Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.
"Myslím, že na papíře jde o jednu z nejjednodušších tratí pro předjíždění. Samozřejmě, že když jste vzadu, tak si vždy přejete, aby DRS zóna byla delší, protože vám uměle pomáhá se dostat blíže. Pokud jste jen o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, pak je předjetí přirozeně velmi náročné - zatímco když jste rychlejší o sekundu, pak je to jednodušší," uvádí Vettel po Velké ceně Brazílie.
Hamiltonovi se podařilo dotáhnout se v DRS za Rosberga, ale ani jednou se k útoku nedostal. Co je třeba změnit? "Myslím, že obecně potřebujeme blíže následovat auto ve střední a vyšší rychlosti, v pomalých zatáčkách to je spíše o mechanické přilnavosti. Tedy přesunout podíl mezi aerodynamikou a mechanikou směrem k té mechanické [přilnavosti]."
Ono se to řekne housle, ale zahrát na ně! Jak toho tedy dosáhnout? "Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, které nám umožní jezdit rychleji. Piloti chtějí být rychlejší. Takže řešení je podle mě velmi jednoduché," odpovídá Vettel.
Politikaření a protichůdné zájmy brání pokrokuMá to ale háček: "Sport je žel velmi politický s různými zájmy různých lidí. Ano. Myslím si, že by to bylo dostatečně férové poskytnout kterémukoliv výrobci - v tomto případě Pirelli - šanci na zlepšení svých pneumatik. Musíme ale jezdit," pokračuje pilot Ferrari.
"Ale protože se zodpovědní lidé, týmy, kdokoliv, nedokážou na něčem domluvit, pak to bude těžké dosáhnout pokroku. Lidé, kteří na to doplácejí doslova, sedí na tribunách. My bychom tedy rádi jezdili rychleji.
Myslím, že by se jim to moc líbilo, kdybychom jezdili rychleji a zažívali větší vzrušení, jenže když se v konečném důsledku ohlédnete o 20 let zpět, během závodů se o moc více nepředjíždělo. Takže to také není taková katastrofa to, co nyní pozorujeme," dodává Vettel.
Hamilton: Něco se musí změnitÚřadující šampion musel nakonec své úsilí o předjetí Rosberga na dráze vzdát, protože si ničil pneumatiky. Je podle něj čas na zásadní změnu v technický pravidlech, která by předjíždění usnadnila?
"Nakonec na tom opravdu nezáleží, co říkáme, protože se to nemůže stát. Rozhodnutí dělají velcí šéfové, a jestli jsou po mnoho let dobrá nebo špatná, kdo ví. Něco se musí změnit, víte?" odpovídá Hamilton po Velké ceně Brazílie, v níž si dojel pro druhé místo.
"Protože v některých závodech můžete následovat druhé auto, což umožňuje dobré závodění - očividně místa jako Austin, kde šlo o poslední slušný závod, ale jinak máme místa, kde to zkrátka... Myslím, že pro fanoušky to zřejmě není moc vzrušující sledovat," pokračuje pilot Mercedesu.
"Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když jste na čele, tak jak se nám to už nějakou dobu daří. Ale přesto, moci závodit je to... a také vzadu, fanoušci si to přejí také u zbytku pole. to by zřejmě byla změna, která by byla vnímána pozitivně," dodává Hamilton.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.