Podle Renaultu k neúspěšnému vývoji letošního motoru přispělo ztroskotání jejich vztahu s Red Bullem.
Francouzský výrobce svou novou specifikaci pohonné jednotky nasadil do závodu poprvé až minule v Brazílii. Jenže ta se neprokázala o moc lepší než starší verze.
Jednalo se přitom o první výkonnostní vylepšení v této sezóně, na které čerpali 11 z 12 vývojových žetonů. Jenže Daniel Ricciardo dostal za svá záda jen část z něj - pouze motor s vnitřním spalováním, na nějž šlo 7 žetonů. Renault věří, že balík vykáže pokrok až po nasazení všech prvků, tedy včetně nového turba.
Proč byl letošní vývoj tak pomalý a poměrně neúspěšný? "Je pravdou, že poslední historie a nejistota s Red Bullem vedly k oslabení technické spolupráce mezi našimi týmy. Naše rozhovory téměř ustaly. Pro příští rok to bylo jen férové, ale možná jsme si měli dát více pozor tam, kde to nekončilo pro tento rok," uvádí Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.
"Vedlo to k tomu, že jsme maximálně nevyužili výkonnostní vylepšení toho motoru, protože když vyměníte jeden prvek pohonné jednotky, musíte myslet na vedlejší účinek jejich všech ostatních prvků. Myslím, že z nich dostaneme více, než jsme viděli. A opět nevyužíváme veškerý hardware, který je nyní dostupný. Panuje tedy drobné zklamání, ale dosáhneme mnohem více a více toho bude vysvětleno," pokračuje Abiteboul.
Nedokáže však ještě potvrdit, kterou konfiguraci pohonné jednotky použijí tento týden v Abú Zabí. Nevylučuje ani možnost návratu ke starší specifikaci: "Musíme vzít v potaz následky nasazení jednoho motoru v jednom autě během víkendu v Brazílii.
"Pochopit, jak na tom jsme, dojít k nějakým závěrům a učinit rozhodnutí pro Abú Zabí - zda pokračovat na stejné úrovní, pokusit se posunout o jeden krok dále nebo couvnou o jeden krok zpět, pokud to v této době nevede ke spokojenosti. Hodně se to ale týká učení pro příští rok," naznačuje ředitel Renaultu před posledním letošním závodem, který se pojede tento víkend na okruhu Jas Marina.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.