Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.
"Myslím, že na papíře jde o jednu z nejjednodušších tratí pro předjíždění. Samozřejmě, že když jste vzadu, tak si vždy přejete, aby DRS zóna byla delší, protože vám uměle pomáhá se dostat blíže. Pokud jste jen o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, pak je předjetí přirozeně velmi náročné - zatímco když jste rychlejší o sekundu, pak je to jednodušší," uvádí Vettel po Velké ceně Brazílie.
Hamiltonovi se podařilo dotáhnout se v DRS za Rosberga, ale ani jednou se k útoku nedostal. Co je třeba změnit? "Myslím, že obecně potřebujeme blíže následovat auto ve střední a vyšší rychlosti, v pomalých zatáčkách to je spíše o mechanické přilnavosti. Tedy přesunout podíl mezi aerodynamikou a mechanikou směrem k té mechanické [přilnavosti]."
Ono se to řekne housle, ale zahrát na ně! Jak toho tedy dosáhnout? "Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, které nám umožní jezdit rychleji. Piloti chtějí být rychlejší. Takže řešení je podle mě velmi jednoduché," odpovídá Vettel.
Politikaření a protichůdné zájmy brání pokrokuMá to ale háček: "Sport je žel velmi politický s různými zájmy různých lidí. Ano. Myslím si, že by to bylo dostatečně férové poskytnout kterémukoliv výrobci - v tomto případě Pirelli - šanci na zlepšení svých pneumatik. Musíme ale jezdit," pokračuje pilot Ferrari.
"Ale protože se zodpovědní lidé, týmy, kdokoliv, nedokážou na něčem domluvit, pak to bude těžké dosáhnout pokroku. Lidé, kteří na to doplácejí doslova, sedí na tribunách. My bychom tedy rádi jezdili rychleji.
Myslím, že by se jim to moc líbilo, kdybychom jezdili rychleji a zažívali větší vzrušení, jenže když se v konečném důsledku ohlédnete o 20 let zpět, během závodů se o moc více nepředjíždělo. Takže to také není taková katastrofa to, co nyní pozorujeme," dodává Vettel.
Hamilton: Něco se musí změnitÚřadující šampion musel nakonec své úsilí o předjetí Rosberga na dráze vzdát, protože si ničil pneumatiky. Je podle něj čas na zásadní změnu v technický pravidlech, která by předjíždění usnadnila?
"Nakonec na tom opravdu nezáleží, co říkáme, protože se to nemůže stát. Rozhodnutí dělají velcí šéfové, a jestli jsou po mnoho let dobrá nebo špatná, kdo ví. Něco se musí změnit, víte?" odpovídá Hamilton po Velké ceně Brazílie, v níž si dojel pro druhé místo.
"Protože v některých závodech můžete následovat druhé auto, což umožňuje dobré závodění - očividně místa jako Austin, kde šlo o poslední slušný závod, ale jinak máme místa, kde to zkrátka... Myslím, že pro fanoušky to zřejmě není moc vzrušující sledovat," pokračuje pilot Mercedesu.
"Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když jste na čele, tak jak se nám to už nějakou dobu daří. Ale přesto, moci závodit je to... a také vzadu, fanoušci si to přejí také u zbytku pole. to by zřejmě byla změna, která by byla vnímána pozitivně," dodává Hamilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.