Red Bull se v Abú Zabí vrátí ke starší specifikaci pohonné jednotky Renault. Nová verze se v Brazílii neosvědčila. Letos se tak nedočkáme ani závodního debutu nového turba, které pro ni bylo připraveno.
Daniel Ricciardo sice dostal pro Velkou cenu Brazílie novou specifikaci motoru, ke zklamání Red Bullu s ní ale o moc rychlejší nebyl. Dosahoval pomalejších časů než Kvjat, australský pilot nezaznamenal ani vyšší rychlost či vyšší výkon.
Podle Renaultu ale nová specifikace pomalejší nebyla, navíc si pochvaloval její spolehlivost a nasbíraná data, která jsou důležitá pro další vývoj během zimy. Po konzultaci s Red Bullem ale bylo rozhodnuto, že se Ricciardo tento víkend vrátí ke staršímu motoru, s nímž jezdil v Mexiku. Konfiguraci jejich vozu RB11 má v Abú Zabí vyhovovat lépe. Protože půjde o již dříve použitý motor, nebude za to penalizován.
Renault při vylepšování pohonné jednotky vyčerpal 11 ze 12 žetonů, na motor s vnitřním spalováním (ICE) jich šlo 7. Zbylé čtyři připadly na nové turbo, v Brazílii jej ale stále neměli k dispozici, údajně nebylo ani kompatibilní se stávajícím výfukovým systémem. Vylepšeného turba vyvinutého pro poslední specifikaci motoru se tedy nedočkáme ani v Abú Zabí.
Rakouský tým, který v šampionátu skončí až na čtvrtém místě, letos prožil sezónou plnou zklamání z výkonnosti i spolehlivosti letošní pohonné jednotky Renaultu - podle něj se totiž francouzský partner zhoršil v obou oblastech. Red Bull se proto snažil navázat spolupráci s jinými výrobci motoru, lež bezúspěšně. Příští rok proto bude muset pokračovat ve stávajícím svazku, jeho přesné podmínky má zveřejnit tento víkend.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.