Paddy Lowe nesouhlasí s tvrzením Lewise Hamiltona, že by se v Brazílii nedalo jezdit těsně za vozem soupeře. Že to lze, to úřadující mistr světa po několik kol sám ukazoval. Jeho týmový kolega Nico Rosberg měl ale k dispozici identickou techniku - a navíc byl v ten den jednoduše rychlejší.
"Možná v závodě bylo několik okamžiků, kdy byl Nico celkem pod velkým tlakem. Ale obecně si myslím, že si jen hlídal své tempo. Věděl, že dvouzastávková strategie pro pneumatiky představuje pro pneumatiky docela velkou vzdálenost, takže neměl důvod si vyjíždět pětisekundový náskok, když si mohl řídit jedenapůlsekundový," komentuje technický ředitel Mercedesu průběh závodu v Brazílii.
A nesouhlasí s výroky Hamiltona, podle kterého se na Interlagosu za druhým autem nedá jezdit. "Abych byl upřímný, tak si nemyslím, že by to bylo obzvlášť těžké jezdit těsně za druhým vozem. Podle mě jen dělal takový ten povyk, když někoho nemůžete předjet. Mohli jste vidět, že jej dokázal následovat dost těsně. Jenže nakonec máte to stejné auto."
"Potřebujete určitý druh výkonnostního náskoku, abyste někoho předjeli. V závodě se hodně předjíždělo - viděli jste, jak snadno vzal Lewis Kimiho, když se dostal za něj," upozorňuje Lowe. Jenže když mají dva piloti úplně stejná auta, pak uznává, že je předjetí náročné - a nestačí ani sekunda k dobru.
Nico: "Byl jsem rychlejší." Lewis nesouhlasí: "Zajel jsem nejrychlejší kolo"Rosberg svůj výkon po závodě zhodnotil slovy: "Vpředu jsem dnes měl na Lewise rychlostní náskok, takže mě nemohl předjet, protože na konci závodu jsem byl šest sekund před ním."
Hamilton se se svou porážkou nedokázal smířit poté, co u týmu nepochodil s žádostí o odlišnou strategii: "V rozporu s tím, co řekl Nico, došlo na okamžik, kdy jsem byl všude kolem něj, jen jsem se nemohl dostat před něj. Zkrátka jsem se nemohl dostat dostatečně blízko v té poslední sekundě. A zajel jsem nejrychlejší kolo, takže jsem tu rychlost dnes očividně měl."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.