Felipe Massa byl diskvalifikován z Velké ceny Brazílie kvůli porušení předpisů pro práci s pneumatikami. Na startovním roštu komsaři naměřili mnohem vyšší teploty, než je přípustné.
Brazilský pilot byl vyloučen z výsledků své domácí velké ceny, v níž dojel na osmém místě. Z potrestání těží Romain Grosjean a Max Verstappen, kteří se posouvají na bodovaných místech o jednu pozici výše, díky tomu skóruje také Pastor Maldonado, jenž původně skončil jedenáctý.
Vůz Massy nesplnil nedávno zavedené předpisy pro teploty a tlaky pneumatik na roštu. S těmi Pirelli a FIA přišli kvůli bezpečnosti, aby týmům zabránily jezdit s příliš nízkými tlaky pneumatik, které mohly vést k defektům.
Zadní pravá pneumatika měla hodnotu 137 °C, což je o 27 °C více než předepsané maximum ve výši 110 °C. Tlak byl 20,6 PSI, což bylo o jednu desetinu nad minimálním limitem stanoveným pro Interlagos. To je velmi málo, protože s poklesem teploty klesá i tlak.
Pirelli je znepokojeno tím, že týmy na roštu dokážou prostřednictvím deček zahřát pneumatiky na vyšší teplotu, aby prošly měřením tlaku. Když teploty poklesnou, dostanou se na kýžený, ale nelegální tlak, a k výkonnostní výhodě.
Revidované výsledky:
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.