Pastor Maldonado po závodě bránil svůj manévr na Marcuse Ericssona, kterým ho v průběhu Velké ceny Brazílie poslal do smyku.
Venezuelan se odhodlal na poslední chvíli k útoku v první zatáčce ve 32. kole, došlo ke kontaktu pneumatikami, jeho protivník nadskočil a otočil se do protisměru, zatímco pilot Lotusu bez potíží pokračoval dále. Komisaři ho za tento pokus odměnili pětisekundovým trestem, který si odpykal v boxech před svou druhou zastávkou o 12 kol později.
Maldonado byl kvůli tomu ale naštvaný: "Věřím, že s Ericssonem šlo o závodní incident. Pokusil jsem se ho předjet, byl jsem na vnitřní straně a snažil jsem se mu vyhnout - byl jsem úplně na obrubníku a nenechal mi žádné místo. Už jsem viděl horší věci, které nebyly penalizovány."
Kromě pěti trestných sekund obdržel také bod ke své závodní licenci, za posledních 12 měsíců jich má na svém kontě 6. Za dvanáct bodů v průběhu posledního roku přitom automaticky následuje zákaz startu v závodě.
Pilot Lotusu byl společně s Carlosem Sainzem jediným, kdo začínal na středně tvrdé směsi. Velkou cenu Brazílie se snažil odjet na dvě zastávky, ale ze strategie má smíšené pocity.
"Strategie nebyla špatná, možná by to ale bylo lepší začínat na měkčí směsi a na měkčí finišovat. Na chvíli jsme byli na bodech, ale ostatní kluci měli novější a měkčí pneumatiky než my. To nakonec všechno narušilo," popisuje Maldonado.
Kýženého mistrovského bodu se však přeci jen dočkal poté, co byl dodatečně penalizován Felipe Massa kvůli příliš vysoké teplotě pneumatiky na startovním roštu (více zde).
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.