Předjíždění na Interlagosu s dlouhou rovinkou a DRS zónou by mělo být teoreticky velmi snadné. Někteří piloti včetně Lewise Hamiltona se ale během závodu přesvědčili, že opak je pravdou a předjíždění je téměř nemožné. Sebastian Vettel vysvětluje proč.
"Myslím, že na papíře jde o jednu z nejjednodušších tratí pro předjíždění. Samozřejmě, že když jste vzadu, tak si vždy přejete, aby DRS zóna byla delší, protože vám uměle pomáhá se dostat blíže. Pokud jste jen o jednu nebo dvě desetiny rychlejší, pak je předjetí přirozeně velmi náročné - zatímco když jste rychlejší o sekundu, pak je to jednodušší," uvádí Vettel po Velké ceně Brazílie.
Hamiltonovi se podařilo dotáhnout se v DRS za Rosberga, ale ani jednou se k útoku nedostal. Co je třeba změnit? "Myslím, že obecně potřebujeme blíže následovat auto ve střední a vyšší rychlosti, v pomalých zatáčkách to je spíše o mechanické přilnavosti. Tedy přesunout podíl mezi aerodynamikou a mechanikou směrem k té mechanické [přilnavosti]."
Ono se to řekne housle, ale zahrát na ně! Jak toho tedy dosáhnout? "Myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky, které nám umožní jezdit rychleji. Piloti chtějí být rychlejší. Takže řešení je podle mě velmi jednoduché," odpovídá Vettel.
Politikaření a protichůdné zájmy brání pokrokuMá to ale háček: "Sport je žel velmi politický s různými zájmy různých lidí. Ano. Myslím si, že by to bylo dostatečně férové poskytnout kterémukoliv výrobci - v tomto případě Pirelli - šanci na zlepšení svých pneumatik. Musíme ale jezdit," pokračuje pilot Ferrari.
"Ale protože se zodpovědní lidé, týmy, kdokoliv, nedokážou na něčem domluvit, pak to bude těžké dosáhnout pokroku. Lidé, kteří na to doplácejí doslova, sedí na tribunách. My bychom tedy rádi jezdili rychleji.
Myslím, že by se jim to moc líbilo, kdybychom jezdili rychleji a zažívali větší vzrušení, jenže když se v konečném důsledku ohlédnete o 20 let zpět, během závodů se o moc více nepředjíždělo. Takže to také není taková katastrofa to, co nyní pozorujeme," dodává Vettel.
Hamilton: Něco se musí změnitÚřadující šampion musel nakonec své úsilí o předjetí Rosberga na dráze vzdát, protože si ničil pneumatiky. Je podle něj čas na zásadní změnu v technický pravidlech, která by předjíždění usnadnila?
"Nakonec na tom opravdu nezáleží, co říkáme, protože se to nemůže stát. Rozhodnutí dělají velcí šéfové, a jestli jsou po mnoho let dobrá nebo špatná, kdo ví. Něco se musí změnit, víte?" odpovídá Hamilton po Velké ceně Brazílie, v níž si dojel pro druhé místo.
"Protože v některých závodech můžete následovat druhé auto, což umožňuje dobré závodění - očividně místa jako Austin, kde šlo o poslední slušný závod, ale jinak máme místa, kde to zkrátka... Myslím, že pro fanoušky to zřejmě není moc vzrušující sledovat," pokračuje pilot Mercedesu.
"Samozřejmě, že to je vždy příjemné, když jste na čele, tak jak se nám to už nějakou dobu daří. Ale přesto, moci závodit je to... a také vzadu, fanoušci si to přejí také u zbytku pole. to by zřejmě byla změna, která by byla vnímána pozitivně," dodává Hamilton.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.