Paddy Lowe nesouhlasí s tvrzením Lewise Hamiltona, že by se v Brazílii nedalo jezdit těsně za vozem soupeře. Že to lze, to úřadující mistr světa po několik kol sám ukazoval. Jeho týmový kolega Nico Rosberg měl ale k dispozici identickou techniku - a navíc byl v ten den jednoduše rychlejší.
"Možná v závodě bylo několik okamžiků, kdy byl Nico celkem pod velkým tlakem. Ale obecně si myslím, že si jen hlídal své tempo. Věděl, že dvouzastávková strategie pro pneumatiky představuje pro pneumatiky docela velkou vzdálenost, takže neměl důvod si vyjíždět pětisekundový náskok, když si mohl řídit jedenapůlsekundový," komentuje technický ředitel Mercedesu průběh závodu v Brazílii.
A nesouhlasí s výroky Hamiltona, podle kterého se na Interlagosu za druhým autem nedá jezdit. "Abych byl upřímný, tak si nemyslím, že by to bylo obzvlášť těžké jezdit těsně za druhým vozem. Podle mě jen dělal takový ten povyk, když někoho nemůžete předjet. Mohli jste vidět, že jej dokázal následovat dost těsně. Jenže nakonec máte to stejné auto."
"Potřebujete určitý druh výkonnostního náskoku, abyste někoho předjeli. V závodě se hodně předjíždělo - viděli jste, jak snadno vzal Lewis Kimiho, když se dostal za něj," upozorňuje Lowe. Jenže když mají dva piloti úplně stejná auta, pak uznává, že je předjetí náročné - a nestačí ani sekunda k dobru.
Nico: "Byl jsem rychlejší." Lewis nesouhlasí: "Zajel jsem nejrychlejší kolo"Rosberg svůj výkon po závodě zhodnotil slovy: "Vpředu jsem dnes měl na Lewise rychlostní náskok, takže mě nemohl předjet, protože na konci závodu jsem byl šest sekund před ním."
Hamilton se se svou porážkou nedokázal smířit poté, co u týmu nepochodil s žádostí o odlišnou strategii: "V rozporu s tím, co řekl Nico, došlo na okamžik, kdy jsem byl všude kolem něj, jen jsem se nemohl dostat před něj. Zkrátka jsem se nemohl dostat dostatečně blízko v té poslední sekundě. A zajel jsem nejrychlejší kolo, takže jsem tu rychlost dnes očividně měl."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.