Ex-boss Ferrari, Luca di Montezemolo, vysvětluje, proč se mu Sebastian Vettel u Ferrari líbí a kterých tří vlastností Němce si zvláště váží.
Luca di Montezemolo v minulosti již víckrát řekl, že smlouva mezi Sebastianem Vettelem a Ferrari vznikla v jeho obývacím pokoji v Boloni. Navíc prý sehrál důležitou roli také Michael Schumacher, zodpovědnou osobou byl bývalý šéf závodního týmu Stefano Domenicalli. I po ukončení svého angažmá u Ferrari Itala výkony Vettela zajímají a hrdě sleduje počínaní rodáka z německého Heppenheimu. Di Montezemola na Vettelovi upoutaly tři vlastnosti, jak teď prozradil.
Luca už v květnu letošního roku prozradil, že to byl Michael Schumacher, kdo Ferrari radil angažovat Vettela. V jednom rozhovoru pro německou 'RTL' se k této historii Ital znovu vrátil: "Michael si myslel, že by Sebastian mohl být šikovným, dobrým a důvěryhodným mladíkem. Je navíc rychlým. Já ho také znám už dob motokár," začal Luca di Montezemolo.
Už v dobách jeho angažmá u Toro Rosso v letech 2007 a 2008 Lucu fascinovala rychlost Němce. Tou dobou měl di Montezemolo u Ferrari pod smlouvou Kimiho Räikkönena, mistra světa z roku 2007, a Felipeho Massu. S Finem se stáj rozešla po sezoně 2009, když se jeho nástupcem stal Fernando Alonso. Ital teď zpětně říká, že se k tomuto kroku odhodlal proto, že potřeboval někoho zkušeného.
Partnerství se Španělem ale neprobíhalo zcela dle představ a přineslo "jen" tři tituly vice-mistra světa (2010, 2012 a 2013). Na Vettela celou dobu dnes již 68 letý Ital dle svých slov myslel. Po zisku čtyř titulů u Red Bullu byl Vettel na vrcholu. Tehdejší šéf Ferrari, Stefano Domenicali, zprostředkoval kontakt s jezdcem Red Bullu. "Jednou mi jej přivezl do mého domu v Boloni, fajn chlapík, dobře vychovaný, dovezl dokonce dobrou švýcarskou čokoládu. Od samého začátku ukazoval velkou zálibu ve Ferrari, přesně tak mi jej Michael tehdy líčil," pokračuje di Montezemolo pro 'RTL'.
Dohodě mezi Ferrari a Vettelem stála v cestě ale smlouva mezi Vettelem a Red Bullem. Ta měla platnost až do konce roku 2015, avšak díky výstupní klausuli mohl Němec k Ferrari již dříve. "Sebastianovi jsem řekl: 'Pojď přece k nám'. Řekl mi o klausuli ve své smlouvě u Red Bullu. A my jsme řekli: 'Ne nebudeme dělat nic nekorektního. Sejdeme se spolu znovu, až budeš ze svého kontraktu pryč a až bude vše vysvětleno'."
Na konci listopadu 2014 byla smlouva oznámena. Od letošní sezony tak 28 letý Němec závodí v barvách Scuderie Ferrari a dokázal získat zatím tři vítězství. Pro Montezemola je Vettel cenným pilotem, kterého zdobí tři vlastnosti: "Zaprvé je fantastickým pilotem, který je velmi, velmi silný jak v kvalifikaci tak i v závodě." To je opravdu Němcova velká výhoda, spousta dobrých pilotů totiž bojuje s tím, že se jim daří spíše jen v kvalifikacích nebo jen v závodech.
"Zadruhé zaujímá postoj, který perfektně pasuje k Ferrari: Pozitivní, výrazný týmový duch, úplná vášeň, z tohoto pohledu je velmi často hodně sympatický." Tuto vlastnost Vettel prokazuje na tiskových konferencích, kde má často velmi pozitivní náladu. "A za třetí je mladý, ale na druhou stranu má také zkušenosti. Přišel samozřejmě ve správný moment, aby zahájil nový cyklus, aby založil novou vítěznou éru," zakončil Luca di Montezemolo.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.