3 TRÉNINK ; Abú Zabí - V závěrečném tréninku na závod v Abú Zabí byl nejrychlejší Nico Roberg před Hamiltonem a Vettelem. Kvjat mění převodovku.
Včera byl i přes starý motor ve svém Mercedesu nejrychlejší Nico Rosberg, Lewis Hamilton uvedl, že se mu nepodařilo poskládat všechno dohromady a překvapením bylo třetí místo Force Indie. Podle Marca Hughese je na tom však Ferrari lépe, než jak to naprvní pohled vypadalo. Naopak trápení očekávají u McLarenu.
Teplota vzduchu v Abú Zabí je 27 °C, trať má 32 °C. Prvním pilotem na trati je Felipe Nasr, následuje jej Grosjean, Räikkönen, Merhi, Stevens a Vettel či Maldonado. Ferrari zajíždějí jen instalační kolo a míří do garáže, opačným smeřem se vydal Ericsson a piloti McLarenu.
Všichni mají měkkou sadu pneumatik, první čas zajíždí Nasr a má hodnotu 1:46,061 min. Vyjíždí další vozy, např. Massa, Hülkenberg, Pérez apod. Force India po si deseti minutách připisuje nejrychlejší čas, Pérez zajel 1:44,306 min. Ani Hülkenberg, Bottas či Massa tento čas nepřeonali a řadí se za Mexičana. Po patnácti minutách je stále na čele.
To však platí, než cílovou čáru projeli Ferrari. Räikkönen zajel čas 1:43,214 min. Vettel ztrácí 0,929 s.
Podle SkySports Mercedes komunikuje s komisaři a snaží se s FIA vyjasnit pravidla a to především ohledně dodávání motorů a součástí týmů jiným týmům (mají na mysli Ferrari a Haas) či testování v aerodynamickém tunelu.
Vettel vyjel mimo trať a je teď na trati hned před svým týmovým kolegou. Konečně na trati vidíme i Mercedesy. Ještě jsme neviděli Red Bully, ale Ricciardo již míří na trať. Hamilton ve druhém kole zajíždí nejrychlejší čas, náskok 0,136 s.
Pořadí po pětadvaceti minutách: Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Vettel, Sainz, Pérez, Massa, Verstappen, Hülkenberg, Bottas, Alonso, Grosjean, Nars, Ericsson, Steven, Merhi.
Kvjat má problém s motorem a elektronikou proto zůstává v garáži. Jeho týmový kolega se řadí na páté místo, čas 1:43,883 min. Button se řadí na sedmnácté místo. Hamilton vyjel mimo trať v páté zatáčce. Na trati je rušno, většina pilotů krouží. "Ach, hodně velký provoz. Pneumatiky jsou ok, mohu zůstat, jestli chcete," komentuje to např. Hamilton.
Grosjean si stěžuje, že jeho Lotus se nedá řídit. U Ferrari vidíme nácvik startů. Vettel se zlepšuje, ale na pořadí se nic nemění.
V boxech nyní oba Mercedesy, Saubery či Force Indie. Za chvíli už začnou simulace kvalifikace na superměkké sadě pneumatik. Mechanici Red Bullu stále pracují na Kvjatově voze, avšak v tréninku jej už neuvidíme - budou měnit převodovku.
Na trati začíná být rušno. Rosberg zajíždí nejrychlejší čas s hodnotou 1:42,196 min. Časy se zlepšují a tabulka se tedy velmi mění. Hamilton na svého týmového kolegu ztrácí 0,2 s. Následuje jej Vettel, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Massa... Hamilton opět trošku vyjel mimo trať v šesté zatáčce, ale kromě zlepšování časů už se nic nepředvídaného nestalo.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.