Ex-boss Ferrari, Luca di Montezemolo, vysvětluje, proč se mu Sebastian Vettel u Ferrari líbí a kterých tří vlastností Němce si zvláště váží.
Luca di Montezemolo v minulosti již víckrát řekl, že smlouva mezi Sebastianem Vettelem a Ferrari vznikla v jeho obývacím pokoji v Boloni. Navíc prý sehrál důležitou roli také Michael Schumacher, zodpovědnou osobou byl bývalý šéf závodního týmu Stefano Domenicalli. I po ukončení svého angažmá u Ferrari Itala výkony Vettela zajímají a hrdě sleduje počínaní rodáka z německého Heppenheimu. Di Montezemola na Vettelovi upoutaly tři vlastnosti, jak teď prozradil.
Luca už v květnu letošního roku prozradil, že to byl Michael Schumacher, kdo Ferrari radil angažovat Vettela. V jednom rozhovoru pro německou 'RTL' se k této historii Ital znovu vrátil: "Michael si myslel, že by Sebastian mohl být šikovným, dobrým a důvěryhodným mladíkem. Je navíc rychlým. Já ho také znám už dob motokár," začal Luca di Montezemolo.
Už v dobách jeho angažmá u Toro Rosso v letech 2007 a 2008 Lucu fascinovala rychlost Němce. Tou dobou měl di Montezemolo u Ferrari pod smlouvou Kimiho Räikkönena, mistra světa z roku 2007, a Felipeho Massu. S Finem se stáj rozešla po sezoně 2009, když se jeho nástupcem stal Fernando Alonso. Ital teď zpětně říká, že se k tomuto kroku odhodlal proto, že potřeboval někoho zkušeného.
Partnerství se Španělem ale neprobíhalo zcela dle představ a přineslo "jen" tři tituly vice-mistra světa (2010, 2012 a 2013). Na Vettela celou dobu dnes již 68 letý Ital dle svých slov myslel. Po zisku čtyř titulů u Red Bullu byl Vettel na vrcholu. Tehdejší šéf Ferrari, Stefano Domenicali, zprostředkoval kontakt s jezdcem Red Bullu. "Jednou mi jej přivezl do mého domu v Boloni, fajn chlapík, dobře vychovaný, dovezl dokonce dobrou švýcarskou čokoládu. Od samého začátku ukazoval velkou zálibu ve Ferrari, přesně tak mi jej Michael tehdy líčil," pokračuje di Montezemolo pro 'RTL'.
Dohodě mezi Ferrari a Vettelem stála v cestě ale smlouva mezi Vettelem a Red Bullem. Ta měla platnost až do konce roku 2015, avšak díky výstupní klausuli mohl Němec k Ferrari již dříve. "Sebastianovi jsem řekl: 'Pojď přece k nám'. Řekl mi o klausuli ve své smlouvě u Red Bullu. A my jsme řekli: 'Ne nebudeme dělat nic nekorektního. Sejdeme se spolu znovu, až budeš ze svého kontraktu pryč a až bude vše vysvětleno'."
Na konci listopadu 2014 byla smlouva oznámena. Od letošní sezony tak 28 letý Němec závodí v barvách Scuderie Ferrari a dokázal získat zatím tři vítězství. Pro Montezemola je Vettel cenným pilotem, kterého zdobí tři vlastnosti: "Zaprvé je fantastickým pilotem, který je velmi, velmi silný jak v kvalifikaci tak i v závodě." To je opravdu Němcova velká výhoda, spousta dobrých pilotů totiž bojuje s tím, že se jim daří spíše jen v kvalifikacích nebo jen v závodech.
"Zadruhé zaujímá postoj, který perfektně pasuje k Ferrari: Pozitivní, výrazný týmový duch, úplná vášeň, z tohoto pohledu je velmi často hodně sympatický." Tuto vlastnost Vettel prokazuje na tiskových konferencích, kde má často velmi pozitivní náladu. "A za třetí je mladý, ale na druhou stranu má také zkušenosti. Přišel samozřejmě ve správný moment, aby zahájil nový cyklus, aby založil novou vítěznou éru," zakončil Luca di Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.