Paddy Lowe nesouhlasí s tvrzením Lewise Hamiltona, že by se v Brazílii nedalo jezdit těsně za vozem soupeře. Že to lze, to úřadující mistr světa po několik kol sám ukazoval. Jeho týmový kolega Nico Rosberg měl ale k dispozici identickou techniku - a navíc byl v ten den jednoduše rychlejší.
"Možná v závodě bylo několik okamžiků, kdy byl Nico celkem pod velkým tlakem. Ale obecně si myslím, že si jen hlídal své tempo. Věděl, že dvouzastávková strategie pro pneumatiky představuje pro pneumatiky docela velkou vzdálenost, takže neměl důvod si vyjíždět pětisekundový náskok, když si mohl řídit jedenapůlsekundový," komentuje technický ředitel Mercedesu průběh závodu v Brazílii.
A nesouhlasí s výroky Hamiltona, podle kterého se na Interlagosu za druhým autem nedá jezdit. "Abych byl upřímný, tak si nemyslím, že by to bylo obzvlášť těžké jezdit těsně za druhým vozem. Podle mě jen dělal takový ten povyk, když někoho nemůžete předjet. Mohli jste vidět, že jej dokázal následovat dost těsně. Jenže nakonec máte to stejné auto."
"Potřebujete určitý druh výkonnostního náskoku, abyste někoho předjeli. V závodě se hodně předjíždělo - viděli jste, jak snadno vzal Lewis Kimiho, když se dostal za něj," upozorňuje Lowe. Jenže když mají dva piloti úplně stejná auta, pak uznává, že je předjetí náročné - a nestačí ani sekunda k dobru.
Nico: "Byl jsem rychlejší." Lewis nesouhlasí: "Zajel jsem nejrychlejší kolo"Rosberg svůj výkon po závodě zhodnotil slovy: "Vpředu jsem dnes měl na Lewise rychlostní náskok, takže mě nemohl předjet, protože na konci závodu jsem byl šest sekund před ním."
Hamilton se se svou porážkou nedokázal smířit poté, co u týmu nepochodil s žádostí o odlišnou strategii: "V rozporu s tím, co řekl Nico, došlo na okamžik, kdy jsem byl všude kolem něj, jen jsem se nemohl dostat před něj. Zkrátka jsem se nemohl dostat dostatečně blízko v té poslední sekundě. A zajel jsem nejrychlejší kolo, takže jsem tu rychlost dnes očividně měl."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.