ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Stříbrné šípy nenašly přemožitele ani ve druhém tréninku, který se jel při západu slunce - tentokrát byl o 0,138 sekundy rychlejší Nico Rosberg než Lewis Hamilton. Překvapivě nejblíže jim byl Sergio Pérez s Force Indií, až za ním se seřadily vozy Red Bullu a Ferrari.
Večerní trénink začal při teplotě vzduchu 26 °C a teplotě dráhy 30 °C. Začalo se stmívat a nastaly ty nejlepší podmínky pro přípravu na kvalifikaci a na závod. Do tréninku se konečně zapojil Grosjean, jehož vůz odpoledne okupoval Palmer - kvůli technickým problémům si s ním ale užil jen 9 kol.
Jako první se na trať dostal Vettel následovaný Manory, rovnou si to namířil do dalšího kola a dosáhl času 1:45,009, na konci první DRS zóny jel 330 km/h. Jeho týmový kolega Räikkönen byl v prvním pokusu ale o 0,772 s rychlejší, na rovince o 1 km/h.
"Naučili jsme se všechny převody. Zahřívej přední pneumatiky v sektoru tři," radí inženýr Buttonovi, jenž zvládá kolo o 1,1 sekundy pomaleji než Kimi: 1:45,379 min. Brit hodnotí: "Zdá se, jako bychom toho měli mechanicky příliš mnoho v přední části vozu."
Na třetí místo se po 8 minutách dostává Ricciardo, po Brazílii se ale vrátil ke starší specifikaci motoru. Po potvrzení toho, že Red Bull bude mít příští rok motory, se stále čeká na bližší informace ohledně jeho názvu a spolupráce s Renaultem. Ty se ale nedozvíme - nejdříve musí dojít k odkoupení Lotusu francouzskou automobilkou, pak se dozvíme více. Vše je na spadnutí.
Do čela se po 12 min vyhoupnul Rosberg, jenž předvedl o 1,095 s rychlejší kolo než Räikkönen: 1:42,899 min - stále na měkkých pneumatikách. O dv2 minuty později kontroval Hamilton - 1:42,524 min (- 0,375 s), 332 km/h na rovince s aktivovaným DRS. Mercedes mu sděluje, jak si ve srovnání s týmovým kolegou vede, upozorňuje jej však: "pamatuj na rozdíl v módu motoru." Nico jezdí s podstatně starším kusem a zřejmě také s konzervativnějším nastavením. Lewis opět požaduje výměnu volantu.
Momentálně osmý Massa (+ 1,918 s) si prudce strhává všechny fólie ze svého hledí, protože klesá viditelnost. Zadní rovinkou se řítí rychlostí 333,8 km/h, čímž nechává zbytek pole za sebou.
Räikkönen po 23 min jako první přechází na super-měkké pneumatiky. Ty fungují optimálně při nižších teplotách než měkké, za soumraku by tedy jejich výhoda měla být ještě zřetelnější, což by mohlo vyhovovat Ferrari usilující o další porážku Mercedesu. Fin se dostává na třetí příčku, na Hamiltona ztrácí 0,361 s. Lewis ale stále ještě nepřezul na rychlejší směs.
Po půlhodině přechází většina pilotů na super-měkké pneumatiky a časy stále klesají. Ricciardo (1:42,647), jehož Red Bullu evidentně svědčí poslední technický sektor, i Vettel (1:42,717) se na chvíli posouvají před Rosberga, nikoliv však před Hamiltona. Ten dlouho neváhá a také přezouvá. Alonso se na tvrdší směsi drží na desáté příčce (1:44,502), McLaren by se zítra rád probojoval do Q2.
Rosberg se prvním ostrým pokusem na měkčí směsi dostává na 1:41,983 min, Hamilton na ní ztrácí 0,138, Ricciardo 0,664 a Vettel 0,734 s. Maldonado na rovince dosahuje rychlosti přes 335,6 km/h, Kvjat (1:42,798) přeskakuje o 5 setin Räikkönena a je pátý.
"Připadá mi to, jako bych měl celkově méně přilnavosti. Trakce je o něco horší, také mám více nedotáčivosti," poskytuje McLarenu zpětnou vazbu Button, jemuž náleží až 16 pozice (1:44,864 min). Jako jeden z posledních ale stále setrvává na tvrdší směsi.
V polovině tréninku se týmy věnují závodním simulacím, u Williamsu se Bottas (1:43,441) posouvá na 11. místo před Massu (1:43,506). Alonso překonává oba dva: 1:42,955 min. Dobrým výkonem překvapuje také Pérez: 1:42,610 min mu zajišťuje třetí příčku, je nejlepší ze zbytku světa za Mercedesem.
Po hodině uprostřed vlásenky zastavuje smolař Sainz a předčasně končí: "Něco se stalo... opět," hlesl do rádia. Tentokrát má zřejmě problém s elektronickým brzdovým systémem brake-by-wire. Ostatní se dále věnují dlouhým jízdám s vyšším množstvím paliva.
"Nico zajel poslední kolo pomalu, ale nyní na to opět tlačí. Zdá se, že nalezl trochu rychlosti s tím, jak pneumatiky vychladly," informuje Hamiltona jeho závodní inženýr. Nico na super-měkkých pneumatikách absolvuje okruh za 1:47,786, Hamilton za 1:48,261 min. Zdá se, že Brit tahá za kratší konec. Ricciardo ztrácí 4 desetiny (1:48,462).
Pérez oznamuje, že přišel o brzdy. Pomalu dojíždí do boxů a plameny šlehají z levého zadního kotouče. Čtvrt hodiny před koncem si Bottas stěžuje na "docela velké" drolení pneumatik, není v tom ale sám. Rosberg a Ricciardo se vracejí na tvrdší sadu pneumatik.
Mercedesy opět udávaly tempo, soupeři jim byli o něco málo blíže. Ferrari skončilo zásluhou Vettela až na pátém místě, že by si před sobotou něco schovávalo v rukávu? Williamsy budou jako obvykle v sobotu určitě výše, ve formě je evidentně Red Bull a překvapivý čas zajel Pérez s Force Indií. Potěšil i McLaren, který dosáhl dalšího zlepšení - Alonso skončil devátý se ztrátou pouze 0,972 sekundy.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado 335,6; 2. Massa 333,8; 3. Hamilton 332,9; 4. Bottas 332,5; 5. Vettel 332,3; 6. Nasr 332,3 km/h.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.