Red Bull se v Abú Zabí vrátí ke starší specifikaci pohonné jednotky Renault. Nová verze se v Brazílii neosvědčila. Letos se tak nedočkáme ani závodního debutu nového turba, které pro ni bylo připraveno.
Daniel Ricciardo sice dostal pro Velkou cenu Brazílie novou specifikaci motoru, ke zklamání Red Bullu s ní ale o moc rychlejší nebyl. Dosahoval pomalejších časů než Kvjat, australský pilot nezaznamenal ani vyšší rychlost či vyšší výkon.
Podle Renaultu ale nová specifikace pomalejší nebyla, navíc si pochvaloval její spolehlivost a nasbíraná data, která jsou důležitá pro další vývoj během zimy. Po konzultaci s Red Bullem ale bylo rozhodnuto, že se Ricciardo tento víkend vrátí ke staršímu motoru, s nímž jezdil v Mexiku. Konfiguraci jejich vozu RB11 má v Abú Zabí vyhovovat lépe. Protože půjde o již dříve použitý motor, nebude za to penalizován.
Renault při vylepšování pohonné jednotky vyčerpal 11 ze 12 žetonů, na motor s vnitřním spalováním (ICE) jich šlo 7. Zbylé čtyři připadly na nové turbo, v Brazílii jej ale stále neměli k dispozici, údajně nebylo ani kompatibilní se stávajícím výfukovým systémem. Vylepšeného turba vyvinutého pro poslední specifikaci motoru se tedy nedočkáme ani v Abú Zabí.
Rakouský tým, který v šampionátu skončí až na čtvrtém místě, letos prožil sezónou plnou zklamání z výkonnosti i spolehlivosti letošní pohonné jednotky Renaultu - podle něj se totiž francouzský partner zhoršil v obou oblastech. Red Bull se proto snažil navázat spolupráci s jinými výrobci motoru, lež bezúspěšně. Příští rok proto bude muset pokračovat ve stávajícím svazku, jeho přesné podmínky má zveřejnit tento víkend.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.