Jak probíhala kvalifikace na okruhu Jas Marina?
První část kvalifikace začíná ještě za světla. Na trati se objevují jezdci silnějších týmů - mercedesy a red bully, pozdejí i ferrari.
Po prvních pokusech jsou na čele jasně piloti Mercedesu s náskokem přes 1,5 s. Trošku překvapivě je momentálně lepším pilotem Ferrari Räikkönen, Vettel na něj ztrácí asi 4 desetiny, přičemž ve svém kole udělal několik drobných chyb.
Šest minut do konce 1. části a mezi nepostupujícími jsou Merhi, Stevens, Ericsson, Button a překvapivě Kvjat, ten ještě vyjíždí na měkčí směsi.
Na konci to jsou samá dramata. Alonso má defekt, proto se nemůže zlepšit z poslední pětky. Jeho týmový kolega se zatím posouvá na 9. místo.
Sebastian Vettel měl příšerný prostřední sektor a nedostává se z 16. místa! Jedná se o chybu jezdce a týmu, Vettel si myslel, že mu čas bude stačit na postup do další části.
Z první části vypadávají Vettel, Alonso, Ericsson, Stevens, Merhi.
2. část kvalifikace
Ve druhé části vyráží na trať piloti hlavně na superměkké směsi. Na trati jsou williamsy i mercedesy, do čela jde po prvních pokusech Hamilton.
Na 3. místo se zařadil Ricciardo, což je trošku překvapení poté, co se force indiím daří. Ty jsou na 4. a 5. místě.
Grosjean se potýká s technickými problémy, nedokončí ani měřené kolo a míří do boxů. Pravděpodobně porucha hydrauliky.
V problémech je i Hülkenberg, který má pomalý defekt, míří do boxů.
Räikkönen se po prvním pokusu řadí na 3. místo, na 1. Hamiltona ztrácí 8 desetin.
Před force indie jde i Bottas, a to na 5. místo, Massa se zlepšuje na 9. pozici. Grosjean končí, zastavil u trati, ale nemáme žluté vlajky.
Na konci máme zase malé drama, Verstappen se těsně nedostává do poslední části - stejně jako Button. Pérez se stihl vyšvihnout na 3. místo.
Z 2. části vypadávají Verstappen, Button, Maldonado, Nasr, Grosjean
3. část kvalifikace
Na konci boxové uličky se naposledy tento rok rozsvěcí zelené světlo, co se kvalifikace týče. Kromě Sainze jsou na trati všichni již od začátku.
Po prvních pokusech jde do čela Rosberg, Hamilton na něj ztrácí téměř 3 desetiny. Pérez ztrácí jen 1,5 desetiny na 2. Hamiltona! 5. je Räikkönen.
Chvilka klidu, ale piloti míří zpět na trať. Hamilton má dobrý prostřední sektor, jde před Rosberga! Iceman jde na 3. místo.
Rosberg jde zpět do čela! O více než 3 desetiny. Pérez se před Räikkönena nedostal.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.