Paddy Lowe nesouhlasí s tvrzením Lewise Hamiltona, že by se v Brazílii nedalo jezdit těsně za vozem soupeře. Že to lze, to úřadující mistr světa po několik kol sám ukazoval. Jeho týmový kolega Nico Rosberg měl ale k dispozici identickou techniku - a navíc byl v ten den jednoduše rychlejší.
"Možná v závodě bylo několik okamžiků, kdy byl Nico celkem pod velkým tlakem. Ale obecně si myslím, že si jen hlídal své tempo. Věděl, že dvouzastávková strategie pro pneumatiky představuje pro pneumatiky docela velkou vzdálenost, takže neměl důvod si vyjíždět pětisekundový náskok, když si mohl řídit jedenapůlsekundový," komentuje technický ředitel Mercedesu průběh závodu v Brazílii.
A nesouhlasí s výroky Hamiltona, podle kterého se na Interlagosu za druhým autem nedá jezdit. "Abych byl upřímný, tak si nemyslím, že by to bylo obzvlášť těžké jezdit těsně za druhým vozem. Podle mě jen dělal takový ten povyk, když někoho nemůžete předjet. Mohli jste vidět, že jej dokázal následovat dost těsně. Jenže nakonec máte to stejné auto."
"Potřebujete určitý druh výkonnostního náskoku, abyste někoho předjeli. V závodě se hodně předjíždělo - viděli jste, jak snadno vzal Lewis Kimiho, když se dostal za něj," upozorňuje Lowe. Jenže když mají dva piloti úplně stejná auta, pak uznává, že je předjetí náročné - a nestačí ani sekunda k dobru.
Nico: "Byl jsem rychlejší." Lewis nesouhlasí: "Zajel jsem nejrychlejší kolo"Rosberg svůj výkon po závodě zhodnotil slovy: "Vpředu jsem dnes měl na Lewise rychlostní náskok, takže mě nemohl předjet, protože na konci závodu jsem byl šest sekund před ním."
Hamilton se se svou porážkou nedokázal smířit poté, co u týmu nepochodil s žádostí o odlišnou strategii: "V rozporu s tím, co řekl Nico, došlo na okamžik, kdy jsem byl všude kolem něj, jen jsem se nemohl dostat před něj. Zkrátka jsem se nemohl dostat dostatečně blízko v té poslední sekundě. A zajel jsem nejrychlejší kolo, takže jsem tu rychlost dnes očividně měl."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.