Mecachrome je další společností, která vyjádřila zájem o dodávku alternativních motorů pro Formuli 1 od roku 2017.
Na výzvu o vyjádření zájmu o dodávku alternativních motorů již před časem zareagovali Ilmor či AER. Nyní se o slovo hlásí také Mecachrome, který se chlubí tím, že by požadovanou pohonnou jednotku byl schopen postavit do 6 měsíců.
"Před několika měsíci jsme vyhráli smlouvu na dodávku motorů od roku 2016 pro GP3, kde půjde o atmosférický 3,4litrový V6. Také jsme vyhráli kontrakt pro sérii GP2 pro rok 2017 s turbem V6, rovněž 3,4litr," raduje se Jean-Charles Raillat, ředitel závodních aktivit společnosti Mecachrome.
"Požadavek FIA pro F1 stanoví maximálně 2,5 litru. Náš vyvinutý základ motorů je zcela kompatibilní s tímto požadavkem FIA. Pokud jde o zdroje a kapacity, jsme naprosto připraveni. U Mecachrome jsme zvyklí na vytvoření a zprůmyslnění motoru do šesti měsíců. Plánovací okno je pro nás docela velké," věří si Raillat.
Pokud jde o finanční návratnost, Mecachromu by údajně za požadovaných cen stačily jen dva zákaznické týmy, protože motor už mají hotový. "Pro nás je to možná o něco jednodušší než pro ostatní. Už máme dobrý, existující základ, který je připravený - samozřejmě, že vývoj by byl zapotřebí."
"Podle našeho vyhodnocení by stačily dva týmy, abychom s ním byli z finančního hlediska ziskoví a také splnili cíle stanovené FIA. Dva týmy, čtyři auta - to je náš výpočet. Mecachrome se možná liší tím, že jsme ve Formuli 1 působili velmi, velmi dlouhou dobu.
Vedli jsme spoustu velkých paralelních programů. Pokud se podíváte na minulý rok, Renault zásoboval 4 týmy - my jsme tuto stránku zvládali. Také jsme zvládali sérii GP2 a nyní budeme dodávat pro GP3."
"My jsme na to zvyklí a máme lidské i technické zdroje. Máme testovací dynamometry. Nepotřebujeme žádný zvláštní konstrukční plán. A projekty, které řídíme, jsou po celou dobu kompletní - od konceptu po výrobu a nastavení, stejně tak to je i s poskytováním asistence a maximálním využíváním na dráze," pokračuje pro Motorsport.com Raillat.
Mecachrome má úzké vazby na Total - partnera Red Bullu. Není si jistý tím, zda by o jejich produkt měla rakouská stáj zájem: "Bude Red Bull akceptovat motor, který není postaven na stejném základu jako ostatní, aby mohl bojovat o šampionát? Hovořím z hlediska konstrukce. To je jiná otázka."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.