Pastor Maldonado po závodě bránil svůj manévr na Marcuse Ericssona, kterým ho v průběhu Velké ceny Brazílie poslal do smyku.
Venezuelan se odhodlal na poslední chvíli k útoku v první zatáčce ve 32. kole, došlo ke kontaktu pneumatikami, jeho protivník nadskočil a otočil se do protisměru, zatímco pilot Lotusu bez potíží pokračoval dále. Komisaři ho za tento pokus odměnili pětisekundovým trestem, který si odpykal v boxech před svou druhou zastávkou o 12 kol později.
Maldonado byl kvůli tomu ale naštvaný: "Věřím, že s Ericssonem šlo o závodní incident. Pokusil jsem se ho předjet, byl jsem na vnitřní straně a snažil jsem se mu vyhnout - byl jsem úplně na obrubníku a nenechal mi žádné místo. Už jsem viděl horší věci, které nebyly penalizovány."
Kromě pěti trestných sekund obdržel také bod ke své závodní licenci, za posledních 12 měsíců jich má na svém kontě 6. Za dvanáct bodů v průběhu posledního roku přitom automaticky následuje zákaz startu v závodě.
Pilot Lotusu byl společně s Carlosem Sainzem jediným, kdo začínal na středně tvrdé směsi. Velkou cenu Brazílie se snažil odjet na dvě zastávky, ale ze strategie má smíšené pocity.
"Strategie nebyla špatná, možná by to ale bylo lepší začínat na měkčí směsi a na měkčí finišovat. Na chvíli jsme byli na bodech, ale ostatní kluci měli novější a měkčí pneumatiky než my. To nakonec všechno narušilo," popisuje Maldonado.
Kýženého mistrovského bodu se však přeci jen dočkal poté, co byl dodatečně penalizován Felipe Massa kvůli příliš vysoké teplotě pneumatiky na startovním roštu (více zde).
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.