Iceman jde na 3. místo.
Rosberg jde zpět do čela! O více než 3 desetiny. Pérez se před Räikkönena nedostal.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.