Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.
"Myslím, že na papíře jde o jednu z nejjednodušších tratí pro předjíždění. Samozřejmě, že když jste vzadu, tak si vždy přejete, aby DRS zóna byla delší, protože vám uměle pomáhá se dostat blíže. Pokud jste jen o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, pak je předjetí přirozeně velmi náročné - zatímco když jste rychlejší o sekundu, pak je to jednodušší," uvádí Vettel po Velké ceně Brazílie.
Hamiltonovi se podařilo dotáhnout se v DRS za Rosberga, ale ani jednou se k útoku nedostal. Co je třeba změnit? "Myslím, že obecně potřebujeme blíže následovat auto ve střední a vyšší rychlosti, v pomalých zatáčkách to je spíše o mechanické přilnavosti. Tedy přesunout podíl mezi aerodynamikou a mechanikou směrem k té mechanické [přilnavosti]."
Ono se to řekne housle, ale zahrát na ně! Jak toho tedy dosáhnout? "Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, které nám umožní jezdit rychleji. Piloti chtějí být rychlejší. Takže řešení je podle mě velmi jednoduché," odpovídá Vettel.
Politikaření a protichůdné zájmy brání pokrokuMá to ale háček: "Sport je žel velmi politický s různými zájmy různých lidí. Ano. Myslím si, že by to bylo dostatečně férové poskytnout kterémukoliv výrobci - v tomto případě Pirelli - šanci na zlepšení svých pneumatik. Musíme ale jezdit," pokračuje pilot Ferrari.
"Ale protože se zodpovědní lidé, týmy, kdokoliv, nedokážou na něčem domluvit, pak to bude těžké dosáhnout pokroku. Lidé, kteří na to doplácejí doslova, sedí na tribunách. My bychom tedy rádi jezdili rychleji.
Myslím, že by se jim to moc líbilo, kdybychom jezdili rychleji a zažívali větší vzrušení, jenže když se v konečném důsledku ohlédnete o 20 let zpět, během závodů se o moc více nepředjíždělo. Takže to také není taková katastrofa to, co nyní pozorujeme," dodává Vettel.
Hamilton: Něco se musí změnitÚřadující šampion musel nakonec své úsilí o předjetí Rosberga na dráze vzdát, protože si ničil pneumatiky. Je podle něj čas na zásadní změnu v technický pravidlech, která by předjíždění usnadnila?
"Nakonec na tom opravdu nezáleží, co říkáme, protože se to nemůže stát. Rozhodnutí dělají velcí šéfové, a jestli jsou po mnoho let dobrá nebo špatná, kdo ví. Něco se musí změnit, víte?" odpovídá Hamilton po Velké ceně Brazílie, v níž si dojel pro druhé místo.
"Protože v některých závodech můžete následovat druhé auto, což umožňuje dobré závodění - očividně místa jako Austin, kde šlo o poslední slušný závod, ale jinak máme místa, kde to zkrátka... Myslím, že pro fanoušky to zřejmě není moc vzrušující sledovat," pokračuje pilot Mercedesu.
"Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když jste na čele, tak jak se nám to už nějakou dobu daří. Ale přesto, moci závodit je to... a také vzadu, fanoušci si to přejí také u zbytku pole. to by zřejmě byla změna, která by byla vnímána pozitivně," dodává Hamilton.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.