ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Stříbrné šípy nenašly přemožitele ani ve druhém tréninku, který se jel při západu slunce - tentokrát byl o 0,138 sekundy rychlejší Nico Rosberg než Lewis Hamilton. Překvapivě nejblíže jim byl Sergio Pérez s Force Indií, až za ním se seřadily vozy Red Bullu a Ferrari.
Večerní trénink začal při teplotě vzduchu 26 °C a teplotě dráhy 30 °C. Začalo se stmívat a nastaly ty nejlepší podmínky pro přípravu na kvalifikaci a na závod. Do tréninku se konečně zapojil Grosjean, jehož vůz odpoledne okupoval Palmer - kvůli technickým problémům si s ním ale užil jen 9 kol.
Jako první se na trať dostal Vettel následovaný Manory, rovnou si to namířil do dalšího kola a dosáhl času 1:45,009, na konci první DRS zóny jel 330 km/h. Jeho týmový kolega Räikkönen byl v prvním pokusu ale o 0,772 s rychlejší, na rovince o 1 km/h.
"Naučili jsme se všechny převody. Zahřívej přední pneumatiky v sektoru tři," radí inženýr Buttonovi, jenž zvládá kolo o 1,1 sekundy pomaleji než Kimi: 1:45,379 min. Brit hodnotí: "Zdá se, jako bychom toho měli mechanicky příliš mnoho v přední části vozu."
Na třetí místo se po 8 minutách dostává Ricciardo, po Brazílii se ale vrátil ke starší specifikaci motoru. Po potvrzení toho, že Red Bull bude mít příští rok motory, se stále čeká na bližší informace ohledně jeho názvu a spolupráce s Renaultem. Ty se ale nedozvíme - nejdříve musí dojít k odkoupení Lotusu francouzskou automobilkou, pak se dozvíme více. Vše je na spadnutí.
Do čela se po 12 min vyhoupnul Rosberg, jenž předvedl o 1,095 s rychlejší kolo než Räikkönen: 1:42,899 min - stále na měkkých pneumatikách. O dv2 minuty později kontroval Hamilton - 1:42,524 min (- 0,375 s), 332 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Mercedes mu sděluje, jak si ve srovnání s týmovým kolegou vede, upozorňuje jej však: "pamatuj na rozdíl v módu motoru." Nico jezdí s podstatně starším kusem a zřejmě také s konzervativnějším nastavením. Lewis opět požaduje výměnu volantu.
Momentálně osmý Massa (+ 1,918 s) si prudce strhává všechny fólie ze svého hledí, protože klesá viditelnost. Zadní rovinkou se řítí rychlostí 333,8 km/h, čímž nechává zbytek pole za sebou.
Räikkönen po 23 min jako první přechází na super-měkké pneumatiky. Ty fungují optimálně při nižších teplotách než měkké, za soumraku by tedy jejich výhoda měla být ještě zřetelnější, což by mohlo vyhovovat Ferrari usilující o další porážku Mercedesu. Fin se dostává na třetí příčku, na Hamiltona ztrácí 0,361 s. Lewis ale stále ještě nepřezul na rychlejší směs.
Po půlhodině přechází většina pilotů na super-měkké pneumatiky a časy stále klesají. Ricciardo (1:42,647), jehož Red Bullu evidentně svědčí poslední technický sektor, i Vettel (1:42,717) se na chvíli posouvají před Rosberga, nikoliv však před Hamiltona. Ten dlouho neváhá a také přezouvá. Alonso se na tvrdší směsi drží na desáté příčce (1:44,502), McLaren by se zítra rád probojoval do Q2.
Rosberg se prvním ostrým pokusem na měkčí směsi dostává na 1:41,983 min, Hamilton na ní ztrácí 0,138, Ricciardo 0,664 a Vettel 0,734 s. Maldonado na rovince dosahuje rychlosti přes 335,6 km/h, Kvjat (1:42,798) přeskakuje o 5 setin Räikkönena a je pátý.
"Připadá mi to, jako bych měl celkově méně přilnavosti. Trakce je o něco horší, také mám více nedotáčivosti," poskytuje McLarenu zpětnou vazbu Button, jemuž náleží až 16 pozice (1:44,864 min). Jako jeden z posledních ale stále setrvává na tvrdší směsi.
V polovině tréninku se týmy věnují závodním simulacím, u Williamsu se Bottas (1:43,441) posouvá na 11. místo před Massu (1:43,506). Alonso překonává oba dva: 1:42,955 min. Dobrým výkonem překvapuje také Pérez: 1:42,610 min mu zajišťuje třetí příčku, je nejlepší ze zbytku světa za Mercedesem.
Po hodině uprostřed vlásenky zastavuje smolař Sainz a předčasně končí: "Něco se stalo... opět," hlesl do rádia. Tentokrát má zřejmě problém s elektronickým brzdovým systémem brake-by-wire. Ostatní se dále věnují dlouhým jízdám s vyšším množstvím paliva.
"Nico zajel poslední kolo pomalu, ale nyní na to opět tlačí. Zdá se, že nalezl trochu rychlosti s tím, jak pneumatiky vychladly," informuje Hamiltona jeho závodní inženýr. Nico na super-měkkých pneumatikách absolvuje okruh za 1:47,786, Hamilton za 1:48,261 min. Zdá se, že Brit tahá za kratší konec. Ricciardo ztrácí 4 desetiny (1:48,462).
Pérez oznamuje, že přišel o brzdy. Pomalu dojíždí do boxů a plameny šlehají z levého zadního kotouče. Čtvrt hodiny před koncem si Bottas stěžuje na "docela velké" drolení pneumatik, není v tom ale sám. Rosberg a Ricciardo se vracejí na tvrdší sadu pneumatik.
Mercedesy opět udávaly tempo, soupeři jim byli o něco málo blíže. Ferrari skončilo zásluhou Vettela až na pátém místě, že by si před sobotou něco schovávalo v rukávu? Williamsy budou jako obvykle v sobotu určitě výše, ve formě je evidentně Red Bull a překvapivý čas zajel Pérez s Force Indií. Potěšil i McLaren, který dosáhl dalšího zlepšení - Alonso skončil devátý se ztrátou pouze 0,972 sekundy.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado 335,6; 2. Massa 333,8; 3. Hamilton 332,9; 4. Bottas 332,5; 5. Vettel 332,3; 6. Nasr 332,3 km/h.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...