Mecachrome se hlásí o návrat do F1: Máme zdroje i dobrý základ motoru

Mecachrome usiluje o návrat do F1
Mecachrome usiluje o návrat do F1, foto: www.cosworthformula1.com
Petr Hlawiczka 24. listopadu 2015 06:45
Sdílej:

Mecachrome je další společností, která vyjádřila zájem o dodávku alternativních motorů pro Formuli 1 od roku 2017.

Na výzvu o vyjádření zájmu o dodávku alternativních motorů již před časem zareagovali Ilmor či AER. Nyní se o slovo hlásí také Mecachrome, který se chlubí tím, že by požadovanou pohonnou jednotku byl schopen postavit do 6 měsíců.

"Před několika měsíci jsme vyhráli smlouvu na dodávku motorů od roku 2016 pro GP3, kde půjde o atmosférický 3,4litrový V6. Také jsme vyhráli kontrakt pro sérii GP2 pro rok 2017 s turbem V6, rovněž 3,4litr," raduje se Jean-Charles Raillat, ředitel závodních aktivit společnosti Mecachrome.

"Požadavek FIA pro F1 stanoví maximálně 2,5 litru. Náš vyvinutý základ motorů je zcela kompatibilní s tímto požadavkem FIA. Pokud jde o zdroje a kapacity, jsme naprosto připraveni. U Mecachrome jsme zvyklí na vytvoření a zprůmyslnění motoru do šesti měsíců. Plánovací okno je pro nás docela velké," věří si Raillat.

Pokud jde o finanční návratnost, Mecachromu by údajně za požadovaných cen stačily jen dva zákaznické týmy, protože motor už mají hotový.  "Pro nás je to možná o něco jednodušší než pro ostatní. Už máme dobrý, existující základ, který je připravený - samozřejmě, že vývoj by byl zapotřebí."

"Podle našeho vyhodnocení by stačily dva týmy, abychom s ním byli z finančního hlediska ziskoví a také splnili cíle stanovené FIA. Dva týmy, čtyři auta - to je náš výpočet. Mecachrome se možná liší tím, že jsme ve Formuli 1 působili velmi, velmi dlouhou dobu.

Vedli jsme spoustu velkých paralelních programů. Pokud se podíváte na minulý rok, Renault zásoboval 4 týmy - my jsme tuto stránku zvládali. Také jsme zvládali sérii GP2 a nyní budeme dodávat pro GP3."

"My jsme na to zvyklí a máme lidské i technické zdroje. Máme testovací dynamometry. Nepotřebujeme žádný zvláštní konstrukční plán. A projekty, které řídíme, jsou po celou dobu kompletní - od konceptu po výrobu a nastavení, stejně tak to je i s poskytováním asistence a maximálním využíváním na dráze," pokračuje pro Motorsport.com Raillat.

Mecachrome má úzké vazby na Total - partnera Red Bullu. Není si jistý tím, zda by o jejich produkt měla rakouská stáj zájem: "Bude Red Bull akceptovat motor, který není postaven na stejném základu jako ostatní, aby mohl bojovat o šampionát? Hovořím z hlediska konstrukce. To je jiná otázka."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.